FiX Holen harvinaisten FiXien lista

Romero 21.5.2004 12:46

Tuo Contamination on muutenkin hieman epäselvä tapaus, koska itse olen törmännyt nauhaan pelkästään Calsorin tarroilla ja alkuintrolla varustettuna mutta kannet ovat olleet jokaisessa Fenixin.

-jAn- 21.5.2004 13:44
Lauri Lehtinen (21.5.2004 10:12)
Walthers on Nordicin tavoin firma, jonka elokuvat tulivat lähes järjestään ruotsalaiselta "emofirmalta" (Nordicilla Hemvideolta, Walthersilla Ruotsin Walthersilta), mutta monet emofirman elokuvat (usein kauhu/gorepläjäykset) jäivät ilman Suomen videoensi-iltaa ja olen aina kuvitellut, että Contamination olisi yksi näistä – mm. siksi, että Walthersin leffat on esitelty aika kattavasti 1980-luvun videokatalogeissa enkä ole nähnyt niissä mainintaa Walthers-Contaminationista, vain Fenixin Kuoleman kourasta. Ruotsiksi tekstitettyä Walthersin julkaisua on toki voinut olla vuokraamoissa.

Kyllä tuo Walthersin nauha on todellakin suomiteksteillä varustettu, samalta putikiilta ovat myös peräisin CineHollywood nauhat, joista ainakin osa löytyy myös Walthers tarroilla / kansilla. Myöhemmät (CH)julkaisut taas olivat pääosin NSC:n kansilla.

Huom. Fenixin julkaisuhan on Kuoleman kuora.
moska 21.5.2004 14:50
Romero (21.5.2004 12:47)
Tuo Contamination on muutenkin hieman epäselvä tapaus, koska itse olen törmännyt nauhaan pelkästään Calsorin tarroilla ja alkuintrolla varustettuna mutta kannet ovat olleet jokaisessa Fenixin.

Calsor on vissiin hoitanut aika monenkin firman levitystä... Onko Fenixillä edes mitään erikoisia yhteystietoja, se lienee vain joku Calsorin (?) brändi. Samoin kuin VTC, Videotrage, Flintvideo, Mastervideo jne. ovat kaikki samaa Arbitrage Oy ‑sarjaa...
Lauri Lehtinen 22.5.2004 11:20

Vielä vähän lisätietoja kaipaisin tästä NSC:n tai Walthersin Contaminationista, onko sillä joku suomenkielinen nimi, millainen takakansiteksti, mikä kuvasuhde ja sitä rataa.

dodo 22.5.2004 11:40
Lauri Lehtinen (22.5.2004 11:21)
Vielä vähän lisätietoja kaipaisin tästä NSC:n tai Walthersin Contaminationista, onko sillä joku suomenkielinen nimi, millainen takakansiteksti, mikä kuvasuhde ja sitä rataa.

Kannessa ja etiketissä lukee vain Contamination. Kannet on kokonaan ruotsiksi. Kuvasuhdetta enkä muita eroja Calsorin nauhaan ole koskaan tutkinut, olen olettanut noiden olevan samasta printistä. Ja ainakaan minun kasetissa ei ole mitään Calsorin tai Fenixin tarroja. Voin tarkastaa tuon alkuintron… Ja kuten Jan jo mainitsi suomitekstit löytyy.
dodo 23.5.2004 13:50

No niin, katsoin tuon alkuintron ja Calsorin tuo näyttää olevan. Calsor Videon "coca-cola" tyylinen logo hypähtelee valkoisella pohjalla ja leffa alkaa ilman mitään varoitustekstejä. Kannesta ja kasetin etiketistä löytyy kataloginumero 195. Skannasin etiketin ja kannen, mutta minulla ei ole nettitilaa noille... Voin heittää postilla jos joku linkkaa kuvan tänne.

drake2j 23.5.2004 14:19
dodo (23.5.2004 13:51)
Voin heittää postilla jos joku linkkaa kuvan tänne.

Voit lähettää skannit minulle niin linkkaan.
Jani Hietapakka 23.5.2004 15:31

Taitaa olla identtinen kansi tämän Walthersin ruotsikannen kanssa?

dodo 23.5.2004 15:36
Jani Hietapakka (23.5.2004 15:32)
Taitaa olla identtinen kansi tämän Walthersin ruotsikannen kanssa?

Jep identtinen on. Tosin minun skannissa näkyy myös takakansi ja kasetti... Laitoin kuvan Jetrolle...
drake2j 23.5.2004 16:11

Tässä kuva:

-jAn- 23.5.2004 16:35

Jotenkin tulee sellainen olo että tästä asiasta on ennenkin väännetty kättä, joko tämä asia saadaan vihdoinkin pois urbaanilegendojen hyllystä? Se että tuo Walthersin nauha on harvinaisempi kuin Fenixin vastaava ei mielestäni siltikään nosta sitä tuonne 25+ kategoriaan.

Lauri Lehtinen 23.5.2004 16:51

Joo, mullekin tuli deja vu ‑fiilis siitä, että about täsmälleen sama keskustelu on käyty joskus vuosi tai pari sitten, ja käydään varmaan uudestaan ja uudestaan, koska FIx-fanit ovat vanhahkoa possea jonka dementia ei vähene iän myötä ja yli kolmea harrastajaa keskustelunaiheina kiinnostavien kasettivanhusten joukko (sis. Contamination) pysynee suht vakiona. Joka tapauksessa kiitos Dodolle skannauksista ja erityisesti kasetin valokuvauksesta.

Rantala 23.5.2004 22:06

Niin onko se Fix hole vielä toiminnassa? URL?

drake2j 23.5.2004 22:19
Rantala (23.5.2004 22:07)
Niin onko se Fix hole vielä toiminnassa? URL?

Ei ole.
THaavisto 3.6.2004 14:38

Uusia ehdokkaita listalle:

Death Carries a Cane / Murhaaja Pukeutuu Mustaan

Jungle Goddess / Viidakon Jumalatar

Mark il Polizotto / Mark ‑Superkyttä

Liquid Sky / Valuva Taivas

The Atlantis Interceptors

Raiders of the Doomed Kindom / Saigonin Cobra

Rymdinvasion i Lappland (millä nimellä tämä oikein on julkaistu?)

Killer Elephants

Lisäksi henk.koht. olisin valmis maksamaan jotain 15 euroa myös seuraavista: Djangon Paluu, Pronssimiehet & Manaaja III: Riivaajan Paluu. Tiedä sitten, olisiko kukaan muu...?

Jos väitetyt FIx-kasetit löytyvät seuraavista, ne lienevät myös arvokkaita: Fritz the Cat, Nine Lives of Fritz the Cat, Alien 2: On Earth & Ninja Mission (leikkaamaton)

Molemmista Fritzeistä löytyy juonikuvaukset Video-oppaasta, mutta eipä ole kasetteja koskaan näkynyt. Kertokaa nyt vihdoinkin totuus.