Kultti.org

Torsti 7.1.2011 20:28

Käykääs innostuneet katsomassa tuoretta, mutta lämminhenkistä

Kultti.org-foorumia ja rekisteröitykää, niin voitte olla mukana palstan syntytarinassa alusta asti! smile.gif Tervetuloa!
Bastard 7.1.2011 21:36
Torsti ( 7.1.2011 20:28)
Käykääs innostuneet katsomassa tuoretta, mutta lämminhenkistä Kultti.org-foorumia ja rekisteröitykää, niin voitte olla mukana palstan syntytarinassa alusta asti! smile.gif Tervetuloa!

Nimi vetää vähän harhaan kun foorumilla jauhetaan ihan mainstream leffoista, eikä mistään kulttipätkistä. Ja olipa muuten harvinaisen ruma ulkoasu foorumilla.
Humphrey Bogart 8.1.2011 00:11

Siellä ollaan asian ytimessä!

thumbsup.gif

Kauhuleffoista pidän, mutta yhtäkään Torstin kertomista leffoista en ole nähnyt.. Itselleni päähän on jäänyt Sweeney Todd, joka on muutenkin yksi suosikkileffoistani. Kauhuleffoja en ole kauheasti nähnyt, mutta kaikki mitä olen ovat yleensä olleet hyviä.

Nim. JohnnyDeppfan
Torsti 8.1.2011 00:50
Bastard ( 7.1.2011 21:36)
Torsti ( 7.1.2011 20:28)
Käykääs innostuneet katsomassa tuoretta, mutta lämminhenkistä Kultti.org-foorumia ja rekisteröitykää, niin voitte olla mukana palstan syntytarinassa alusta asti! smile.gif Tervetuloa!

Nimi vetää vähän harhaan kun foorumilla jauhetaan ihan mainstream leffoista, eikä mistään kulttipätkistä. Ja olipa muuten harvinaisen ruma ulkoasu foorumilla.

Heh. Ymmärrän, mitä ajat takaa, mutta tuo on vain hyvältä kuulostava nimi, ei sen kummempaa. Foorumilla(ni) käyttäjät heiluttavat keskustelun tahtipuikkoa, en minä. Olisiko foorumin nimi pitänyt olla "Valtavirta"? Kultti.orgiinkin tullee aikanaan keskustelua myös niistä "kulttileffoista" jotka tämän foorumin käyttäjät niin hyvin tuntevat. Jos joku haluaa, niin tervetuloa perustamaan aiheita kulttileffoista ja ohjaamaan foorumia "oikeaan suuntaan" (kenen mielestä oikeaan ja kenen mielestä ei). Kiitos ulkoasukommentista, se jakaa mielipiteitä.

Humphrey Bogart ( 8.1.2011 00:11)
Siellä ollaan asian ytimessä! thumbsup.gif

Kauhuleffoista pidän, mutta yhtäkään Torstin kertomista leffoista en ole nähnyt.. Itselleni päähän on jäänyt Sweeney Todd, joka on muutenkin yksi suosikkileffoistani. Kauhuleffoja en ole kauheasti nähnyt, mutta kaikki mitä olen ovat yleensä olleet hyviä.

Nim. JohnnyDeppfan

Heh taas. Vähän sama kuin edelliseen: "vääristä mielipiteistä" on paha antaa porttikieltoa kenellekään. Jos teidän mielestänne hyvä palsta on sellainen, että siellä on vain samoja mielipiteitä kuin teillä on, niin sitten ymmärrän täysin. Aika helppo haukkua mitä tahansa palstaa maailmassa jos perusteluna voi käyttää jotakin sieltä ongittua kommenttia. Tai sinä nyt et varsinaisesti haukkunut Kultti.orgia, mutta mikäköhän viestin pointti sitten mahtoikaan olla?
Jakel 8.1.2011 00:52

Kaikki kunnia uusille foorumeille, mutta ehkä sitä sisältöä pitäisi miettiä myös hieman. Kun jokafoorumissa on elokuvaosio, niin joku juju pitäisi hommassa olla. Oikeastaan ainoa kiinnostava asia on, että millä logiikalla foorumin nimeksi on päätetty antaa nimi kultti?

