Elokuvamusiikkikysely

J.Kanerva 3.9.2004 22:33
Amélie:ssa soi hetken verran todella mahtipontinen ja surullinen kappale.Klassista musiikkia.Mikä kappale mahtaa olla kyseessä ja löytyykö elokuvan soundtrackiltä ?



En ehtinyt katsoa elokuvaa kuin "toisella" silmällä ja silläkin epäselvästi.

Mutta kohtaus näytti olevan jossain luokkahuoneessa tai elokuvateatterissa jossa näkyi valkokangas ja jotain selostusta juutalaisvainoista.

Miesääni kertoili ranskaksi jotain ja äärettömän surullinen musiikki soi.

Olisiko joku itkenyt tuossa kohtauksessa, en ole varma.



Sama kappale soi myöskin erään kotimaisen mykän lyhytelokuvan taustalla.Taisi joku (elokuva-alan?) kaveriporukka sen filmata.Sen sai imuroida heidän saitiltaan.Tekijöitä tai elokuvan nimeä en nyt muista kuollaaksenikaan...

Tuossa elokuvassa Ladakuski raivaa suota ja saa potkut.





(Lyödään kaikki tämän typpiset höptykset yhden lipun alle, jos sopii.)





Aiemmat elokuvamusiikki kyselyt/keskustelut tässä ja tässä.



Edit : Vähän tarkennusta.
Jon Soldehed 3.9.2004 23:48
J.Kanerva (3.9.2004 21:34)
Amélie:ssa soi hetken verran todella mahtipontinen ja surullinen kappale.Klassista musiikkia.Mikä kappale mahtaa olla kyseessä ja löytyykö elokuvan soundtrackiltä ?.[/URL]


Missä kohtaa tarkalleen, jos saan kysyä? Pieni tarkennus voisi auttaa muistamaan hakemasi kohdan ja siten myös sen siinä soineen kappaleen.
Goose 20.10.2007 13:42

Joanou:

State of Grace



Elokuvasta jäi vaivaamaan kohtaus, jossa Sean Pennin Terry Noonan ja hänen nuoruuden rakkaus Kathleen tanssivat hitaita. Mikä on se biisi joka soi taustalla?

Muutoinkin kohtauksessa kipinöi ja siitä löytää sitä taikaa, jota harvoin näkee elokuvissa. Toki kuvauksissa oikeasti rakastuneen parin hekuma ei voi ollakaan näkymättä lopputuloksessa.
Goose 20.10.2007 17:32

Olin vähän liian hätäinen, kyllähän tämän pystyi aika helposti päättelemään lopputekstien ansiosta. Kyseessä näyttäisi olevan elokuvalle vielä lisää irkkuhenkeä Sinead O'Connorin Drink Before The War muodossa.

moska 20.10.2007 18:56

Onko kellään mitään hajua, mikä tämä on? Godfrey Ho ‑leffasta Dragon on Fire, huvitti kun tää oli joskus jonkun ravilähetyksen tms. tunnari Suomessa. Jotain kirjastomusiikkia?

JMustonen 20.10.2007 19:13
J.Kanerva ( 3.9.2004 22:34)
Amélie:ssa soi hetken verran todella mahtipontinen ja surullinen kappale.Klassista musiikkia. Mikä kappale mahtaa olla kyseessä ja löytyykö elokuvan soundtrackiltä ?
Soundtrackia kun katsoo, niin se voisi olla Samuel Barberin Adagio for Strings. En löytänyt harmi kyllä toimivaa mp3-linkkiä tuohon. Kuuluisa surullinen sävellys kumminkin.



Edit. löytyi se linkkikin: http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=6427815
J.Kanerva 20.10.2007 20:03
JMustonen ( 20.10.2007 19:14)
J.Kanerva ( 3.9.2004 22:34)
Amélie:ssa soi hetken verran todella mahtipontinen ja surullinen kappale.Klassista musiikkia. Mikä kappale mahtaa olla kyseessä ja löytyykö elokuvan soundtrackiltä ?
Soundtrackia kun katsoo, niin se voisi olla Samuel Barberin Adagio for Strings. En löytänyt harmi kyllä toimivaa mp3-linkkiä tuohon. Kuuluisa surullinen sävellys kumminkin.



