Luontoystävälliset DVD/Blu-ray kotelot.....

Janne 20.8.2011 12:33

Kommentteja, kiitos....

Janne 20.8.2011 12:34

Esimerkkikuvat kahdesta minulle vastaan tulleesta "eco"-kotelosta....
Hung Fist 20.8.2011 14:35

Kalja sille joka jaksaa lukea kaikki vaihtoehdot läpi

wink.gif
Artemisa Absinthium 20.8.2011 16:51

Ei ole valittamista kummastakaan eco kotelosta.

Jeremias Rahunen 20.8.2011 17:31
Hung Fist ( 20.8.2011 14:35)
Kalja sille joka jaksaa lukea kaikki vaihtoehdot läpi wink.gif

Ja toinen kalja sille joka muistaa lukemansa jälkeen aikaisemmat vaihtoehdot laugh.gif
Janne 20.8.2011 18:31
Jeremias Rahunen ( 20.8.2011 17:31)
Hung Fist ( 20.8.2011 14:35)
Kalja sille joka jaksaa lukea kaikki vaihtoehdot läpi wink.gif

Ja toinen kalja sille joka muistaa lukemansa jälkeen aikaisemmat vaihtoehdot laugh.gif

Muahhahhahhaaa........ Tuli selkeästi liian vähän vaihtoehtoja..... smile.gif

Onko kukaan muuten tilannut Japanista uutena DVD/Blu-ray julkaisua joka olisi ollut pakattuna ns. “eco”-koteloon? Minua kiinnostaisi ovatko yleistymässä sielläkin päin....
Hung Fist 20.8.2011 19:47

Ei ole tullut japsi-ecoja vastaan, vaikken nyt erityisen paljoa ole tuoreeltaan shoppaillutkaan. Vuosi sitten ei ainakaan käsikopelolla koskaan tullut hyllyssä vastaan.

Sen sijaan Japanissa tulee miellyttävän usein tummia BD-koteloita vastaan. Oon tässä odotellut että milloin muuallakin (ja Japanissakin enemmissä määrin) maltettaisi jättää ne helvetin rumat siniset kotelot pois. Kai ihmiset tajuaa että se on BD vaikka ei olisikaan sininen.

Ecot on viheliäistä sekundaa. Yhdesti tainnut tulla vastaan, ja silloinkin kotelo tuhannen palasina. Ostan itse uuden kotelon jos eco tulee – sellaisen, joka ei näytä bootlegilta ja joka ei katkea kun sitä kohti puhaltaa sly.gif
Janne 21.8.2011 09:27

Ensimmäinen reiällinen “eco”-kotelo mikä minulle on tullut vastaan oli muistaakseni piakkoin ilmestymisensä jälkeen (loppuvuodesta 2007) hankkimassani Commandon (1985) director’s cut DVD USA-julkaisussa. Silloin ensimmäinen reaktio oli lähinnä epäuskoinen. Siis jos DVD-kotelon ensisijainen tehtävä on kuitenkin suojella sisällä olevaa DVD-levyä niin reiät juuri kiekon kohdalla eivät tuntuneet mitenkään hyvältä idealta. Sen jälkeen niitä on epäsäännöllisen säännöllisesti tullut vastaan lähinnä sekä USA:laisissa että suomalaisissa julkaisuissa. En ole kuitenkaan havainnut että “eco”-kotelot tulisivat USA:stakaan postitettuna (ja siis matkalla enemmän iskuja saaneena) jotenkin tavallisiin koteloihin nähden enemmän hajonneina, kiekot enemmän keskiöstä irronneena/naarmuuntuneena tai kansipaperi jotenkin vaurioituneempana reikäkohdista. Enemmän ainakin omalla kohdalla vaikuttaa se että yleisajatuksena haluaisin omistamieni kiekkojen olevan laadukkaissa koteloissa ja siksi (vaikka mitään todella negatiivista kommenttia ei minulla niistä olekaan sanottavana) niin kauan kuin komerosta löytyy uusia perinteisempiä koteloita vaihtaa tilalle niin yleensä vaihdan. Suurin syy ostaa DVD-koteloita varastoon eivät tosin ole “eco”-kotelot vaan lähinnä postitse tilatut matkan aikana hajonneet kotelot sekä tietynmalliset ylitiukat keskiöt (mitä nopeammin kummankin tapauksen saa korvattua toisella kotelolla sitä parempi). Ehkä vuosi vuodelta näihin alkaa tottumaan enemmän ja enemmän....

(edit: koskien lähettämäni (ylempänä olevan) valokuvan mustaa reiällistä DVD-kotelomallia sekä vastaavia)

Tuohon toiseen “eco”-koteloon on suhtautumiseni täysin neutraali... Onhan se normaalia huterampi kotelo mutta huomattavasti onnistuneempi kompromissi kuitenkin ja sen yleistyminen ei minua henkilökohtaisesti haittaisi.

(edit: koskien lähettämäni (ylempänä olevan) valokuvan sinistä (paikoitellen ohuempaa muovia, ei ylimääräisiä reikiä) Blu-ray-kotelomallia sekä vastaavia)
flp 21.8.2011 11:51
Tuohontoiseen “eco”-koteloon on suhtautumiseni täysin neutraali... Onhan se normaalia huterampi kotelo mutta huomattavasti onnistuneempi kompromissi kuitenkin ja sen yleistyminen ei minua henkilökohtaisesti haittaisi.