Torsti 8.1.2011 01:17

^Vastasin jo täsmälleen samaan kysymykseen ylempänä.

Minun on sivustoa perustaessani vaikeaa ennakoida, minkälaisista leffoista tullaan keskustelemaan, koska minulle se on tavallaan "ihan sama". Itse pidän hyvin monenlaisista elokuvista ja sarjoista. Periaatteessa sellaista termiä kuin käyttäjäkunta ei edes pitäisi käyttää, koska keskustelupalsta muodostuu yksittäisistä käyttäjistä, joiden mielipiteisiin ja intresseihin ei voi vaikuttaa. Se, mihin suuntaan foorumi tulevaisuudessa kehittyy ja onko nimi sopivampi esimerkiksi vuoden päästä, on täysin turha puheenaihe.

Onko jokainen tämän foorumin käyttäjä elitisti? Minä en ole! Hähää, väärä nimi! Okei, vähän kärjistin, mutta uskon että saitte pointin. Toivon, että saitte.. Huomatkaan nyt, että Kultti.orgin tarina on vasta alussa. Sen on vaikeaa olla täydellinen palsta. Kärsivällisyyttä!

Keskustelen aiheesta mielelläni vielä lisääkin, kunhan seuraava kysymys ei ole "miksi ton nimi on kultti haha".
Humphrey Bogart 8.1.2011 03:02

No joo, kannustusta pitäisi toki antaa uudelle foorumille, ei ollut tarkoitus ruveta heti torppaamaan. Tässä on tullut jo huomattua, että uusille elokuvafoorumeille on aika vaikea varmaan saada isoa käyttäjäkuntaa joten keskustelunaiheet saattavat jäädä vähäisiksi. Tai aiheita varmasti löytyy mutta vilkasta keskustelua... Etenkin jos on yksi henkilö on asialla eikä ole mitään isompaa ideaa takana jotta saisi huomiota. Alkuinnostusta varmasti löytyy mutta toivottavasti sitä jatkuu pidempäänkin. Joten onnea matkaan vaan!

Toi aikaisempi viesti ei ollut niinkään vittuilua foorumille, vaan pisti vaan silmään tuollainen Demi-tyyppinen viesti.
Jakel 8.1.2011 14:57
Torsti ( 8.1.2011 01:17)
Minun on sivustoa perustaessani vaikeaa ennakoida, minkälaisista leffoista tullaan keskustelemaan, koska minulle se on tavallaan "ihan sama". Itse pidän hyvin monenlaisista elokuvista ja sarjoista. Periaatteessa sellaista termiä kuin käyttäjäkunta ei edes pitäisi käyttää, koska keskustelupalsta muodostuu yksittäisistä käyttäjistä, joiden mielipiteisiin ja intresseihin ei voi vaikuttaa.

Se, mihin suuntaan foorumi tulevaisuudessa kehittyy ja onko nimi sopivampi esimerkiksi vuoden päästä, on täysin turha puheenaihe.

Huomatkaan nyt, että Kultti.orgin tarina on vasta alussa. Sen on vaikeaa olla täydellinen palsta. Kärsivällisyyttä!

