Irtiottoja

Bitnik 8.10.2003 22:34

Oletteko tsekanneet tätä Nelosen uutta sarjaa? Eipä ollut järin suuret odotukset, lähtökohtaisesti dissaan ja välttelen jo etukäteen kaikkia Selin-Louhimies-akselin tuotoksia mut jotenkin oon jämähtänyt ja katsonut molemmat esitetyt jaksot kokonaan. Eka jakso keräsi reilu 300 000 katsojaa, mikä mahtoi olla tavoite?

JMustonen 9.10.2003 00:40

Tavoitteista en tiedä, mutta kyllähän nuo on katsonut. Jotenkin kuitenkin liian kyynistä ja ns. trendikästä menoa omaan makuuni. Iso miinus tulee myös tod. ärsyttävistä hyppyleikkauksista, jotka ovat muka niin hienoja, niin hienoja. En nyt kuitenkaan täysin dissaisi. Vähän huumoria peliin ja Hannele Lauri pois ruudusta, niin ihan jees. Eikä mitään Hannelea vastaan, ihan mukava nainen, mutta kun tuntuu tulevan joka sarjassa vastaan.

Bitnik 9.10.2003 03:49

Hahmot ovat muuten helvetin raivostuttavia, joka ikinen.

Kat 9.10.2003 13:45

Katsoin ekaa jaksoa vähän alusta ja nyt tuon tokan jakson kokonaan (ja koukussa ollaan...). Vielä on tosin vähän sekavaa, kun tyyppejä oli niin paljon eikä oikein tiennyt miten kaikki liittyy toisiinsa.

Luulen, että noista hahmoista on tehty tietoisesti raivostuttavia (ja rooleihin palkattu ärsyttäviä näyttelijöitä) ja trendikkyys on vedetty tarkoituksella ihan yli. Tuli vähän mieleen Lauri Törhösen Insiders.

Sinänsä ihan piristävä tapaus jos ajatellaan, minkälaisia muut telkkarista tulevat suomalaiset sarjat ovat.
Ilja Rautsi 11.10.2003 10:58

En ole muuta nähnyt kuin ensimmäisen jakson pari viimeistä minuuttia ja lopputekstit. Lopputekstit oli aivan pakko katsoa kokonaan koska en millään meinannut uskoa sen (en nyt täsmälleen muista miten meni) "Mä olen kolmekymppinen miljonääri mutta mulla on sisällä tyhjä olo"- tekstin olemassaoloon. Nyt on pakko, mutta itse sarjaa en kyllä tuon takia voi katsoa enempää.

Edit: lisäksi onnistuin näkemään jommassa kummassa Iltiksessä Louhimiehen haastattelun jossa hän selitti että "tää stadi on niin ruma mut jotenkin niin kaunis samaan aikaan" ja sain tarpeekseni.
Disco Studd 13.10.2003 19:25

Minä näin vain toisen jakson viimeiset minuutit. Jasper Pääkkönen nussii jotain kypsää vosua sohvalla, ja se hippi jonka nimeä en tiedä runkkaa kännisenä vieressä.

Vaikka tuo oli kuin suoraan mun elämästäni (minä Jasperina), niin kohtaus ei ollut kuitenkaan ihan silleen sleazie, kuin tuosta kuvauksesta voisi olettaa, joten olkoon paska.
Antti Tohka 14.10.2003 09:34
Disco Studd (13.10.2003 17:26)
Vaikka tuo oli kuin suoraan mun elämästäni (minä Jasperina), niin kohtaus ei ollut kuitenkaan ihan silleen sleazie, kuin tuosta kuvauksesta voisi olettaa, joten olkoon paska.

Saako tiedustella, kuka se runkkari sun versiossa on? Eiko tollainen haittaa?
Bitnik 14.10.2003 13:42

Missasin pienen pätkän eilen viimeisen(?) mainoskatkon jälkeen. Kun palasin telkun ääreen niin tämä kotiäiti pakkasi tavaroitaan. Tapahtuiko sitä ennen jotain? Vaikuttiko ne valokuvat yhtään mihinkään?

