Komeimmat kansidesignit

Lazer 11.5.2010 18:02

Millä levittäjillä on mielestänne tyylikkäimmät kansidesignit?

Itse tykkään eniten Technon Videocasettes versioista, vaikka niiden pääty kaipaisi ehkä hyllyssä vielä Techno-logon. Ulkomailta sveitsiläinen/italialainen Star-video viehättää sekä lukuisissa maissa julkaistut Cinehollywood kasetit. Ehkä tähän kuvaesimerkkiäkin vois joskus etsiä. Tilanpuutteen ja järjensäilymisen takia ei näitä ulkomaankassuja kyllä ole tullut hommailtua.
Lazer 11.5.2010 18:22

Tossa yks pöllätty Star video kuva.

J.T. 11.5.2010 18:24

Nordic Video, Videotrage ja Magnum video ovat omia nostalgia-suosikkejani. Niilla oli kaikilla oma selkea tyyli jollaisia ei enaan naina aikoina hyllyissa nay. Tuo sateenkaari-raita Nordic Videon kansissa on maukas (olen tehtaillut itsekin dvd kansia eraalle USAn grey market julkaisijalle, ja matkin vanhoja vhs kansia omaksi huvikseni niita tehdessani).

Videoraman kansista pidan myos, mutta ainoastaan niiden tylyn yksinkertaisuuden takia. 10-12 vuotiaana kun niita naki hyllyissa niin ne tuntuivat aina hiukka "vaarallisilta" leffoilta.
moska 11.5.2010 18:55

Raidallinen Harley

thumbsup.gif
Lauri Lehtinen 11.5.2010 19:15

Kaikki Articit kuuluvat suosikkeihini ja niin tietysti helvetin monet muutkin. Ei pysty ihan erottamaan tyyliä ja sisältöä, mutta Home Videon kansien brutaali simppeliys ja salaperäisyys yhdistettynä täysin tuntemattomaan Kaukoitä-actioniin vaikutti aika kuumottavasti ja johti usein vuokrauspäätöksiin (ja kasvavaan Joseph Lai ‑antipatiaan). Mielikuvitusta tai ei, Home Videon ja Video Expressin (Jouluyö, murhayö) kansissa tuntui uusina olevan enemmän kirkkautta, kiiltoa ja väriä kuin missään muissa uutuuksissa. Hämärillä never heard ‑tekeleillä oli kykyä erottua massasta ja suuristakin uutuksista pelkän ulkoasun voimalla.

moska 11.5.2010 20:05

Mitä ketjun aloitukseen tulee, niin Technon Videocassettes-kannet ovat kieltämättä ihan oma lukunsa. Samanlaista "kansainvälistä" makua, kuin jotain epämääräisiä 70-luvun kasimillisiä poksuja hypistellessä, kuitenkin tietoisena siitä että sisällä on luultavasti hyvä italoelokuva ja suomitekstit. Kaikkein ihmeellisintä oli 2000-luvun alussa vuokraamoissa käydessä, että juuri Techno-kasettien vuokraaminen voi olla vielä osa normaalia elämää.

Lauri Lehtinen 11.5.2010 20:17

Erinäisissä Technoissa (muistaakseni mm. Luulivat pyhimykseksi, Luoja armahtaa minä en) näki ennen vanhaan pikkuisia kirjoituskoneella väsättyjä monistelappusia, joissa oli takakannen niukat synopsikset suomeksi. Muistaako kukaan muu tätä ilmiötä ja onko niitä kellään tallella? Oletan ettei lappuja ollut kiinnitetty kansipapereihin, ainoastaan laitettu muovin sisään. Kauhean yleisiä nuo ei ikinä olleet ja on vaikea sanoa, oliko kaiken takana joku Technojen eri jakelijoista vai jonkun yksittäisen vuokraamonpitäjän oma asiakaspalvelu.

Jakel 11.5.2010 20:34
Lauri Lehtinen ( 11.5.2010 20:17)
Muistaako kukaan muu tätä ilmiötä ja onko niitä kellään tallella?

Kun nyt kerroit, niin minulla on muistikuva juuri tälläisestä jostain kolmen vuoden takaa. Hyllyssä olevista technoista en tuota enää löytänyt. Mahtoikohan tuollainen olla masters kasetissa joka taisi vuosia sitten Xialongille? Tai sitten se oli joku muu kasetti (en nyt vanno että olisi välttämättä edes ollut techno), jota ei enää hyllyssä ole.
kautsi 11.5.2010 20:40

Pari Technoa löytyi joissa on noi,

Finders Killers – Etsivä tappaa

Four Billion In Four Minutes – 4 miljoonaa neljässä minuutissa
Xialong 11.5.2010 20:43
Jakel ( 11.5.2010 20:34)

Kun nyt kerroit, niin minulla on muistikuva juuri tälläisestä jostain kolmen vuoden takaa. Hyllyssä olevista technoista en tuota enää löytänyt. Mahtoikohan tuollainen olla masters kasetissa joka taisi vuosia sitten Xialongille? Tai sitten se oli joku muu kasetti (en nyt vanno että olisi välttämättä edes ollut techno), jota ei enää hyllyssä ole.

Näitä on kyllä vastaan tullut joitakin, mutta ikävä kyllä en ole yhtäkään säästänyt, koska kannet olivat muuten niin huonossa kunnossa. Nämä olivat siis kansiin, ei kansilehteen liimattuja ratkaisuja, eivätkä muistaakseni olleet ainakaan omalla kohdallani edes Technon julkaisuja. Ehkä ennemminkin Trixin-julkaisuja. Muistaakseni olen ainakin tällaisen Soul Hustlerin jollekin myynyt, ehkä Sinsillalle.
Jani Hietapakka 11.5.2010 20:55
Xialong ( 11.5.2010 20:43)
Jakel ( 11.5.2010 20:34)

Näitä on kyllä vastaan tullut joitakin, mutta ikävä kyllä en ole yhtäkään säästänyt, koska kannet olivat muuten niin huonossa kunnossa. Nämä olivat siis kansiin, ei kansilehteen liimattuja ratkaisuja, eivätkä muistaakseni olleet ainakaan omalla kohdallani edes Technon julkaisuja. Ehkä ennemminkin Trixin-julkaisuja. Muistaakseni olen ainakin tällaisen Soul Hustlerin jollekin myynyt, ehkä Sinsillalle.

Kautsille menneessä Congo Commandosissa oli kansipaperiin liimailtu ruotsinkielisen synopsiksen päälle kirjoituskoneella naputeltu suomennos.

Yotsuya 11.5.2010 21:50

Sekä kultaiset että harmaan Videotraget + Vestronit ympäri maailman.

Lazer 22.5.2010 20:52
Lazer 22.5.2010 20:52

Ja sit tietenkin nämä mustat Esseltethän on todella komeita:

Carson 3.6.2010 02:35

kaikki maat ja alueet mukaan lukien kaikkien aikojen vhs-kansi on Exterminator!