Nyt onkin oikeastaan kyse siitä, että haluat markkinoida foorumia ja heität ilmaan epämääräisiä lupauksia vaikka mitään sellaista et pysty antamaan. Ja sen toki toteatkin heti seuraavissa lauseissa. Tämä fatalistinen asenne, katsotaan minne juttu menee ei oikein toimi, koska siinä näkyy tietynlainen laiskuus ja välinpitämättömyys. Foorumin pystytys ja muutaman kliseisen ketjun pystyyn laittaminen on senverran helppo juttu, ettei sitä voi katsoa oikein kovin isoksi asiaksi. Kritiikkini kohdistuu lähinnä tähän asenteeseen : pystytin foorumin ja kyllä tästä hyvä foorumi tulee kunhan kirjoitatte tänne hyviä viestejä ts. minun työni on tehty, nyt teidän työ on luoda sisältö ja muodostaa tästä yhteisö. Se nyt on vain niin, että foorumin sisältö tai sen ympärille rakennetut toiminnallisuudet määrittelevät potentiaalisille harrastajille sen kiinnostavuuden. Tilanne on toki aloittevalla foorumille hankala, kun lukijoista riippuu sisältö ja sisällöstä uudet lukijat. Sitä enemmän aloittelevan foorumin suurimman voimanponnistuksen pitäisikin kohdistua siihen vierailijan esittämään kysymykseen että 'mitä tämä palsta tarjoaa minulle ja miksi valitsisin tämän'. Jos vastausta ei tarjota, niin silloin mielikuva voi syntyä vaikka yksittäisistä viesteistä. Tuntukoon se kuinka epäoikeudenmukaiselta tahansa, niin asiat usein on sitä, jolta ne näyttävät.
JMustonen 8.1.2011 19:36

Ihan hyvältä vaikuttava foorumihan tuo. Täyttää just sen aukon, joka jää Demin ja Hohtolootan väliin.

Juggis Marttinen 8.1.2011 20:12

Leffatykkiin vaan banneri pyörimään!

Torsti 8.1.2011 21:40
Jakel ( 8.1.2011 14:57)
Nyt onkin oikeastaan kyse siitä, että haluat markkinoida foorumia ja heität ilmaan epämääräisiä lupauksia vaikka mitään sellaista et pysty antamaan. Ja sen toki toteatkin heti seuraavissa lauseissa. Tämä fatalistinen asenne, katsotaan minne juttu menee ei oikein toimi, koska siinä näkyy tietynlainen laiskuus ja välinpitämättömyys. Foorumin pystytys ja muutaman kliseisen ketjun pystyyn laittaminen on senverran helppo juttu, ettei sitä voi katsoa oikein kovin isoksi asiaksi. Kritiikkini kohdistuu lähinnä tähän asenteeseen : pystytin foorumin ja kyllä tästä hyvä foorumi tulee kunhan kirjoitatte tänne hyviä viestejä ts. minun työni on tehty, nyt teidän työ on luoda sisältö ja muodostaa tästä yhteisö. Se nyt on vain niin, että foorumin sisältö tai sen ympärille rakennetut toiminnallisuudet määrittelevät potentiaalisille harrastajille sen kiinnostavuuden. Tilanne on toki aloittevalla foorumille hankala, kun lukijoista riippuu sisältö ja sisällöstä uudet lukijat. Sitä enemmän aloittelevan foorumin suurimman voimanponnistuksen pitäisikin kohdistua siihen vierailijan esittämään kysymykseen että 'mitä tämä palsta tarjoaa minulle ja miksi valitsisin tämän'. Jos vastausta ei tarjota, niin silloin mielikuva voi syntyä vaikka yksittäisistä viesteistä. Tuntukoon se kuinka epäoikeudenmukaiselta tahansa, niin asiat usein on sitä, jolta ne näyttävät.

Tarkennatko vielä, mitä epämääräisiä lupauksia tarkoitat?

Se, mitä sinä sanot laiskuudeksi, on minulle rentoa asennetta. Foorumeilla "katsotaan minne juttu menee" ‑tyyli toimii minun mielestäni mainiosti: jos jäsen A perustaa aiheen mainstream-elokuvasta B ja käyttäjä C vastaa siihen, niin leffa ilmiselvästi kiinnostaa noita käyttäjiä ja he haluavat keskustella siitä: bravo!! Lisäksi uudet käyttäjät voivat tulla keskustelemaan tuosta samasta elokuvasta tai jos se ei kiinnosta heitä, he voivat perustaa aiheen jostakin muusta elokuvasta, joka heitä voisi kiinnostaa. Siinä simppelisti.

