MOD DVD-R julkaisut

Janne 17.12.2010 09:26

Tästä on ollut sen verran juttua jo muuallakin tällä foorumilla että oma topicci lienee paikallaan.

Tässä on valokuva MOD DVD-R julkaisun levystä ja kansipaperista.

Janne 17.12.2010 09:31

Jos katsoo ylläolevan valokuvan kansipaperin vasempaan alakulmaan on siellä teksti "DVD download". Lisäksi levy on aluekoodivapaa.

Janne 2.2.2011 09:24
Cohen & Tate (1989) on tulossa osana MGM DVD-R sarjaa (eli samassa sarjassa kuin Rolling Thunder).
G.P.O. 2.2.2011 10:08

Mites kuvanlaatu näissä arkistoaarteissa? Vaihtelee luonnollisesti elokuvasta riippuen jonkin verran, mutta onko sen suhteen nähty minkäänlaista vaivaa, vai onko parhaimmillaankin odotettavissa vain jotain kopio-VHS:n tasoista tauhkaa?

Janne 2.2.2011 10:52
G.P.O. ( 2.2.2011 10:08)
Mites kuvanlaatu näissä arkistoaarteissa? Vaihtelee luonnollisesti elokuvasta riippuen jonkin verran, mutta onko sen suhteen nähty minkäänlaista vaivaa, vai onko parhaimmillaankin odotettavissa vain jotain kopio-VHS:n tasoista tauhkaa?

Warner Archive sarjassa on listattuna 803 nimikettä joista 46 mainostetaan remasteroituna. Näistä esimerkiksi Brewster McCloud leffan kuvanlaatua on mahdollista tarkistaa (leffan tuotekuvauksen oranssi teksti).
G.P.O. 2.2.2011 12:49

Joo, tuo Brewsterihän näytti varsin hyvältä. Mitä pikaisesti googlettelin, niin MGM:n julkaisut tällä saralla ovat puolestaan keränneet lähinnä kitkeriä kommentteja osakseen.

Pitänee seurata tilannetta ennen kuin uskaltautuu noita tilailemaan, kun eivät kuitenkaan hinnan puolesta ole mitään halpiksia.
Janne 2.2.2011 14:31
G.P.O. ( 2.2.2011 12:49)
Pitänee seurata tilannetta ennen kuin uskaltautuu noita tilailemaan, kun eivät kuitenkaan hinnan puolesta ole mitään halpiksia.

Aika harvakseltaan noita MOD DVD-R kiekkoja tulee varmaan itsekin ostettua. "The Outfit" tällä hetkellä kiinnostaisi eniten mutta se ei ole vielä tullut vastaan tarpeeksi halpaan hintaan.

Lisäksi on hyvä pitää mielessä elokuva "Rolling Thunder" josta ilmeistyi kaksi eri virallista DVD-julkaisua hieman ennen MOD DVD-R julkaisun ilmestymistä. Epäilen että ei jää ainoaksi MOD DVD-R elokuvaksi jolle käy jotenkin vastaavasti.
Jakel 2.2.2011 14:36

Mites näitä nyt ostetaan (voi olla typerä kysymys, en ole edes yrittänyt ottaa selvää) ? Imuroidaanko nämä jostain?

G.P.O. 2.2.2011 14:52

Ainakin jenkki-Amazonista saa ostettua. Warner ja MGM eivät vissiin omilta sivuiltaan myy USA:n ulkopuolelle.

Janne 2.2.2011 15:02
Jakel ( 2.2.2011 14:36)
Mites näitä nyt ostetaan (voi olla typerä kysymys, en ole edes yrittänyt ottaa selvää) ? Imuroidaanko nämä jostain?

Rahalla. smile.gif

Minulle on syntynyt sellainen käsitys että näitä MOD DVD-R levyjä myyvät isommat kaupat (Amazon, Deep Discount) imuroivat ensin materiaalin ja tekevät sitten levyt myyntikuntoon itse mutta tämä käsitys perustuu pelkästään pääteltyyn tietoon. Selittäisi myöskin samalla sitä miksi niin harvat nettikaupat näitä myyvät.
Janne 2.2.2011 15:07
G.P.O. ( 2.2.2011 14:52)
Ainakin jenkki-Amazonista saa ostettua. Warner ja MGM eivät vissiin omilta sivuiltaan myy USA:n ulkopuolelle.

Amazonin lisäksi WA-julkaisuja on näkynyt myynnissä myöskin Deep Discount ja eBay sivustoilla.

MGM julkaisuja löytyy lisäksi ainakin TCM:n, Movies Unlimitedin ja Screen Archives listoilla.

Universalin julkaisut taitavat olla myynnissä pelkästään Amazonissa.

Kaikki eivät välttämättä myy ulkomaille (en ole ehtinyt selvittämään).
Jakel 2.2.2011 15:32

Tuo mun kysymys perustui siihen, että tähän mennessä olin nähnyt vain Amazonin yhteistyökumppanien myyvän näitä ja suolaiseen hintaan. 35$ taisi olla Outfit jossain vaiheessa.

Janne 2.2.2011 15:46
Jakel ( 2.2.2011 15:32)
Tuo mun kysymys perustui siihen, että tähän mennessä olin nähnyt vain Amazonin yhteistyökumppanien myyvän näitä ja suolaiseen hintaan. 35$ taisi olla Outfit jossain vaiheessa.

Kaikkein edullisimmin WA nimikkeitä saisi jos pystyisi hyödyntämään heidän omien WWW-sivujensa tarjouksia. Käytännössä tarvittaisiin joku kolmas osapuoli joka asuisi Yhdysvalloissa eikä haluaisi rahastaa välistä.
Janne 11.9.2011 18:58
Shaft – 1973 TV-sarja tulossa Warner Archive sarjassa.
Janne 22.9.2011 07:25

No näitähän nyt alkaa putoilemaan.....

MGM:ltä tulossa 11.10.2011 Burt Reynoldsin "Malone" sekä aiemmin DVD:llä tietääkseni vain leikattuina versioina julkaistu Franco Neron "Enter the Ninja" (ei sillä että tämäkään välttämättä leikkaamaton versio olisi mutta ehkä mahdollisesti).

http://www.screenarchives.com/title_detail.cfm/ID/16391/MALONE-PRE-ORDER/

http://www.screenarchives.com/title_detail.cfm/ID/16382/ENTER-THE-NINJA-PRE-ORDER/