Suurimmat vahvistetut FIx-kaupat

Plissken 13.7.2011 14:03
Xialong ( 12.7.2011 23:10)
Video-Investin Nightmare

Huikeissa summissa liikkuvaa Nightmare ‑skabaa katsellessa katsoessa rupesin miettimään, mitkä ovat suurimmat FIx-harvinaisuuksista tehdyt vahvistetut kaupat? Ts. mitkä ovat suurimmat summat, mitä foorumin keräilijät ovat kaseteista maksaneet? Tai kovimmat bongatut huudon diilit?

Nightmare on niin harvinaista herkkua, että edes 135e+ hinnat eivät ihan valtavasti yllätä. Viime vuosien (rajataan tarkastelu vaikka euro-aikaan) hintaennätykset ovat kuitenkin pyörinyt mielessä ennenkin, kun on semi-harvinaisuuksienkin hintataso tuntuu olleen nousussa erinäisissä tarjouskisoissa.

Tämä on tietysti odotettavaa, kun FIx-kauden kasetit on vuosien varrella putsattu divareista ja kirpputuroilta tehokkaasti ja kauppa kauppa käy nykyäään lähinnä keräilijältä keräilijälle. Sekin toki vaikuttaa, että tämän lajin keräilijät ovat lähinnä työssäkäyvää 30+ vuotiasta porukkaa, jolla on parikymppisiä opiskelijoita enemmän varaa maksaa nostalgisista päähänpinttymistään.
Koston käsi 13.7.2011 14:25

300+ hinnoista olen huhuja kuullut. Suurimmat summat mitä itse olen yksittäisistä kaseteista saanut ovat 210e, 210e ja 200e.

Plissken 13.7.2011 14:47
Koston käsi ( 13.7.2011 14:25)
300+ hinnoista olen huhuja kuullut. Suurimmat summat mitä itse olen yksittäisistä kaseteista saanut ovat 210e, 210e ja 200e.

Huh huh. Huvittaako kertoa, mistä kassuista nuo summat sait?

edit: ja vähän maanläheisempiin tarjouksiin liittyen, saitko mun viestin?
Lazer 13.7.2011 14:53

Kadun enkeleistä tiettävästi maksettiin muutama vuosi sitten 300 e ellei jopa 350e. Myyjä vahvistanee asian itse jos tahtoo. Itselle on tarjottu kahdesta kasetista muistaakseni yhteensä 400 e, mut en myynyt.

karialkiller 13.7.2011 15:28

Shogun assasinista olen joskun maksanut 500 mk ja kallein myyntihinta on ollut 100 euroa priimakuntoisesta Valuvasta kauhusta.

Plissken 13.7.2011 15:31
Lazer ( 13.7.2011 14:53)
Kadun enkeleistä tiettävästi maksettiin muutama vuosi sitten 300 e ellei jopa 350e. Myyjä vahvistanee asian itse jos tahtoo. Itselle on tarjottu kahdesta kasetista muistaakseni yhteensä 400 e, mut en myynyt.

No jopas. Street Angels/ Prostituzione/ The Red Light Girls jne. on tietty harvinainen, mutta (luotettavuudeltaan toki kyseenalaisten) nettiarvioiden perusteella myös harvinaisen paska.

Tästä tulee muuten hauskempaa, jos huimat tarjoukset/ kaupat yhdistetään elokuvien nimiin.
Koston käsi 13.7.2011 16:14
Plissken ( 13.7.2011 14:47)
Koston käsi ( 13.7.2011 14:25)

Huh huh. Huvittaako kertoa, mistä kassuista nuo summat sait?

edit: ja vähän maanläheisempiin tarjouksiin liittyen, saitko mun viestin?

Parista sateenkaarinordicista nuo 210e/kpl. Toisesta tuli 3-4 eri kolminumeroista tarjousta. Ostaja voi tarkentaa jos siltä tuntuu. 200e sain myydessäni yhden kassun ulkomaille mutta tässä oli sellainen kuvio että olin juuri kassun ostanut jollain kolmella kympillä tjsp. (realistisempi hinta ko. kasetille) niin eikös eräs ostoksesta vihiä saanut ulkomaanpelle tarjonnut saman tien tuon 200e. Koita siinä nyt sitten sanoa ei kun ei ehtinyt edes kummempaa tunnesidettä kasvaa kasetin välille.

