Perustetaanpas myös oma ketju ranskalaisen uuden aallon tuotteliaalle työhevoselle, joka teki elokuvia aina vuoteen 2009 saakka. Chabrol nousi yhdeksi genren menestyneimmistä ohjaajista ja kun uusi aalto alkoi menettää voimaansa 70-luvulla siirtyi hän uusien suuntausten pariin, joten nähtävää ja keskusteltavaa ainakin riittää.
Le Boucher (1970)
Chabrolin 70-luku alkoi vahvoissa merkeissä. Le Boucher on jouhevasti kulkeva trilleri, jossa murhat järkyttävät pientä ranskalaista kaupunkia. Jean Babierin kuvaus tiivistää muutaman tarkoin valitun tilan avulla elokuvan teemat, harmillisesti itse juoni on tosin ehkä hiukan turhan arvattava.
Näennäisesti tavallisen pinnan alla kytee jälleen niitä ohjaajan töille ominaisia jännitteitä, jotka onnistuvat luomaan hahmoista uskottavampia. Hahmojen tekoja ja motiiveja ei lähdetä myöskään selittämään läpi, vaan katsojaan luotetaan ja hänen annetaan luoda itse oma mielipiteensä ja näkemyksensä hahmoista sekä tiettyyn pisteeseen asti myös itse tapahtumista. Viimeiset viisi minuuttia ovat suorastaan upeat, ja niiden voimin elokuva nousee Chabrolin vahvempien töiden joukkoon.