Näin Makuunin tarroista helposti eroon

Samslayer 21.9.2012 20:29

Tässä vinkki Xialongille ja muille Makuunin pyöreistä tarroista stressaaville:

Näin pääset makuunin tarroista helposti eroon:

Tarvikkeet:

‑kynsilakanpoistoaine

‑vanupuikko

Levitä vanupuikon avulla kynsilakanpoistoainetta makuunin pyöreälle tarralle, niin että tarra kostuu, annat vaikuttaa muutaman sekunnin ja Akrakadabra tarra lähtee leikiten irti. Jos tarra ei meinaa jostain kohtaa lähteä irti, levitä vain ainetta lisää. Kokeiltu ja todistettu erittäin tehokkaaksi ja toimivaksi konstiksi, ei jää kansipaperiin mitään jälkeä!

Olkaa hyvät... : )
Neon Maniac 21.9.2012 23:48

Komppaan samia, tosin sillä erotuksella, että isopropyylialkoholi – jota esim. apteekit lasipulloissa myy, ja jota itse kynsilakanpoistoainekkin toki sisältää – on tässä(kin) tapauksessa ei yksinomaan tehokkaampi tarrojen/tahrojenpoistaja (mitä mm. dvd-koteloiden puhdistukseen tulee) vaan myös öljyttömämpi vaihtoehto. Kynsilakanpoistoaineet, kun nimittäin sisältävät kustakin valmistajasta riippuen öljyä, joka jättää kotelot järkyttävän tahmeyden kyllästämiksi. Näin esim. Rainbow ‑tuotemerkin vastaava jossa maininta: Ricinus Communis Oil. Isopropyylialkoholia rohkeasti pumpulituppoon ja hyvästi uusien koteloiden hankinta. Itse toiminut näin jo 80-luvulta lähtien.

Koston käsi 22.9.2012 12:28

Myös Zippobensa toimii, tosin siinäkin on tämä öljyongelma. Joka ei kyllä mua häritse jos vaan pyyhki sen pois varoen levittämästä sitä.

Xialong 22.9.2012 17:00

Ok, täytyypä testata joskus noillakin välineillä. Mineraalitärpätti ei noihin nimittäin vielä riitä.

Xialong 26.11.2012 11:55

Tuli nyt testattua lakkabensiiniä Mariann Videon Harley-tarroihin, joiden kanssa on ollut samankaltaisia ongelmia kuin noiden Makuunin tarrojen kanssa. Puhtaalla rätillä levitin ainetta kansilehden molemmin puolin, hieroen tekstin näkyviin takakauttakin. Annoin vaikuttaa muutaman minuutin ja kas kummaa tarraa lähtivät suoraan vetämällä irti. Ikinä ei ole tarrojen irrottelu helpompaa ollut. Hinta tuollaisessa litran purkissa on noin puolet enemmän kuin mineraalitärpätissä, eli jossakin 7-8 euron hujakoilla, mutta kyllä vastedes taidan siirtyä käyttämään pelkästään tuota.