Edit: Ai niin juu, sain viestisi.. Näillä näkymin ei ihan vielä tuohon hintaan ole lähdössä.. Mutta en mä siitä mitään satasia ole kuitenkaan pyytämässä! biggrin.gif
Xialong 13.7.2011 22:48

Nightmaresta sai kaverini 300 euroa. Black Decameronesta minulle tarjottiin 250 euroa, mutta en myynyt. Lucky the Inscrutablen möin 250 eurolla. Kun tarpeeksi maksetaan, niin omastakin hyllystä lähtee FIxi kuin FIxi, mutta millään nappikaupalla noiden myyntiin ei ole tarvetta.

Toiseksi kovimpia hintoja maksan varmaan minä tällä hetkellä FIxeistä mitkä haluan, mutta olen kyllä hävinnyt joka kaupan Mikelle tässä vuoden sisään. Kautsi ja Koston käsi kirinevät myös TOP 5:een. Ehkäpä hintataso alkaa taas pikkuhiljaa kuitenkin tasaantumaan, omatkin harkkarihankinnat on tullut hommattua lähinnä Ruotsin puolelta viime aikoina.

Ja kuten Plisskenkin jo totesi, niin tavara ei enää liiku kuin keräilijältä toiselle. Satunnaiset vanhat vuokraamolöydöt ovat asia erikseen ja säännöllisellä Keltaisessa Pörssissä ilmoittelulla voi jotain kivaa löytää, mutta muuten aika hiljaista on. Ymmärtäähän sen, että kasetista mikä omasta kokoelmasta lähtee, pitää silloin hyvä hintakin saada, kun tilannetta voidaan verrata melkeinpä elinluovutukseen, jos syvä tunneside kasettiin on syntynyt. Jos minulla tuplakappaleita on harkkareista ollut, niin ne ovat menneet melko maltillisilla hinnoilla korkeintaan 70 euron Osta heti-hintaan Huudossa, mutta muuten yksittäiskappale jonka olet omistanut vain kerran vuosia kasettien kanssa pyörittyäsi, arvottuu kyllä ihan eri akselille.

Ja eurohan on uusi markka kaikessa muussakin kaupankäynnissä tänä päivänä, joten eivät nuo hinnat nyt niin hirvittäviä ole siihen nähde. Jos rahaa takataskussa ylimääräistä liikaa olisi, voisin helpostikin tarjota vaikka 500 euroa joistakin kaseteista kappaleelta, jotka tosissani haluan, mutta toistaiseksi on tyytyminen max. 300 euron tarjouksiin.
Xialong 14.7.2011 10:59

Ja arvohan on täysin subjektiivinen tänä päivänä. Jos 300-500 kruunun VTCn Varulvenista joku maksaa 1000 euroa, niin siinähän maksaa. Varmaan olisi suoraan Filmsamlingenista etsimällä saanut senkin korkeintaan 100 eurolla. Kyllähän jokainen kasettien kanssa pidempään pyörinyt suunnilleen tietää ne kasetit, jotka erityisen arvokkaita ovat. Jos katsoo esim. tämänhetkistä

Huuto.net-listaani niin huomaa, ettei tuolla nyt mitään kohtuuttomia summia mistään kiskota. Ne missä hinta on "kova", ovat tapauksia, joissa todennäköisesti olen itse kasetista maksanut enemmän jo mahdollisesti vuosia sitten. Harvoja ja valittuja ne yli 100 euron suominauhat loppujen lopuksi ovat, ja jos joku nyt sellaisesta luopumassa on, niin kovat hinnat ovat yleensä niissä tapauksissa silloin varsin kohdillaan ja perusteltuja. Olettaen vielä, että nauha keräilynauha on, eikä mikään loppuunkulunut ongelmajäte, josta on iloa kansilehden verran.
Jerobeam 14.7.2011 17:32

Ostikohan kukaan Tammelantorin Video Liedeksestä 500 mk maksaneen FIx-nauhan, Kannibaalien polttouhrit?

flp 16.7.2011 19:18

1994 kun hävitin kaikki vhs kasetit noin 3000kpl niin jäi mieleen muutaman myyntihinta eli Exterminator VTC sinikansi 800mk, shogun assassin 600mk,koston enkeli tais olla 1000mk tai 900mk ja sitten meni jotain pienempää kuten Ogtagon kultakansi 300mk ja halloween 2 omaxi 150mk. Suurin myynti liittyy laserdiskiin eli Dawn od the Dead japani boxi maksoin 2000mk ja möin dir cutin 3000mk ja toisen 1000mk:lla.