Tää eilinen jakso oli epärealistisinta tv-draamaa aikoihin.
JMustonen 14.10.2003 14:33

Ei tapahtunut. Äippä halusi vaan "irtioton" ja päätti jättää sitten muksut ja miehen vähäksi aikaa. Kuvista ei vielä ollu mitään juttua. Oli muuten himmeän surrealistinen toi loppupuoli: "Mä kävelen. Nää on mun jalat ja mä kävelen (tms.)", heittää tämä samainen itteään huorannut äiti, jätettyään lapset, kun kävelee pitkin jonkun laivaterminaalin pitkää käytävää. Jeesus sentään mitä potaskaa.

tinman 14.10.2003 14:41

Katsoin kokonaan vasta tämän kolmannen jakson, kahta ekaa tuli seurattua sivusilmällä, eikä niistä oikein jäänyt mitään mieleen. Mutta kyllähän tätä katsoo mieluumin, kun selkäänsä ottaa. Aikasta ahdistavaa menoa, mikä on pelkästään hyvä juttu.

Nyt muuten katsoo Nelosen säätietojakin ihan uudella innolla, kunhan ei ole Kalma-Saimi ruudussa, vaan se tiedätte-kyllä-kuka. Kauheet.
Dotcom 14.10.2003 18:19

Sarja on mielestäni todella paskasti käsikirjoitettu. Rakenne sinänsä on näppärä, mutta kun suurin osa hahmoista on niin helvetin epärealistisia ja epäuskottavia että hymy ainakin minun kyynisille huulilleni nousi kun pitäisi kotisohvalla porata.

Esim:

>"Mä kävelen. Nää on mun jalat ja mä kävelen (tms.)"

No vittu just joo.
tinman 15.10.2003 15:35

Sarjaa on ilmeisesti käsikirjoittanut Paavo "Susikoira Roi" Westerberg. Taisihan tyyppi siinä olla sivuosassakin jonain business-pomona. Kummallista katsoa miestä aikuisena liimatukkana, kun mielessä on vaan tuo pellavapää Susikoira Roi:sta ja pitkätukkahippi Ruusun Ajasta.

KCrimso 16.10.2003 12:36

Vähän ristiriitaiset tunteet tuon sarjan suhteen. Toisaalta se on ihan kiinnostava, mutta toisaalta samaan aikaan sarjaa katsoessa vituttaa kyllä koko ajan. Kaikki hahmot ovat aivan helvetin ärsyttäviä. Jokaista haluaisi vetaa turpaan. Monta kertaa. Toisaalta tuo ärsyttävyys tekee hahmoista myös jollain tavalla mielenkiintoista. Joka tapauksessa parempi noin kuin ,että kaikki olisivat kilttejä ja särmättömiä. Sarjan visuaalisella puolella mennään leikkauksen kanssa kikkailussa ja tärisevän kameran (mikrofoni muuten vilkkuu kuvassa vähän väliä) suhteen vähän överiksi, mutta kyllä minä arvostan sitä, että edes yritetään tehdä jotain hieman erilaista kuvallisesti. Eli miinuksistaan huolimatta aion katsoa jatkossakin, mutta en kyllä tiedä kestänkö loppuun saakka.

Red Right Hand 20.10.2003 10:40

En ole sarjaa seurannut. Vaikutti periaatteessa ihan kiinnostavalta ennakkotietojen jne. perusteella mutta sitten yhtäkkiä tuota sarjaa alettiin puffaamaan kanavalla joka helvetin välissä, vähän niinkuin popidolsia kolmosella. Aina kun kääntää neloselle siellä on se edelmanin läskikasa puhumassa höpöjään. Kiitos, mutta ei kiitos.

Kat 20.10.2003 11:24

Minua vähän kanssa nyppii nuo turhan tiheään näytettävät mainokset.

Lähinnä siksi, että ne vähän turhaan spoilaa tulevia tapahtumia. Tai ei suoranaisesti spoilaa, mutta sinne päin....