Joo o.. oli liput varauksessa, ja joku sitten unohti hakea ne. pitääkin olla tyhmä pää. noh ei sitten tulla sinne.
Kraftwerk Suomeen
r2d2 (15.11.2003 08:00)Joo o.. oli liput varauksessa, ja joku sitten unohti hakea ne. pitääkin olla tyhmä pää. noh ei sitten tulla sinne.mä en mitään istumapaikkaa tahdo. hmph.
Niitä seisomapaikkoja tuli 1500 lisää, menikö nekin kaikki muka jo? Kandee yrittää varata vielä.
ei oo seisomapaikkoi enää, koitin heti sillon kun muistin että en sitten hakenut eilen sitä lippua niinkuin ois pitänyt... loppu ovatten
Valistakaa tyhmää...
Onko kiertue jo alkanut?
Joko on tihkunut infoa mahdollisesti siitä, minkälainen elämys saattaa olla odotettavissa?
Biisilistaa?
www.kraftwerk.com:in listan mukaan Helsingin konsertti helmikuussa näyttäisi olevan kiertueen ensimmäinen.
Olipa helvetin hyvä keikka.
Nojailin turva-aitaan ennen keikan alkua aivan lavan vasemman puoleisten skobejen edessä. Meinas taju lähteä kun The Man Machinen ensimmäiset bassot jyrähti. Pakko oli siirtyä viitisen metriä taaksepäin ja silti bassojen "aallot" tuntuivat aika häijyiltä.
Loistava keikka. Kylmä tekniikka, inhimillinen lämpö, toisaalta taas huumori ja vakavuus paiskaavat ainutlaatuisesti kättä Kraftwerkin maailmassa.
Melkein kaikki olennaiset Kraftwerk-tekeleet kuultiin ja soundeja ja hieman myös sanoituksia oli päivitetty silleen erittäin hienosti. Vieressä istunut tuottaja/teknoguru Salovaarakin huokaili sen näköisenä, että äijälle valkeni vielä lisää miten paljon hän ja lukemattomat muutkin ovat näille miehille velkaa. Ainoa (helvetin pieni) miinus kovan volyymin myötä hiukan välillä korviin ottaneista ylä-äänistä. Muutenhan soundit olivat jotakuinkin täydelliset ja juuri noin sen alapään kuuluu jytistä.Loisto setti tosiaan. Tietysti ihan alkuaikojen kamaa olisin halunnut kuulla, mutten kyllä kuvitellut, että sitä soitettaisiin. Seisoskelin ilmeisesti hyvin lähellä Martinia ja kyllähän ne bassot siinä edessä aika tujusti välillä jytisi, mutta en mä valita. Homma oli kyllä organisoitu aika heikosti verrattuna niihin keikkoihin, missä olen Hartwallilla ollut. Helvetin moiset jonot ulkona ja jengiä pääsee vain parista ovesta. Vasta vähän vaille kahdenksan, joku siellä oivaltaa, että pitäiskö avata pari lisää. Narikka myös oli sangen kaoottisessa tilassa. Onneksi hallitsen vaivihkaisen oman edun tavoittelun aika hyvin.
Melkein vituttaa kun en ollut tuolla, no toisaalta Truck Turner (*****) Orionissa oli todella elämää parantava elämys.
Helvetin hyvä keikka. Nojasin lavan oikeassa reunassa kaiteeseen ja volyymi oli just sopiva järkkärien jakamien earien kanssa. Bassot tutisutti mukavasti housunlahkeita. Kaikki muut odottamani biisit tuli mutta Telephone Callia jäin kaipaamaan. Eniten päräytti Tour de France-vedot pyöräilyvideoineen ja Neonlicht-Das Model-kaksikko.
En tajuu tätä valitusta ettei ehtiny sisälle, tulin jäähallille varttia vaille seitsemän ja pääsin ekana ovista sisään. Narikka tahmasi vähän ku lähdin pois mutta sopivasti ujuttamalla sain omat ja daamini klejdut suht sulavasti. Ois kyllä ollut ihan jees jos narikassa ois ollut enemmän tyyppejä ja useampi ovi auki.
Mun takana keikkaa seurasi tämä PMMP:n tumma slut ja Fu-Tourist (who?). Syvä uuh.
visuaalismusiikillisesti meikäläiselle pärähti myös aika kivasti tuo Trans-Europa Express ja oli ne vitamiinipilleritkin aika huvittavia
antti (9.2.2004 09:19)visuaalismusiikillisesti meikäläiselle pärähti myös aika kivasti tuo Trans-Europa Express
Joo, yksi illan kohokohtia. Mieletön klangi ja pauke kun junan vaunut screenillä mäjähtelivät yhteen.
Condition et physik aero dynamik – kesän pyöräilyilmoja odotellessa.
Bad Rain (9.2.2004 09:56)Condition et physik aero dynamik – kesän pyöräilyilmoja odotellessa.
Onneksi voi jo pukea Kraftwerk pyöräilypaidan päälle.
En tajuu tätä valitusta ettei ehtiny sisälle, tulin jäähallille varttia vaille seitsemän ja pääsin ekana ovista sisään.
MÄ jonotin jotain 19:35-19:58 +narikka ja kahdeksalta kuulemma jono oli edelleen tolkuttoman pitkä, joten niillä vikoilla on voinut tehdä tiukkaa ehtiä ajoissa keikan alkuun, joka oli kai jotain 20:35-20:40
Oli se toiveiden täyttymys! Ja parhaina kohtina Man Machine, Trans Europe Express+ Metal on Metal ja Radioactivity. Upeaa!
Lehtiarvosteluista: Turun Sanomissa varauksetonta ylistystä, Hesarin duudsonilta puutui perse, Ilta Sanomien ja Iltalehden "kriitikot" odottivat ilmeisesti Anssi Kelaa, niin oudot odotukset oli kummallakin ollu.
Truck Turner (*****) Orionissa oli todella elämää parantava elämys
Jos olisin joutunut olemaan jossain muualla kun hallissa, luulen, että tuolla olisin halunnut olla mä. (*****)
Pieni miinus siitä, että seurueellani oli hallin paskimmat paikat. Yläkatsomon eturivin päässä. Mellakka- aita + kaiutin peittivät istualtaan koko lavan. Meni siis intohimoisesti vastustamakseni seisomiseksi koko keikka! Tietty äänenlaatuun vaikutti ehkä jonkin verran se, että paikat oli kaiuttimen takana.
Sitäpaitsi: meikäläisen "padalla" sen pyöräilypaidan ostaminen olis ollu lähinnä irvokasta, tyydyin hillittyyn siniseen Autobahn- ryijyyn. Magee!
En tajuu tätä valitusta ettei ehtiny sisälle, tulin jäähallille varttia vaille seitsemän ja pääsin ekana ovista sisään.
MÄ jonotin jotain 19:35-19:58 +narikka ja kahdeksalta kuulemma jono oli edelleen tolkuttoman pitkä, joten niillä vikoilla on voinut tehdä tiukkaa ehtiä ajoissa keikan alkuun, joka oli kai jotain 20:35-20:40
Tulin paikalle hieman 19.00 jälkeen ja jono ulottui silloin sporapysäkille. Yllättävän nopeasti se silti liikkui kun ovet avattiin. Poistuminen olikin sitten jo hieman tukalampaa kun 4500:nen ihmisen tungeksiessa jäähallin ahtailla käytävillä.
Itse konzert oli mainio kuten ylempänä jo todettiinkin.