Niin Manajan möi kylläkin kaverini ja sai siittä 1500mk ja ostaja oli helsingistä joki keräilijä?.
jussi 17.7.2011 10:24

Herrajestas mitä hintoja! No, ompa oma kokoelma näköjään tätä nykyä melko arvokas...

smile.gif En oo maksanut yhdestäkään kasetista yli satasta markka-aikana enkä euroaikanakaan kalleimmillaan kuin kolme-neljä kymppiä. Toisaalta en ole kyllä myymistäni kaseteista moisia kiskurihintoja pyytänyt enkä saanut, Nightmarekin meni taannoin jollakin viidelläkympillä. Suurin osa kaseteista on löytynyt ja vaihtanut omistajaa noin 2-5:n euron kappalehinnalla, siis nykyrahassa.
Koston käsi 17.7.2011 11:22
jussi ( 17.7.2011 10:24)
Herrajestas mitä hintoja! No, ompa oma kokoelma näköjään tätä nykyä melko arvokas... smile.gif En oo maksanut yhdestäkään kasetista yli satasta markka-aikana enkä euroaikanakaan kalleimmillaan kuin kolme-neljä kymppiä. Toisaalta en ole kyllä myymistäni kaseteista moisia kiskurihintoja pyytänyt enkä saanut, Nightmarekin meni taannoin jollakin viidelläkympillä. Suurin osa kaseteista on löytynyt ja vaihtanut omistajaa noin 2-5:n euron kappalehinnalla, siis nykyrahassa.

No onhan nuo hinnat lähteneet ihan käsistä viimeisen n. 4 vuoden aikana. Kolme-neljä kymppiä on kyllä nykyäänkin ihan normaali hinta monesta ns. perinteisestä keräilykassusta (esim. kauhuleffat joita jahdattiin jo 80-luvulla), Nykyään vaan moni on innostunut keräilemään harvinaisten julkaisijoiden sarjoja täyteen ja muutenkin jengiä tuntuu kiinnostavan enemmän spagut, crimet jne. Huonoista, verrattain tuntemattomista ja leikatuista leffoistakin maksetaan maltaita kunhan julkaisija on keräiltävää sorttia ja kasetti harvinainen.

Kuvaava onkin että noista flp:n mainitsemista Exterminatorista, Shogun assassinista ja Koston enkelistä on luullakseni melko vaikeata saada yli hunttia, tuskin edes viittäkymppiä. Exterminatorista parikin kymppiä on ihan hyvin. Kysyntä on romahtanut. Voi olla että DVD-julkaisun myötä tuota Nightmareakin ilmestyy markkinoille nyt enemmän kun kiinnostuneita ison rahan ostajia löytyy ja sekin valuu tuollaiseksi max. viidenkympin nostalgiakassuksi.
flp 17.7.2011 14:05
jussi ( 17.7.2011 10:24)
Jos näillä langoilla joku muistaa/ tunnistaa itsensä 90 luvun ostajana joka maksoi äärettömiä hintoja vhs kassuista , eli kaveri omisti jostain etelästä oman hautausliikkeen ja muistelen kaverin

lyöneen markka tonneja monista kaseteista pöytään. Liekkö juuri Cannibal Holocausti sf meni tiukkaan hintaan.
kongon oskari 17.7.2011 20:47

Ulkomaan elävä maksoi taannoin yhtään miettimättä pyytämäni 100+ summan ja postit tästä.

Taitaa nuokin olla martial arts ‑harrastajien hallussa pikkuhiljaa kaikki harvat kappaleet.

Godhand