Tulevat Euro-Cult julkaisut

Samvli 27.7.2005 15:05

Shriek Show on näköjään jo julkaissut Fulcin

Touch of deathin.
THaavisto 27.7.2005 15:23
Samvli (27.7.2005 15:06)
Shriek Show on näköjään jo julkaissut Fulcin Touch of deathin.

Lainaus tuosta Shriek Show- version arvostelusta:

"Shriek Show's new SE of Touch Of Death is commendable. The fullframe transfer looks as good as one could hope — this is not a particularly well photographed work, and the 4:3 ratio is correct given its TV origins."

Väittäisin tähän vastaan, eli Touch of Death on alunperin ilmeisesti widescreen. Tuolla arvostelijalla ei tunnu olevan tietoa siitä, että Italiassa TV-elokuvien kuvaaminen widescreen-formaattiin on ihan tavallista ja näin myös Fulcin TV-tuotantojen (House of Clocks, Voices From Beyond....) kanssa. Itselläni oli tuosta joskus Italia-kasetti ja muistaakseni se oli letterboxattu. Korjatkaa, jos olen väärässä.
drake2j 27.7.2005 15:27
THaavisto (27.7.2005 15:24)
Itselläni oli tuosta joskus Italia-kasetti ja muistaakseni se oli letterboxattu. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Jos muistelet Avo Filmin kasettia, niin olet valitettavasti väärässä, siinä ainakin kuvasuhde on ihan puhdas 4:3 (ei pan & scan).
THaavisto 27.7.2005 15:55
drake2j (27.7.2005 15:28)
Itselläni oli tuosta joskus Italia-kasetti ja muistaakseni se oli letterboxattu. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Jos muistelet Avo Filmin kasettia, niin olet valitettavasti väärässä, siinä ainakin kuvasuhde on ihan puhdas 4:3 (ei pan & scan).

Joo, se oli sitä Avon Lucio Fulci Presenta- sarjaa. Sorry huono muistini. Ilmeisesti tuo on sitten tehty täyskuvaksi toisin kuin monet muut TV-leffat.

Jos jollain on muuten Leandro Lucchettin Bloody Psycho (Nel Nido del Serpente), niin tänne saa tarjota. En ole onnistunut löytämään tuota mistään, vaikka Avon Lucio Fulci Presenta-kasetin lisäksi leffa on julkaistu ainakin Hollannissa em. nimellä.
TL 27.7.2005 16:20
...Touch of Death on alunperin ilmeisesti widescreen. Tuolla arvostelijalla ei tunnu olevan tietoa siitä, että Italiassa TV-elokuvien kuvaaminen widescreen-formaattiin on ihan tavallista ja näin myös Fulcin TV-tuotantojen (House of Clocks, Voices From Beyond....) kanssa.

Mondo Digitalin Nathaniel Thompson:

"First released on Dutch DVD by EC Entertainment in a drab, washed-out transfer with the original Italian title card, Touch of Death appears exactly the same on Shriek Show's DVD. The search for better elements has been ongoing for years, but none of the worldwide licensors seem to be able to turn up anything usable."

DVD Drive-Inin Casey Scott:

"Unlike Fulci's other films of the time, this wasn't shot for television, so should at least be at a 1.66:1 or 1.85:1 aspect ratio... The 1.33:1 presentation misframes several scenes, including several of the gore shots."
THaavisto 27.7.2005 18:09
Tuomas Laasanen (27.7.2005 16:21)

"Unlike Fulci's other films of the time, this wasn't shot for television, so should at least be at a 1.66:1 or 1.85:1 aspect ratio... The 1.33:1 presentation misframes several scenes, including several of the gore shots."

Mistä mahtaa olla peräisin tieto, että Touch of Death ei ole televisiolle tehty? Ymmärtääkseni Ghosts of Sodom ja Touch of Death tehtiin molemmat televisiolle, mutta ne julkaistiin suoraan videolle kun elokuvat tuottanut kanava piti niitä liian väkivaltaisina televisiossa esitettäviksi. Näin kerrotaan ainakin Tähtivaeltajan vanhassa Fulci-artikkelissa.

