Noniin, Facebook- elokuvan katsoneet tietävät mistä puhutaan.
Joku ei varmasti pidä vertailusta, mutta mielestäni hienosti kirjoitetussa Gilmoren Tytöissä (parhaimmillaan) tällainen dialogin hengästyttävä dynaamisuus, nopeus ja viihdyttävyys oli hienoa kuunneltavaa/katseltavaa. Jossain määrin näin oli myös muutaman vuoden takaisessa teinisarjassa The O.C., pääasiassa hauskahkolla ensimmäisellä tuotantokaudella, sen jälkeen taso laski nopeasti. Nämä mainitsinkin jo tuolla FB-Elokuvaketjussa.
Billy Wilderin leffoissa dialogi napisee sellaisella tahdilla ja päällekäyvyydellä, että välillä alkaa ahdistamaan, mutta tästä alkaa olla jo muutama vuosikymmen aikaa liikaa. Kysellään siis mieluummin hieman tuoreempaa.
Ei taida pahemmin löytyä? Tarantinolla jossain määrin, mutta ei kuitenkaan.