Eli kysellään nyt legendaarisen David Cronenbergin hienointa saavutusta. Itselleni ovat ehkä eniten kolahtaneet tietyllä tavalla "tavallisemmat" elokuvat kuten Dead Zone, The Fly ja Scanners. eXistenZ oli myös positiivinen yllätys, mutta ei aivan klassikkotasoa. Videodrome oli kyllä mielenkiintoinen tapaus, mutta ei itselleni se tärkein. Tosin Videodromen katsomisesta on aikaa, joten se saattaisi kolahtaa nykyään paremmin.
Itse asiassa kun rupesin nyt miettimään omaa vastausta niin aloinkin empimään, sillä olin topiccia miettiessä The Flyn kannalla, mutta nyt Dead Zone vetää puoleensa. Vaikeaa. Vai ehkä Scanners sittenkin. Okei, vastaan sittenkin Dead Zone, johtuneeko siitä, että se on viimeisin Cronenbergin tuotos jonka olen katsonut, mutta siinä Walken ja Sheen tekevät hyvät suoritukset, Walkenin näyt murhaajasta ovat tehokkaita, paikoitellen jopa pelottavia (siis siitä naisten tappajasta). Elokuva kantaa hyvin loppuun asti. Yksi parhaimmista King-filmatisoinneista. The Flyssa Goldblum on kyllä vakuuttava (äijän pitäisi aina näytellä jotain erikoisia tiedemiehiä, silloin Goldblum on parhaimmillaan!) ja elokuva sisältää tiukkoja kohtauksia, mutta... Scannersissa on hyvä tunnelma elokuvan läpi... Olkoon nyt se Dead Zone.