Tämän ei tietenkään pitäisi vaikuttaa mitenkään elokuvan kuvasuhteeseen.
Samvli 27.7.2005 19:15
THaavisto (27.7.2005 17:10)
Tuomas Laasanen (27.7.2005 16:21)

Mistä mahtaa olla peräisin tieto, että Touch of Death ei ole televisiolle tehty? Ymmärtääkseni Ghosts of Sodom ja Touch of Death tehtiin molemmat televisiolle, mutta ne julkaistiin suoraan videolle kun elokuvat tuottanut kanava piti niitä liian väkivaltaisina televisiossa esitettäviksi. Näin kerrotaan ainakin Tähtivaeltajan vanhassa Fulci-artikkelissa.

Tämän ei tietenkään pitäisi vaikuttaa mitenkään elokuvan kuvasuhteeseen.

Tähtivaeltajan artikkeli erehtyy siinä tapauksessa. Kumpaakaan Touch of Deathia ja Ghosts of Sodomia ei ole tehty tv:lle (käy ilmi useasta lähteestä kuten esim. kirjasta Beyond Terror).
Samvli 3.8.2005 10:39

Blue Undergroundin pari leffaa on saanut julkaisupäivät:

The Bird With The Crystal Plumage

Seven Deaths In The Cat's Eye

Strip Nude For Your Killer

The Bird With The Crystal Plumage esittelytekstissä on mielenkiintoinen kohta:

" including recently discovered never-before-seen footage of explicit violence".
Antti Tohka 3.8.2005 12:06
THaavisto (27.7.2005 16:10)
Näin kerrotaan ainakin Tähtivaeltajan vanhassa Fulci-artikkelissa.

laugh.gif

mitä seuraavaksi? demi- foorum? "ilja rautsi"?, vuoden 1971 MMM?
Masterbrain 4.8.2005 14:44
Cooler King (29.3.2005 15:40)
Aftermath/Genesis ‑julkaisu on harmillisesti siirtynyt syksyyn.

Hyviä uutisia, Aftermath/Genesis R1 dvd:n julkaisupäivä on 23.8. Eli ihan kohta! Unearthed Films
Samvli 11.9.2005 08:56

Blue Underground päivittänyt vihdoin tulevien julkaisujen

tiedot.
THaavisto 12.9.2005 19:16
Arvostelu Blind Dead-boksista. Myös kuvankaappauksia.
k-mikko 12.9.2005 19:36
THaavisto (12.9.2005 18:17)

Myös Anchor Bay UK on julkaisemassa blind dead ‑boksia. Itse olen tässä kahden vaiheilla ja odottelisiko sinne saakka, koska alle tullirajan tuota boksia ei mistään taida saada (toisaalta tulliinhan ne Playnkin paketit menee).

Edit: Playn mukaan Blind Dead ‑boksi julkaistaan 21.11, mukana vain 4 levyä, mutta hintaa vain 24£
Samvli 12.9.2005 19:40
k-mikko (12.9.2005 18:37)

Myös Anchor Bay UK on julkaisemassa blind dead ‑boksia. Itse olen tässä kahden vaiheilla ja odottelisiko sinne saakka, koska alle tullirajan tuota boksia ei mistään taida saada (toisaalta tulliinhan ne Playnkin paketit menee).

Edit: Playn mukaan Blind Dead ‑boksi julkaistaan 21.11, mukana vain 4 levyä, mutta hintaa vain 24£

Voihan lähettäjää pyytää kirjoittamaan paketin arvon pienemmäksi kuin se todellisuudessa. Näin olen itse tehnyt ja ei kertaakaan ole isoja tilauksia jäänyt tulliin *koputtaa puuta*.
THaavisto 13.9.2005 17:21
k-mikko (12.9.2005 19:37)

Anchor Bayn omat sivut ilmoittavat, että UK-julkaisuissa on mukana vain englanti dubbaus. BU:n setissä on alkuperäinen ääniraita englanti subeilla. Jos tiedot eivät tuosta muutu niin valinta ei ole kovin vaikea, oli BU:n boksi kalliimpi tai ei.

http://www.anchorbay.co.uk/perl/search.pl?CO=ABD4284