Edit. löytyi se linkkikin: http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=6427815




Kiitos, tuohan se on. Vaikka olin jo saanut selville kappaleen alkuperän, kyselyllähän on jo kolmisen vuotta ikää. Tässä tuo upea kappale kokonaisuudessaan BBCn sinfoniaorkesterin versiona.



DJ Tieston näkemys asiasta. Tämä versio löytyy myös Harry Enfield elokuvasta Kevin & Perry Go Large jossa kappale on rytmitetty erinomaisesti diskokohtauksen tapahtumiin.
JMustonen 20.10.2007 20:22
J.Kanerva ( 20.10.2007 20:04)
JMustonen ( 20.10.2007 19:14)
J.Kanerva ( 3.9.2004 22:34)
Amélie:ssa soi hetken verran todella mahtipontinen ja surullinen kappale.Klassista musiikkia. Mikä kappale mahtaa olla kyseessä ja löytyykö elokuvan soundtrackiltä ?
Soundtrackia kun katsoo, niin se voisi olla Samuel Barberin Adagio for Strings. En löytänyt harmi kyllä toimivaa mp3-linkkiä tuohon. Kuuluisa surullinen sävellys kumminkin.

Edit. löytyi se linkkikin: http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=6427815


Kiitos, tuohan se on. Vaikka olin jo saanut selville kappaleen alkuperän, kyselyllähän on jo kolmisen vuotta ikää. Tässä tuo upea kappale kokonaisuudessaan BBCn sinfoniaorkesterin versiona.
Oho, my bad. Sen kummempia päivämääriä katsomatta oletin, että kyseessä on uusi ketju. Hieno kappale joka tapauksessa.
jajaju 20.10.2007 21:48
moska ( 20.10.2007 18:57)
Onko kellään mitään hajua, mikä tämä on? Godfrey Ho ‑leffasta Dragon on Fire, huvitti kun tää oli joskus jonkun ravilähetyksen tms. tunnari Suomessa. Jotain kirjastomusiikkia?


Kuulostaa ainakin kovasti Moroderin Chaselta:

http://www.youtube.com/watch?v=YDFksEN5SFE
moska 21.10.2007 02:35

No sepä näemmä se, suuret kiitokset! Tuo musiikin ala on meikäläisellä valitettavan kovasti hakusessa.

moska 20.8.2008 03:21

Jälleen honkkarikysymys... Jos joku sattuisi tunnistamaan tästä klipistä, mitä progea Bruce's Fingersistä?

84kt
dodo 4.2.2009 12:27

Tää tarttee varmaan ostaa:





http://www.moviegrooves.com/shop/kungfusup...undsdewolfe.htm
Martin 4.2.2009 12:32
dodo ( 4.2.2009 12:28)
Tää tarttee varmaan ostaa:



http://www.moviegrooves.com/shop/kungfusup...undsdewolfe.htm




Ostettu jo ja vinyyliversiokin on tulossa joskus myöhemmin. Voin kyllä suositella vaikka aika paljon turhaakin tavaraa mukana on.
Salt Flat Kid 27.10.2010 21:55

Diilin vimpassa jaksossa (25.10. esitetyssä) kohdasta 36 min eteenpäin, missä on marssipoljentoista musaa. Muistuttaa jotenkin Poliisiopistoa, mutta ei kuitenkaan kai ole siitä peräisin. Eli tunnistaako kukaan mitä musaa?





(jostain syystä kun tsekkaa Katsomosta Diiliä, niin saattaa näyttää virheellisesti jotain BB:tä, mutta kyllä sen sieltä saa esille)
Cryptlord 18.12.2010 16:52

Onkohan

Night of the Demons-leffan remake-version Soundtrackia julkaistu lainkaan? Pikahaulla ei ainakaan tullut mistään vastaan.