Kun katselin männäviikolla herran teoksen Human Beasts, heräsin siihen kipeään tuntemukseen, ettei tästä kaverista ole paljoa Elitistin foorumiella keskusteltu kuin hajanaisesti siellä täällä, ja yhden kuolinilmon verran. Ottaen huomioon erikoisen painoarvon ja monelta kantilta päätä pyörryttävän painolastin, mitä hänen runsas panoksensa näyttelijänä ja ohjaajajana on spanskikauhuiluun ladannut, on aika paikata tätä aukkoa. Omistettakoon tämä ketju siis Paul Naschylle / Jacinto Molinalle, tuolle hämmentävälle pienelle/suurelle miehelle, hänen näyttelijäsuorituksilleen ja elokuvilleen, persoonalleen ja edesottamuksilleen, rauha hänen sielulleen... ja tietenkin suosituksia, vinkkejä, omin silmin todistettuja tapahtumia ja anekdootteja, ja mielipiteitä ukosta ja elokuvista enemmän kuin odotetaan.
Kaikki mitä olen kaverista lukenut ja elokuvissaan todistanut viittaa jonkinmoiseen kiistattomaan lahjakkuuteen, joka ei ole mitään hienomuotoista sorttia. Kaikki viittaa myös melko vahvaan egoon, jota suosio on alkanut varhaisessa vaiheessa ruokkia, ja joka on paisunut uskomattomiin "Minä Jumala, Minä Pystyy Kaikkeen" ‑mittasuhteisiin myöhemmässä vaiheessa uraa. Ei voi kuin ihailla ja pudistaa päätään samanaikaisesti. Ja onhan ukossa ollut haastatteluissa ja DVD-jukaisuille höpistyissä inserteissä aikamoista show-miehen virtaa.