Tv-sarjat suosituksia kaivataan

Jeremias Rahunen 14.3.2012 12:29

Kuten tuolla Game of Thrones topicissa mainitsin, olen tippunut kokonaan kärryiltä uudehkojen tv-sarjojen suhteen. Aikaisempina vuosina joina olen ollut tämän foorumin jäsen, olen katsonut muutamia kausia / vuosi lähinnä vanhempaa kamaa esim. Miami Vice, Columbo, Simpsonit, Futurama, Family Guy jne, mutta uudet sarjat ovat menneet ohi. Ostin joku aika sitten pari Sopranosin ekaa kautta hyllyyn mutta ne odottavat edelleen korkaamista. Mitä muita hyviä suosittelemisen arvoisia sarjoja on mielestänne ilmestynyt about v. 2000 ->. Lähinnä kiinnostavat sellaiset sarjat joissa laatu säilyisi suht tasaisena. Genrellä ei ole hirveästi väliä mutta vaikka olenkin komedian ystävä ei esim. valmiiksi nauretut puujalkavitsikomediat yms. perushuttu ole itseäni juurikaan kiinnostanut. Olen pähkäillyt että Sopranos ja Deadwood olisivat sellaisia joihin pitäisi tutustua nyt mahdollisimman pian. Olen myös sivusilmällä seurannut keskusteluja uusista sarjoista, joista täälläkin puhuttu...mm.

True Blood

Rome

Dexter

V

Wire

Mitkä näistä ovat ns. "must-see" ja mitä muuta kiinnostavaa löytyy..
Alive 14.3.2012 13:00

No Romea on helppo suositella, kompaktit kaksi kautta ja on erinomainen.

True Bloodia olen katsonut 2 ekaa kautta, ja on myös todella hyvä, jostain syystä kolmas kausi meni ihan ohi. Tarkoitus on kyllä tämänkin seuraamista jatkaa.

Dexteristä diggailin alkuun todella kovasti, mutta onhan se vähän epätasainen. Suositeltava silti. Voisin myydä kaudet 1,3 ja 4 smile.png.

Itse olen nyt punnertamassa Mad Menin kakkoskautta läpi, en ihan satasella ole tähän syttynyt, nyt kun 60-luvun maailmankuva ei enää joka jaksossa yllätä.

Wire on myös omalla "pitää hommata"-listalla, niin kovasti on kehuttu.
Artemisa Absinthium 14.3.2012 14:23

Uusi V kannttaa skipata ja keskittyä uuteen Battlestar Galacticaan. The Wire on tosiaan must see.

Red Right Hand 14.3.2012 14:26

Toisessa keskustelussa mainittu (ja itsenikin usein hehkuttama)

Tyttökauppiaat (Matroesjka's). Kahden kauden mittainen belgialainen sarja on 2000-luvun parhaimpia rikosdraamasarjoja, ellei paras. Ihmeellistä ettei Elitisti-foorumilla sarjaa ole liiemmälti diggailtu, sillä Tyttökauppiaat liikkuu sataprosenttisesti sillä alueella, joka on perinteisesti ollut foorumin ydintä. Nihilististä eurocrimetykitystä yhdistettynä poskia punottavan eksplisiittiseen sleazoiluun. Kuin kovimpien HBO- ja BBC-sarjojen parhaat puolet olisi yhdistetty.

"Belgian poliisi on tehoton ja korruptoitunut, eikä seksibisnes ole ykkösprioriteetti. Kunnianhimoinen toimittaja päättää paljastaa laittoman ihmiskaupan – hinnalla millä hyvänsä. Seksiorjiksi alistetut naisetkaan eivät anna periksi, vaan haaveilevat jatkuvasti paosta. Tilanteen kärjistyessä rikollisjengin sisäisetkin välit tulehtuvat entisestään..."

