V - series

KCrimso 30.12.2010 16:26
Janne ( 30.12.2010 14:34)
KCrimso ( 30.12.2010 12:16)
Goose ( 30.12.2010 11:43)
Muutoinkin henkilökemiat ja ennenkaikkea tuntemattomuudesta tulleet näyttelijät hoitivat työnsä hyvin.

Tästä todella vahvasti erimieltä. Ihan uskomattoman karismavapaita puupäitä koko porukka.

Minusta Elizabeth Mitchell (Lost) ja Morena Baccarin (Firefly, Serenity) eivät ole puupäitä. Tosin itse sarjan jaksoja en ole vielä ehtinyt katsomaan (tarkoitus olisi kyllä katsoa ne jossain välissä) joten mielipiteeni perustuu pelkästään heidän aikaisempaan työhönsä.

Nimeomaan nuo näyttelijät olivat aikaisempien sarjojensa heikoimpia näyttelijöitä. Tai ainakin heikoimpien joukossa. Voi jumalauta kun että ärsyttää se Mitchelin suun mutristelu ja huolestunut katse tilanteessa kuin tilanteessa.
Janne 30.12.2010 17:00
KCrimso ( 30.12.2010 16:26)
Elizabeth Mitchell (Lost)

Morena Baccarin (Firefly, Serenity)

Nimeomaan nuo näyttelijät olivat aikaisempien sarjojensa heikoimpia näyttelijöitä. Tai ainakin heikoimpien joukossa. Voi jumalauta kun että ärsyttää se Mitchelin suun mutristelu ja huolestunut katse tilanteessa kuin tilanteessa.

Itse koin Mitchellin saapumisen Lostiin positiivisena asiana ja olin erittäin tyytyväinen että hän pysyi mukana sarjassa niinkin pitkään kuin pysyi.

Firefly-sarjassa koin pääjoukosta ainoastaan Sean Maherin jotenkin muuta pääjoukkoa heikompana. Nathan Fillionia ja Gina Torresia eniten fanitin.

Niin ne mielipiteet vaan vaihtelee.
Goose 30.12.2010 19:39
Janne ( 30.12.2010 17:00)
KCrimso ( 30.12.2010 16:26)
Elizabeth Mitchell (Lost)

Morena Baccarin (Firefly, Serenity)

Itse koin Mitchellin saapumisen Lostiin positiivisena asiana ja olin erittäin tyytyväinen että hän pysyi mukana sarjassa niinkin pitkään kuin pysyi.

Firefly-sarjassa koin pääjoukosta ainoastaan Sean Maherin jotenkin muuta pääjoukkoa heikompana. Nathan Fillionia ja Gina Torresia eniten fanitin.

Mulle oli molemmat naiset ennen tätä täysin tuntemattomia, joten siinä mielessä lähdettiin tyhjältä pöydältä. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että molemmat naiset olivat sarjan kantavia tukipilareita.

Disco Studd 31.12.2010 15:21
Goose ( 30.12.2010 19:39)
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että molemmat naiset olivat sarjan kantavia tukipilareita.

No eikös heidät nimenomaan kirjoitettu sellaisiksi? Protagonisti ja antagonisti. Ihmisäiti ja liskoäiti, joiden ympärillä kaikki muut henkilöt ja tapahtumat pyörivät.
Goose 2.1.2011 15:26
Disco Studd ( 31.12.2010 15:21)
Goose ( 30.12.2010 19:39)
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että molemmat naiset olivat sarjan kantavia tukipilareita.

No eikös heidät nimenomaan kirjoitettu sellaisiksi? Protagonisti ja antagonisti. Ihmisäiti ja liskoäiti, joiden ympärillä kaikki muut henkilöt ja tapahtumat pyörivät.

Luulisin näin. Tarkoitin lähinnä, että molemmat naiset täyttivät mielestäni roolien tuomat haasteet hyvin.
Janne 22.5.2011 10:20

Sain sitten lopulta aikaiseksi katsoa tuon ensimmäisen tuotantokauden jokin aika sitten.

Jakel ( 11.10.2010 19:26)
Lisäksi sarja ehkä etenee hieman liian hitaasti.

Hidastempoista scifi draamaahan tämä oli eikä mitään hirvittävän ikimuistoista sellaista. Alkuperäisten kahden minisarjan fanina kyllä halusin pitää tästäkin mutta jotenkin tämä onnistui säännönmukaisesti livahtamaan sinne tylsä-osaston puolelle. Onneksi (tai epäonneksi?) olin kuitenkin riittävästi genren fani jotta katsominen ei jäänyt kesken.

Kaksi näyttelijää nousi ylitse muiden (kuten aiemmin epäilinkin) mutta vaikka Morena Baccarin ja Elizabeth Mitchell tekivät parhaansa materiaalilla mitä heille oli annettu niin eivät hekään sen "ihan ok" osaston yläpuolelle nousseet kuin hetkittäin. Kyllä tämä enemmän hukkaan heitettynä mahdollisuutena kuin minään muuna lopulta eniten mieleeni jää. Melko samalla viivalla kuitenkin kahden minisarjan jälkeisten 19 jakson kanssa (muistaakseni). (**1/2 / 5)

x x x x x x

Jane Badlerin paluu sarjan toisella tuotantokaudella vaikuttaa sarjan inspiroituneimmalta vedolta tähän asti joten eiköhän nekin jaksot kuitenkin tule jossain välissä katsottua. Ham Tyler teki ennen kaiken paremmin (vaikka ei ihan ensimmäisissä jaksoissa aikoinaan mukana ollutkaan).

Janne 22.5.2011 11:16
V: ABC Cancels Sci-Fi TV Series; No Season Three
Junik 24.5.2011 12:05
Jakel ( 30.12.2010 09:08)
Käsikirjoitukseltaan tämä vaikutti hieman puolivillaiselta, tuli sellainen sci-fi channelin perussarjan maku, vaikka käsittääkseni sarja oli hyväksytty alkuperäisen sarjan tekijöiltä ja tuotantoarvojakin oli. Sarja tuntui myös etenevän aika hitaasti.

KCrimso ( 30.12.2010 12:16)
Ihan uskomattoman karismavapaita puupäitä koko porukka.

Samaa mieltä.

Katsoin koska olen scifin ystävä ja koska alkuperäinen sarja joskus penskana aiheutti mulle monta painajaista. Tämä versio oli lässy.

Juoni oli todellakin puolivillainen ja henkilöhahmot oli tehty uskomattoman sinisilmäisiksi, unohteleviksi ja aikaansaamattomiksi. Tästä olisi tullut aivan loistava jos tämä olisi pystytty tekemään yhtä "realistisen" oloisesti kuin vaikkapa Battlestar Galactica (2004-2009). Paljon tapahtumia ja sellaista epätoivoa mitä ihmiskunta nyt vain voisikaan kohdata ollessaan tekemisissä ylivoimaisen vastustajan kanssa. Sitä kaipasin. Toivottomuutta. Tämä oli vain... no, nysväämistä puolin ja toisin.

Mutta kuten jo sanoin: katsoin silti ja pidin, hieman, koska tämä oli scifiä.
spaguman 18.10.2012 14:51

Aika koukuttava oli tämän uuden version ensimmäinen kausi. Löytyi poistolaarista 2 euron hintaan. Onkohan toista kautta näytetty ollenkaan suomen kanavilla?

Exhorder 19.10.2012 20:32

Eihän tuo uusintaversio pärjää mitenkään alkuperäiselle kyllä. Mua ei edes kiinnostanut katsoa uusintaversiosta ku muutama eka jakso.