Jokaisen, siis aivan jokaisen uuden fooruminhan voi torpata kun vähän yrittää: "noista jutuista voi keskustella muuallakin" ja niin edelleen. Mutta esimerkiksi täällä Elitistissä (ei, en ole täällä ekaa kertaa mainostaessani) jokainen, jolla on niinsanottuja vääriä Demi-mielipiteitä saa lähinnä naurut osakseen. Täällä näyttää olevan aika vaikeaa kirjoitella, jos ei ole suurta tietämystä elokuvista ja nimenomaan teidän underground-elokuvistanne.

Entä jos sovitaan, että Kultti.org on uusi ja pieni demiläisten mainstream-elokuvafoorumi, jonka kävijöillä ei tarvitse olla tietämystä elokuvista, niin olisiko tuossa vihdoin virke ilman epämääräisiä lupauksia?
Jeremias Rahunen 8.1.2011 22:04
Jakel ( 8.1.2011 14:57)
Torsti ( 8.1.2011 01:17)
Minun on sivustoa perustaessani vaikeaa ennakoida, minkälaisista leffoista tullaan keskustelemaan, koska minulle se on tavallaan "ihan sama". Itse pidän hyvin monenlaisista elokuvista ja sarjoista. Periaatteessa sellaista termiä kuin käyttäjäkunta ei edes pitäisi käyttää, koska keskustelupalsta muodostuu yksittäisistä käyttäjistä, joiden mielipiteisiin ja intresseihin ei voi vaikuttaa.

Se, mihin suuntaan foorumi tulevaisuudessa kehittyy ja onko nimi sopivampi esimerkiksi vuoden päästä, on täysin turha puheenaihe.

Huomatkaan nyt, että Kultti.orgin tarina on vasta alussa. Sen on vaikeaa olla täydellinen palsta. Kärsivällisyyttä!

Juuri noinhan se menee kuten Jakel tuossa edellä kiteytti.

Mitä itse foorumiin tulee, niin varmaankin on liian aikaista sanoa siitä muuta kuin että tuo Kultti nimenä on tosiaan hieman harhaanjohtava ja siitä saa ensivaikutelman että keskustelun pääpaino olisi marginaalielokuvissa. Siinä mielessä, että kun katsoo nyt kirjoitettuja viestejä, vaikuttaa siltä että aika mainstream-foorumi tuosta tulee jos homma vaan jatkuu (en jaksa oikein uskoa että suunta muuttuisi tältä osin). Eikä siinä sinänsä mitään pahaa olekaan mutta vastaavanlaisia löytyy verkosta suomenkielisenäkin vaikka kuinka monta joten kilpailu käyttäjistä voi käydä kovaksi. Jos tarkoituksena on saada kokoon pieni mutta uskollinen piiri voi se toki onnistua jos kirjoitusten taso säilyy hyvänä (tai jos esim. kirjoittajat tuntevat toisensa foorumin ulkopuolella yms).

En ainakaan itse keksi mitään syytä liittyä tuolle foorumille juuri siitä syystä että en näe sen tarjoavan mitään sellaista mitä jo olemassa olevat isoille yleisöille suunnatut elokuvafoorumit eivät tarjoisi. Enkä oikein viihdy niissäkään nykyisin. Elokuvaharrastustaan aloitteville ja nuoremmille voivat tuollaiset yleisfoorumit olla ihan toimivia paikkoja, ei siinä mitään. Usein vain näissä olemassa olevilla foorumeilla on jo samat aiheet käsitelty moneen kertaan ja se että pitäisi aloittaa kaikki ns. alusta (koska ihmiset perustaisivat taas ne iänikuiset samat topicit) ei oikein innosta.
Jakel 8.1.2011 22:29
Torsti ( 8.1.2011 21:40)
Tarkennatko vielä, mitä epämääräisiä lupauksia tarkoitat?

