Vaikeasti saataville olevat huippuleffat

Spiritual Boxer 23.7.2010 12:54
Yotsuya ( 23.7.2010 12:45)
Eikö Fat Citystä ole joku Atlanticin kiekko? Hiton rähjäinen leffa kyllä.

Columbian: http://www.discshop.fi/shop/ds_produkt.php?lang=&id=64335&ref=dealweek&lang=fi&subsite=movies&

Mulla on ollut tuosta luultavasti teknisesti vastaava Columbian R1 dvd, ihan kelvollinen kuvanlaatu. Se on OOP ja siksi listalla, Euroopasta löytyy iisisti.
Lauri Lehtinen 23.7.2010 12:58
Antti Tohka ( 23.7.2010 09:49)
Toiseksi uusimmassa Uncutissa oli (top) 50 elokuvan listaus elokuvista, joita on hankala saada käsiinsä. Mukana oli mm. The Last Movien, Rolling Thunderin ja The Outfiin kaltaisia moderneita klassikkoja. Mukana oli myös mm. Santa Sangre, joka osoittaa, ettei artikkelin laatinut kaveri ollut ihan skarpemmaista päästä, tai ainakin oli ollut nukkumassa kun UK-devari tuli ulos

UK-dvd:n ja kaikkien videojulkaisujen ansiosta Santa Sangre oli pitkään se markkinoiden yleisin Jodorowskyn elokuva (ja ainoa jota saattoi katsoa asiallisella kuvalla), mutta asetelma on kääntynyt nurin kun Jodon varhaiskaalit palasivat Allen Kleinin holveista jakeluun restauroituina. El Topon ja Holy Mountainin tuoreiden julkaisujen rinnalla Santa-dvd ei näytä järin erinomaiselta, mutta näiden vanavedessä kysyntä sitä kohtaan on tainnut kasvaa ja UK-dvd on myyty loppuun monesta firmasta. Enemmän kiinnostaisi nähdä Tusk tai Rainbow Thief kunnon dvd-julkaisuina, vaikka ne ovat syntymästään asti marginaalisia tapauksia joita ei Uncutin listalla muutenkaan ole.
C.W. Leadbeater 23.7.2010 15:50
Xialong ( 23.7.2010 11:28)
20. Britannia Hospital (Melko harvinainen Thorn Emin Suomikasetti, semmoinen 8-10 euron nauha ja tottakai ihan helvetin hyvä leffa)

Dvd:nä julkaistu ainakin loppuunmyydyt Anchor Bayn R1 ja Studio Canalin R2.

Xialong ( 23.7.2010 11:28)
12. Amateur (Mikäli tällä tarkoitettiin tätä: "Ei-ammattilaiset – nunna, konna ja huora", niin ei mikään yletön harvinaisuus Suomikasettina)

Jos taas tarkoitettiin Amatöörikostajaa, niin sekin löytyy kasettina sekä Anchor Bayn R1- ja R2-dvd:einä (molemmat tosin OOP).
moska 23.7.2010 15:57

Frankenheimerin 99 and 44/100% Deadista ei taida olla vieläkään mitään julkaisua, TV:stähän tämä tuli muutama vuosi sitten. Friedkinin Sorcererin lyhyttä versiota, joka kaikessa hirveydessään sisältää muutaman pitkästä versiosta puuttuvan syventävän kohtauksen, ei taida olla juuri missään muualla kuin Suomessa ja Ruotsissa nauhallakaan.

NV:ssä nähtyä Killer Inside Me:täkään ei taida juuri olla laajakangasversiona missään.

Rolling Thunderin suomikassusta tuli sellainen vaikutelma, että siitä puuttuu muutama sekunti loppuammuskelusta. Studiohan lyhensi elokuvaa hieman rajuimmista kohdista, näitä kohtia ei ole muistaakseni suominauhassa lyhennetty enää. Vuokrakassu on suht harvinainen, sisällöltään oletettavasti identtinen Omaxi ei. Hommasin tästä taannoin 16mm jenkkiläisen tv-version (halvalla, mutta postikulujen ja tullien jälkeen ei niin halvalla) josta puuttui väkivalta-lisäpoistojen lisäksi kenties paras kohtaus, eli loppukeskustelu bordellissa kokonaan... Voisikin ehdottaa SuomiTV:n ohjelmistoon.
karialkiller 23.7.2010 16:57

Ken Russelin Devils on esitetty suomeksi tekstitettynä TV1000-elokuvakanavalla ihan hiljattain.

http://www.viasat.fi/kanavat/elokuvat/viasat_1607968
Bitnik 23.7.2010 17:29

Naisen logiikka?

Dave 23.7.2010 21:04

Eiköhän Rivetten "Out 1" olisi aika kiistaton lisäys listan kärkipäähän. Aika paljon muutakin Rivetteä on julkaisematta.