Vähän vanhemmista, edellä mainitun tavoin aivan liian vähälle huomiolle jääneistä sarjoista tulee mieleen The Vice. Muistaakseni tämä tuli Neloselta ja kärsi (muistaakseni) lähetysajoista. Saatavuudesta ei kyllä mitään hajua.
netzach 14.3.2012 14:35

Entourage on omia suosikkeja 2000-luvun sarjoista. Elitistille sopivaa katsottavaa.

MiR 14.3.2012 14:36

Kuten Alive jo totesi, Rome on toimiva ja kompakti kahden kauden paketti. Kannattaa ehdottomasti tutustua.

Hiukan vinommasta huumorista pitäville voi tippua myös Psychoville, tosin jos The League of Gentlemen ei aikoinaan uponnut kannattaa tämä jättää väliin...
Alive 14.3.2012 14:49

Breaking Bad on sarja jonka kolmatta kautta tässä on jo odoteltu. Kaksi ekaa kautta luulisi löytyvän jo alelaareista. Oikein hyvä sarja.

Itse olen diggaillut myös Californiacationia, vaikka aihe alkaa nyt neljännellä kaudella, mikä TV:ssä pyörii, olla aika kaluttu. Silti aina välillä löytyy aika villejä sikailuja ihmeteltäväksi.

Walking Dead, eka kausi löytyy halvalla ja on, jos nyt ei hirveän omaperäinen, niin ainakin hyvin tehtyä zombeilua tv-sarja-muodossa. Tästäkin kaipailen jo toista kautta, mutta taitaa olla vielä pitkällä tulevaisuudessa?

Komedian ystävänä olet varmaan Pasilaa seurannut muutenkin, tämähän on parasta suomalaista komediasarjaa sitten... koskaan, olkoonkin että tässäkin alkaa tietty kaavamaisuus tulla jo esiin.
Humphrey Bogart 14.3.2012 15:23
The Shield on erinomaista likainen kyttä ‑meininkiä. True Bloodin eka kausi oli mainio, sitten on vähän tapahtunut mielestäni tasaantumista tai sitten olen itse vain hiukan kyllästynyt.

Liian monta kautta tehty 24 oli kuitenkin parhaillaan erinomainen ja varsin koukuttava.
Master Sardu 16.3.2012 19:56

Tylsä listaus tutustumisen arvoisia sarjoja, joita ei vielä mainittu:

Southland

Eastbound and Down

Justified

Fringe

The Killing

Homeland
QCine 16.3.2012 23:07

Raadollisenhauska eccehomo-imprositcom

Curb Your Enthusiasm, tositv-zombiemättö Dead Set, tyylikäs modernisointi Jekyll, puolidokumentaarinen Tyttökauppiaat, ja kotimaisista Pasila. Hieman jopa panee ärsyttämään se, kun tv-sarjat ovat nykyään niin pirun hyviä, ettei kaikkea laadukasta yksinkertaisesti pysty katsomaan.
Exhorder 23.3.2012 01:16

Pasila lienee ainut uudempi sarja mitä seuraan joten vahvat suositukset sille.

Vinnie 27.3.2012 14:53

Voisi varmaan jo nyt mainostaa että "Sopranos Little Steven Norjassa" – sarja eli "Lilyhammer" alkaa YLE FEM (fst) ‑kanavalla 10.4. Kuuleman mukaan varsin mainio komediallinen sarja kyseessä.

http://www.imdb.com/title/tt1958961/

http://yle.fi/ohjelmat/1424604
D-X 27.3.2012 15:29

Tämä

Justified vaikuttaa itselleni mielenkiintoiselta, pitänee varmaan alkaa tsekkailla tuota jos tuo on kehujen väärti.
frank 27.3.2012 16:48
Jude ( 27.3.2012 15:29)
Tämä Justified vaikuttaa itselleni mielenkiintoiselta, pitänee varmaan alkaa tsekkailla tuota jos tuo on kehujen väärti.

Suositukset tälle. Homma tosin lähtee kunnolla käyntiin vasta kakkoskaudella. Komedian puolelta vielä mainitsematta ainakin The League.
netzach 27.3.2012 22:27

Pasila! Onko ihmiset menettäneet järkensä vai mitä vittua.