Hiljattain TV:stä tullut New Yorkin Kuningas (The King of New York, 1990) herätti sen verran mielenkiintoa, että onkos tätä ollenkaan julkaistu Suomilättynä?
The King of New York (1990)
2003 on tullut tällainen Futurefilmiltä:
http://www.futurefilm.fi/dvd_leffakortti.php?id=81961
Muistelisin, että kuvanlaatu taisi olla aika vhs-tasoa tässä. Löytyy hyllystä, mutta en malta tähän hätään pistää pyörimään.
Joo, tuon futuren pierun voi kunnialla kiertää ja kaukaa. Suhtaudu kuin seitikkiin. Sitä vastoin suositellaan juuri julkaistua
Arrow Films printtiä, joka kuuleman mukaan on loistava. Tuonne tulevat dvd-julkaisut ‑osioonkin ks. jo jokin aika sitten infonneena (s. 29, kirjoitus #421).Joo, tuon futuren pierun voi kunnialla kiertää ja kaukaa. Suhtaudu kuin seitikkiin. Sitä vastoin suositellaan juuri julkaistua Arrow Films printtiä, joka kuuleman mukaan on loistava. Tuonne tulevat dvd-julkaisut ‑osioonkin ks. jo jokin aika sitten infonneena (s. 29, kirjoitus #421).
Kiitos ja kumarrus!
Mulla on Arrow Filmsin joku vuonna 2008 julkaistu DVD, kansi on ainakin eri kuin tuossa ylhäällä mainitussa. Tässä ei subeja ollenkaan mutta tääkään ei muistaakseni mikään ylilaadukas julkaisu ole. On vähän aikaa kun ton viimeks katoin. Mutta hieno elokuva! Aliarvostettu, Ferraran parhaita mun mielestä.
Löytyi jo aiemmin kanssa Nordicin VHS hyllystä ja kun aloitin katselemaan, totesin että hitto, liian hyvä leffa katottavaksi nauhalta ja ostin DVD:n. Mielenkiinto herpaantui katsoessa taas heti alkuunsa, kun kyseessä oli tämä paskalaatuinen FF-kiekko. Eli täytyy hommata vielä kerran tuo uudelleen katsomiskelpoisena versiona.
Lions Gaten edullinen US blu-ray tarjosi varsin tyydyttävän katsomiskokemuksen, vaikka onkin jo 5 vuotta vanha julkaisu; DVDBeaverin vertailu:
http://www.dvdbeaver...ork_blu-ray.htm(Levy on lukittu A-alueelle.)
Mulla on Arrow Filmsin joku vuonna 2008 julkaistu DVD, kansi on ainakin eri kuin tuossa ylhäällä mainitussa. Tässä ei subeja ollenkaan mutta tääkään ei muistaakseni mikään ylilaadukas julkaisu ole. On vähän aikaa kun ton viimeks katoin. Mutta hieno elokuva! Aliarvostettu, Ferraran parhaita mun mielestä.
Harvassa varmaan he, jotka eivät pidä Ferraran parhaisiin lukeutuvana? Paitsi ne, jotka eivät ole nähneet tätä...
Harvassa varmaan he, jotka eivät pidä Ferraran parhaisiin lukeutuvana? Paitsi ne, jotka eivät ole nähneet tätä...
Itse olen ainakin törmännyt usein kommentteihin missä tätä leffaa ei pidetä mitenkään erityisen hyvänä ja monissa arvosteluissakin tää saa usein aika keskinkertaiset pisteet vaikka on mun mielestä parempi leffa kuin vaikka Bad Lieutenant, jota taas yleensä hehkutetaan maasta taivaisiin.
Itse olen ainakin törmännyt usein kommentteihin missä tätä leffaa ei pidetä mitenkään erityisen hyvänä ja monissa arvosteluissakin tää saa usein aika keskinkertaiset pisteet vaikka on mun mielestä parempi leffa kuin vaikka Bad Lieutenant, jota taas yleensä hehkutetaan maasta taivaisiin.
Ferraran Bad Lieutenant ei minua ainakaan sytyttänyt (sen sijaan pidän Werner Herzogin versiota erinomaisena). The King of New York on oma suosikki näkemistäni Ferraran elokuvista.
Uskon että kritiikkiä tulee eniten elokuvalle Frank Whiten poliittisista pyrkimyksistä jotka eivät ehkä ole sieltä aivan realistisimmasta päästä mutta en ole antanut tämän häiritä omaa elokuvanautintoa.
Löytyi jo aiemmin kanssa Nordicin VHS hyllystä ja kun aloitin katselemaan, totesin että hitto, liian hyvä leffa katottavaksi nauhalta ja ostin DVD:n. Mielenkiinto herpaantui katsoessa taas heti alkuunsa, kun kyseessä oli tämä paskalaatuinen FF-kiekko. Eli täytyy hommata vielä kerran tuo uudelleen katsomiskelpoisena versiona.
VHS 2min 1sek lyhennetty ja futuressa kuitenkin Suomi tekstit.
eipä tuossa suomijulkaisussa muuta kuin että pari kertaa nykin kuningas nyki
joku ntsc-pal siirtoon liittyvä kömmähdys käynyt
Arrown bluray+dvd-steelbook on aika turkasen komea ilmestys:
http://imgur.com/r/dvdcollection/mZARz