Avanto

Plissken 23.11.2004 14:10
Flash (22.11.2004 21:24)
Plissken (22.11.2004 19:05)
Antti Tohka (22.11.2004 15:43)
Oliko joku tsiigaamassa, miten Alec Empireltä paloivat jonkun juntin takia käämit perusteellisesti?

Portsari kävi vielä myöhemmin lavalla ripittämässä Alecia (jos kuulin oikein) yleisön agitoimisesta.

Tuossa vaiheessa kello oli about kolme ja Gloriaa ei kai saisi pitää kauempaa auki. Eivät kuitenkaan ilmeisesti uskaltaneet keskeyttää uhkaavan oloista hra Empirea, joka jatkoi ton jälkeen vielä ainakin vartin.

Pilkun lähestymisellä oli varmasti osuutensa poken jälkimmäiseen visiittiin lavalla. Olin kuitenkin kuulevinani Alecin selventävän arvon ovimiehelle, mm. että jos hänelle vittuillaan, niin takaisin tulee samalla mitalla. Tästä sain vaikutelman, että poke kehotti artistia hillitsemään "lavalle vaan jos on jotain asiaa" ‑tyylisiä kommentteja.

Itse keikka oli etenkin alkupuolella pahoivointitaajuuksilla pitkään junnannutta surinaa yhdistettynä valoshow'un, joka sai hetkittäin allekirjoittaneen kertaalleen hellittäneen krapulan muistuttamaan uudestaan olemassaolostaan.
Flash 24.11.2004 12:58
Lauri Lehtinen (23.11.2004 12:27)
Flash (22.11.2004 22:49)
[

Niin, ja yhdessä Schmidtin aktionistilyhäreistä oli Morriconen A Pistol for Ringo ‑musaa, ja toinen (vuodelta 1968) oli omistettu Duccio Tessarille, Giulio Questille ja Sergio Corbuccille cool.gif

Kurt Kren taas oli vähemmän omintakeisesti laittanut Huuliharppukostajan kaksintaistelumusaa tähän "kuvataan hiekkalaatikkoa heiluvalla kameralla" ‑mestariteokseensa. Olipa taas kirjaimellisesti naurussa pitelemistä, tiedä sitten oliko koomisuus tahatonta vai tahallista kuten siinä Krenin seksianimaatiossa.

Kurt Krenin haastattelusta:

Peter Tscherkassky: "Entä 44/85 Foot’-age shoot’-out, viimeinen elokuvasi?"

Kurt Kren: "Se käynnistyi seuraavasti: tulen illalla kotiin, olen aivan poikki enkä pysty enää yhtään mihinkään. Käyn pitkäkseni ja voisin oikeastaan nukkua pari päivää. Yllättäen minulle onkin tullut kirje San Franciscon Cinemathequesta, he haluavat minun tekevän elokuvan kiinalaisen elokuvateatterin esitykseen – kahden viikon varoitusajalla. Värifilmi oli mukana lähetyksessä. Siinä minä sitten istuin ja ihmettelin mitä tekisin. Stressi sai minut raivon valtaan: mitä ne minulle oikein tekevät, se tuntui minusta melkein raiskaukselta. Siitä syntyi myös elokuvan nimi: Footage tarkoittaa materiaalia ja Shootout on kaksintaistelu. Olin todella vimmoissani. Tapasin Bruce Connerin, joka filmasi Houstonissa reportaasia, ja hän sanoi: “Unohda koko juttu, nehän on täysiä sekopäitä!”, mutta siihen en pystynyt, vaan ajattelin: “Paskat, teet sen nyt!”

Raivon vallassa piirsin kamerallani Houstonin skylinen, muuta siellä ei olekaan, sitten jumittui vielä filmikin kameraan. Revin filmin kamerasta ja tungin sen kirjeen mukana tulleeseen pikapostikuoreen, siinä oli filmilaboratorion osoitekin, ja panin sen postiin. Elokuvamusiikin Huuliharppukostajasta olivat lisänneet Friscossa. Se on Valloissa vähemmän tunnettu. Euroopassa sen tuntevat näköjään kaikki, sitä käytetään kuulemma jopa mainoksissa."

http://www.avantofestival.com/2004/film.php?pg=kurtkren