Noita tulee vastaan ja mietin että säästetään varmaan materiaalia kun tehdään noita reijällisiä koteloita, noilla ei tee mitään kansipaperi menee hiukan alas päin reijän kohdalta ja on muutenkin paskoja ,ei suojaa tarpeeksi levyä ja on heppoisen oloisia ja ei suojaa postilähetyksessä tuotetta. Taas tuota eko roskaa pukataan , heittelen itse roskiin kaikki eko kotelot ja ostan uudet kunnon kotelot tilalle.

Yleesäkin kaikki ekotuotteet on enempi mielikuvan myymistä kuin säästämistä, maalit tai muut niitä tarvii enempi ja kesto on lyhempää, eko ruoka on kovaa kusetusta se on kalliimpaa ostaa ja lannoite (lehmän kusi) tuhoaa joet ja järvet. Alas koko eko käsite ainakin elokuvapuolelta thumbdown.gif

En jaksa vastata kysymykseen kun liikaa vaihtoehtoja mutta kaikki tuli tässä ilmi.
Jakel 21.8.2011 11:58
flp ( 21.8.2011 11:51)
lannoite (lehmän kusi) tuhoaa joet ja järvet.

Off-topic, mutta ihan vain tiedoksi, että karjan eritteet käytetään normaalinkin lannoituksen ohella. Ne siis kiertää jo nytkin + päälle normaalit lannoitteet.

Ja itse koteloihin sen verran, että eipä haittaa. Raaka-aineen ja resurssien säästäminen minimaalisella erolla ns. normaaliin tapaan on aina hyvä asia.
flp 21.8.2011 12:19
Jakel ( 21.8.2011 11:58)
flp ( 21.8.2011 11:51)
lannoite (lehmän kusi) tuhoaa joet ja järvet.

Off-topic, mutta ihan vain tiedoksi, että karjan eritteet käytetään normaalinkin lannoituksen ohella. Ne siis kiertää jo nytkin + päälle normaalit lannoitteet.

Ja itse koteloihin sen verran, että eipä haittaa. Raaka-aineen ja resurssien säästäminen minimaalisella erolla ns. normaaliin tapaan on aina hyvä asia.

haa entäs moniko tekee sen saman kuin minä eli heittää ekon roskiin ja ostaa uuden tilalle, ei säästä siis mitään.

eko, reilun kauppa, joutsen tuotteet Roskaa!!!.
Janne 21.8.2011 12:33
flp ( 21.8.2011 12:19)
haa entäs moniko tekee sen saman kuin minä eli heittää ekon roskiin ja ostaa uuden tilalle, ei säästä siis mitään.

Tai jos oikein tarkkoja ollaan niin kuluu enemmän materiaalia koska pitää ostaa kaksi koteloa vaikka ensimmäisessä kotelossa se noin 20% materiaalisäästö olisikin.

Itse en kylläkään heitä “eco”-koteloita pois vaan vaihdan niitä esim. käytettynä ostettujen kiekkojen kuluneempien koteloiden tilalle jotka sitten jossain vaiheessa puolestaan laitan myyntiin.

Olen täysin eri mieltä yleisellä tasolla.
Spiritual Boxer 22.8.2011 13:34

En ole edes huomannut eco-mallien olemassaoloa. Joka tapauksessa kaikenlaiset siniset blu-ray ‑kotelot ovat rumia hyllyssä. Criterion Collectionin neutraalit, läpinäkyvät kotelot, joissa pidemmät kansipaperit, ovat hienompia (muutenkin kuin paremman kansitaiteensa ansiosta). Vihreä kotelo taisi jossain olla, ruma sekin. Mustia ei ole tullut vastaan. Vituttaa myös blu-rayt, jotka ovat dvd-kokoisissa kuorissa, kun eivät sovi siististi muiden sinikiekkojen sekaan. Samoin edelleen BBFC-pallurat tuijottamassa leffojen päädyissä. Bd-kotelot mieluummin slimmeinä kuin paksumpina. Pahvi-slipcaset nakkaan yleensä (pahvi)roskikseen. Kirjamaiset (digbook?) ärsyttää sikäli, että ovat syvempiä kuin tavalliset blu-ray ‑kotelot. Kuljetuksessa kuitenkin lommoontuvien steelbookien keräilyä en ymmärrä; yksi sellainen löytyy, missä hyvä puoli että BBFC:n ikäraja ei ole mahtunut päätyyn. Pollista en jaksanut lukea kuin kaksi ensimmäistä vastausvaihtoehtoa.

OlenIhminen 22.8.2011 19:00

Sellainen mielikuva, että tuollaisia joskus tullut vastaan, mutten erityisemmin huolestunut levyjen kunnosta – oma hylly on suht tiiviissä horisontaalisessa ordnungissa, jossa kuorien sisältö ei juuri pääse kärsimään impaktista.

Also;

Janne ( 21.8.2011 12:33)

Olen täysin eri mieltä yleisellä tasolla.

Sama täällä.
Carson 23.8.2011 01:39

tarjoilija, kotelossani on reikiä

joo ei nuo kyllä kovaa postitusrumbaa silmällä pitäen ole suunniteltu, mitä levypolot joutuvat monesti kokemaan.