Lämminhenkinen yhteisö, elokuvakeskustelua jne.. Markkinoit foorumia, jossa on pystytetty muutama ketju standardiketju, nykytilanteessa ei ole vielä mitään millä voisi tehdä päätöksen siitä, uhraako aikaansa foorumillasi. Kaikki on siis vielä lupauksia tässä vaiheessa.

Se, mitä sinä sanot laiskuudeksi, on minulle rentoa asennetta. Foorumeilla "katsotaan minne juttu menee" ‑tyyli toimii minun mielestäni mainiosti: jos jäsen A perustaa aiheen mainstream-elokuvasta B ja käyttäjä C vastaa siihen, niin leffa ilmiselvästi kiinnostaa noita käyttäjiä ja he haluavat keskustella siitä: bravo!! Lisäksi uudet käyttäjät voivat tulla keskustelemaan tuosta samasta elokuvasta tai jos se ei kiinnosta heitä, he voivat perustaa aiheen jostakin muusta elokuvasta, joka heitä voisi kiinnostaa. Siinä simppelisti.

Jokainen taaplaa tyylillään, ei siinä mitään. Siksi sanoinkin että Jos vastausta ei tarjota, niin silloin mielikuva voi syntyä vaikka yksittäisistä viesteistä. Tuntukoon se kuinka epäoikeudenmukaiselta tahansa, niin asiat usein on sitä, jolta ne näyttävät. ja tällä viittaan siihen, että pidit epäoikeudenmukaisena HBn kommenttia, joka postasi kommentin palstalle. Asiat ovat usein sitä miltä ne näyttävät.

Entä jos sovitaan, että Kultti.org on uusi ja pieni demiläisten mainstream-elokuvafoorumi, jonka kävijöillä ei tarvitse olla tietämystä elokuvista, niin olisiko tuossa vihdoin virke ilman epämääräisiä lupauksia?

Ei minun kanssa tarvitse mitään sopia. Eikä kannata alkaa viisastella, koska se olit nyt kuitenkin sinä, joka halusit mainostaa foorumiasi. Silloin saanee jotain kommentoidakin.
Artisan 9.1.2011 19:38

Eli jos et osannut rivien välistä, niin laita nyt vittu se foorumi äkkiä kiinni.

whistling.gif
drake2j 9.1.2011 23:00

Kyllähän leffafoorumeja ja ‑sivustoja maailmaan mahtuu. Hyvä vaan, että intoa ja yritystä löytyy!

Olisi kuitenkin mieluisaa, jos uusien aloittelevien elokuvasivustojen toiminnassa olisi joku kantava idea/tavoite/maali, jonne yhteisö yhdessä pyrkii. Harvoin on. Lämminhenkisyys on totta kai hyve ja sillä voi saittia mainostaa, mutta samalla kannattaa miettiä mihin asti se riittää. Jos mihinkään.

"Suomen lämminhenkisin elokuvasivusto" olisi kenties jo jonkinlainen maali, johon voisi jo pyrkiä, mutta what's the point. Yleistä mihinkään johtamatonta leffarupattelua varten on jo olemassa Leffatykki. Elokuvakatsomisen teknisissä puolissa auttaa DVD Plaza. Ja asiantuntevaa elokuvakritiikkiä kaipaaville on olemassa Elitisti.

Jotta kultti.org:in toiminnalla olisi edes jonkinlainen tulevaisuus, suosittelen ehdottomasti, että mietitte sivustollenne selkeän linjan (ja mahdollisesti uusitte saittinne nimen, jos linja ei vastaa sivuston nimeä). Keksikää jotain täysin uutta, tai haastakaa jo olemassa oleva sivusto ja pyrkikää olemaan sitä kaikin puolin parempi. Sitten vain seuraatte valitsemaanne polkua niin pitkälle kuin rahkeet riittävät. Onnea matkaan!