3.2.2011 10:19
Terrence Malickin The New World oli aikamoinen pettymys. The Thin Red Line on kuitenkin viime vuosikymmenien parhaimpia elokuvia vaikken sotaelokuvista niin muuten välitäkään. Badlands on myös loistava elokuva ja Days in Heaven vähintään ok, miinusta tulee Gerestä. Ehkä sama vika onkin New Worldissa, päänäyttelijä. Colin Farrell nyt vaan aina onnistuu olemaan aikamoinen vätys. Ja on siinä kyllä jotain muutakin vikaa kuin Farrell, ehkäpä juuri ohjaus ja käsikirjoitus. Jotenkin kliseiseltä maneerien toistelulta tuntui koko elokuva. Nättejä luontokuvia jne.
Kaipa se pitäisi joskus uudestaan katsoa. Vain sen yhden kerran olen viitsinyt katsoa – ehkäpä juuri sen takia, koska petyin niin pahasti suurine odotuksineni.
(hieman offtopiikkia: olisi hauska nähdä joskus Malickin esikoinen, lyhäri Lanton Mills jossa on kuulemma ainakin Harry Dean Stanton. Lieköhän mistään saatavilla?)