The Naked Gunin pähkinät

Lex 15.8.2012 17:36
MiR ( 15.8.2012 16:31)
Naisista puheen ollen: minkäköhän takia Frank ja Ed ovat muuten kumpikin käyttäneet huulipunaa, kun herrat ovat väijyssä Vincent Ludwigin toimiston edessä autossaan...

Se tuli niistä pähkinöistä.
MiR 15.8.2012 18:00
Lex ( 15.8.2012 17:36)
MiR ( 15.8.2012 16:31)
Naisista puheen ollen: minkäköhän takia Frank ja Ed ovat muuten kumpikin käyttäneet huulipunaa, kun herrat ovat väijyssä Vincent Ludwigin toimiston edessä autossaan...

Se tuli niistä pähkinöistä.

WTF? Eli puna huulissa, joka näyttää kovasti huulipunalta tuli... pähkinöistä?
Disco Studd 15.8.2012 23:19

Mun mielestä ne söi kirsikoita tai jotain muuta mistä tarttuu punaista ja jää kiviä.

MiR 15.8.2012 23:56
Disco Studd ( 15.8.2012 23:19)
Mun mielestä ne söi kirsikoita tai jotain muuta mistä tarttuu punaista ja jää kiviä.

Okei, nyt oli jo pakko katsoa kyseinen kohtaus uudelleen (selvin päin) ja heput syövät jotain pähkinöitä, jotka ovat osittain värjänneet ainakin Ed Hockenin näpit. Kyseisten pähkinöiden rapisevat kuoret myös miltei estävät Drebinin poistumisen autosta, joten ainakaan kyseessä ei ole mikään kirsikka-yllätys.

Poistetuissa kohtauksissa Drebin käy ennen kyttäyskeikkaa "rentoutumassa" mm. aerobicissa ja naisten suihkussa, mutta mikään ei viittaa mihinkään sen kummempaan. Ellei poistettuja kohtauksia ole jossain vielä lisää.
Lex 16.8.2012 11:54
MiR ( 15.8.2012 23:56)

Okei, nyt oli jo pakko katsoa kyseinen kohtaus uudelleen (selvin päin) ja heput syövät jotain pähkinöitä, jotka ovat osittain värjänneet ainakin Ed Hockenin näpit.

Jep, ne on jotain pistaasipähkinöitä, jotka vissiin värjää myös. Jotain jenkkien snacksejä.
theremin 16.8.2012 13:58
Lex ( 16.8.2012 11:54)
MiR ( 15.8.2012 23:56)

Okei, nyt oli jo pakko katsoa kyseinen kohtaus uudelleen (selvin päin) ja heput syövät jotain pähkinöitä, jotka ovat osittain värjänneet ainakin Ed Hockenin näpit.

Jep, ne on jotain pistaasipähkinöitä, jotka vissiin värjää myös. Jotain jenkkien snacksejä.

Itse olen aina ymmärtänyt ko. vitsin niin että Frank ja Ed ovat istuneet autossa tuntikausia syöden suolaisia pähkinöitään ja tämän suolan takia ne naamat punoittavat. Eivät siis ole värjäytyneet vaan ärsyyntyneet suolasta.
Jakel 16.8.2012 14:02

Ei pistaasipähkinät värjää mitään. Ne on käytännössä aina paahdettuja kovien kuorien vuoksi. (löytyy myös lähikaupoista, jos haluaa testata). Kovat kuoret niissä on tosiaan, mutta ei ole ainoa pähkinä jossa moiset on.
Yoshua Ben Yosef 16.8.2012 15:15
Jakel ( 16.8.2012 14:02)

Ei pistaasipähkinät värjää mitään. Ne on käytännössä aina paahdettuja kovien kuorien vuoksi. (löytyy myös lähikaupoista, jos haluaa testata). Kovat kuoret niissä on tosiaan, mutta ei ole ainoa pähkinä jossa moiset on.

USA:ssa on ollut jossain vaiheessa myynnissä punaiseksi värjättyjä pistaasipähkinöitä. Ilmeisesti tapa koski erityisesti import-kamaa, ja lisäksi oletettiin että väri toisaalta peittäisi vauriokohtia pähkinöissä ja toisaalta houkuttelisi ostamaan iloisen värisen tuotteen vending-machineista. On mahdollista että elokuvassa syödään näitä punaiseksi värjättyjä pistaaseja.

googlaamalla löysin kuvan:
MiR 16.8.2012 15:22
Yoshua Ben Yosef ( 16.8.2012 15:15)
Jakel ( 16.8.2012 14:02)

USA:ssa on ollut jossain vaiheessa myynnissä punaiseksi värjättyjä pistaasipähkinöitä. Ilmeisesti tapa koski erityisesti import-kamaa, ja lisäksi oletettiin että väri toisaalta peittäisi vauriokohtia pähkinöissä ja toisaalta houkuttelisi ostamaan iloisen värisen tuotteen vending-machineista. On mahdollista että elokuvassa syödään näitä punaiseksi värjättyjä pistaaseja.

googlaamalla löysin kuvan:

Bingo. Ne olivat nimenomaan tuollaisia pähkinöitä joita kaksikko kiskoi pitkulaisista muovipusseista autossaan.