Antti Tohka 24.7.2010 09:56
AV-Maniacsin keskustelu aiheesta.
k-mikko 24.7.2010 10:05

Oletan, että tässä ei nyt kannata mennä eurooppalaisiin elokuviin? Menee myös snadisti off-topic, mutta kävin läpi mun IMDB-pisteiden parhaimmistoa etsien elokuvia, joista ei dvd:tä olisi. Vastaan tuli

The Last Hard Men aka Gundown vuodelta 1976, josta näyttäisi olevan suominauha ja esitetty 2004 tv:stä. Hollannissa julkaistu dvd:llä, mutta tuskin mä sitä ole nähnyt. Mitään muistikuvia elokuvasta mulla ei ole tuosta IMDB-pisteytyksestä huolimatta, kommentteja joltain muulta joko elokuvasta tai julkaisusta?
Antti Tohka 24.7.2010 10:18

Musta voidaan toki mennä eurooppalaisiin elokuviin samaan tapaan kuin Uncutin listassa on esitetty. Tosin mittariksi voisi ottaa kansainvälisen suosion, ei kansallise epäsuosion, niinkuin Porin-leipuri omassa esimerkissään teki.

Nykyään tulee ostettua DVD:tä niin vähän, että en uskalla enää listata mitään I, The Juryn esimerkkitapauksen jälkeen...
Rantala 24.7.2010 10:38
Janne ( 23.7.2010 12:33)
Rantala ( 23.7.2010 10:46)
Löytyy saksa-DVD uncut, anamorfinen ja englannin ääni.

Eli tämä:

http://xploitedcinema.com/catalog/i-the-jury-p-11108.html

Tätä on sanottu bootlegiksi. Mitä mieltä olet julkaisun laadusta?

Kuvanlaatu oli ihan jees muistaakseni mutta ääni oli heikohko siinä mielessä että dialogista oli paikoin vaikea saada selvää. Subtitlet olisivat olleet paikallaan.
ttt 24.7.2010 22:38

I, the Jurystä aikoinaan oli myös täyspitkä Hollanti vuokrakassu, mutta tämä on ilmeisestikin jo turhaa "tietoa". Loistoleffa kuitenkin,

voisi joku julkaista Dvd:lle skandinaaviassakin, kun The Island (1980) ja Hunting Party oli yllättäen ilmestynyt Anttilaankin....
Janne 26.7.2010 07:51
k-mikko ( 24.7.2010 10:05)
Menee myös snadisti off-topic, mutta kävin läpi mun IMDB-pisteiden parhaimmistoa etsien elokuvia, joista ei dvd:tä olisi. Vastaan tuli The Last Hard Men aka Gundown vuodelta 1976, josta näyttäisi olevan suominauha ja esitetty 2004 tv:stä. Hollannissa julkaistu dvd:llä, mutta tuskin mä sitä ole nähnyt. Mitään muistikuvia elokuvasta mulla ei ole tuosta IMDB-pisteytyksestä huolimatta, kommentteja joltain muulta joko elokuvasta tai julkaisusta?

Jos et välttämättä juuri tuota hollantilaista julkaisua halua niin kiva hankintavaihtoehto voisi olla myöskin tuo Australia kiekko (näköjään jopa suomeksi tekstitetty):

http://www.ezydvd.com.au/item.zml/796628

Vastaavan tuntuinen julkaisu näyttäisi olevan myös Espanjassa.
Janne 26.7.2010 08:28
Antti Tohka ( 24.7.2010 10:18)
Musta voidaan toki mennä eurooppalaisiin elokuviin samaan tapaan kuin Uncutin listassa on esitetty. Tosin mittariksi voisi ottaa kansainvälisen suosion, ei kansallise epäsuosion, niinkuin Porin-leipuri omassa esimerkissään teki.

Toinen ihan toimiva sääntö jota itse olen käyttänyt näitä huvikseni miettiessä on "Tilaisinko itse kyseisen elokuvan vuoden sisään DVD:n ilmestymisestä jos se julkaistaisiin?". Tosin näkökulma on ainakin osittain silloin kovin erilainen tuohon mainittuun "kansainvälisen suosion" näkökulmaan nähden ja listalle kertyy lähinnä kolmenlaisista nimikkeitä (ja niiden yhdistelmiä) eli "haluan omistaa", "haluan nähdä" ja "haluan nähdä uudestaan". Tuossa Uncutin listassa oli minusta ihan liikaa yritetty saada ns. "peruskriitikko" näkökulmaa ja vaikka listalta löytyykin ihan pätevää leffaa niin kyllä listan draamapainotteisuus on silti liioittelua (eikä tuo oma sääntöni juurikaan täyty). Toisaalta sitten taas on jokainen DVD:llä julkaisemattomista elokuvista tehty lista mielenkiintoinen kunhan pohjatyöt on tehty hyvin.

Antti Tohka ( 24.7.2010 10:18)
Nykyään tulee ostettua DVD:tä niin vähän, että en uskalla enää listata mitään I, The Juryn esimerkkitapauksen jälkeen...

Minusta tässä voitaisiin muutenkin lanseerata sääntö että I, the Jury pitäisi julkaista ensin ja sitten vasta kaikki muut. Eikä pelkästään uuden topicin perustamisen kunniaksi. thumbsup.gif
Janne 26.7.2010 08:34
Rantala ( 24.7.2010 10:38)
Kuvanlaatu oli ihan jees muistaakseni mutta ääni oli heikohko siinä mielessä että dialogista oli paikoin vaikea saada selvää. Subtitlet olisivat olleet paikallaan.

Kiitos tiedosta. Tuota kiekkoa kelpaa pitää hyllyssä kunniapaikalla.