True Blood

Janne Timonen 6.3.2010 14:19

pikselimössöä.

Red Right Hand 6.3.2010 18:26

Kukin tyylillään. Vieläkin on nurkissa nauhoitettuja elokuvia/sarjoja joita ei sitten tullut ikinä katsottua.

Alive 11.3.2010 11:47

Tuli nyt vasta katsottua nuo kaksi ekaa osaa ja täytyy myöntää että ihan lupaavalta vaikuttaa. Ekan jakson raju pahoinpitely yllätti. Kyllä menee seurattaviin sarjoihin, ehdottomasti.

FlashForward on todella rasittava kaikessa rautalanganväännössään. Täytyy todella tulla melkoista tasonnousua, että ekaa kautta pidemmälle tätä jaksan seurata.

Mentalist oli sen sijaan varsin hyvä, "iso juoni" pysyi tosin vähän turhankin piilossa taustalla. Tosin vähän itsensä toistamista siinäkin alkoi olla.
Asswipe 11.3.2010 16:17
Alive ( 11.3.2010 11:47)
Tuli nyt vasta katsottua nuo kaksi ekaa osaa ja täytyy myöntää että ihan lupaavalta vaikuttaa. Ekan jakson raju pahoinpitely yllätti. Kyllä menee seurattaviin sarjoihin, ehdottomasti.

FlashForward on todella rasittava kaikessa rautalanganväännössään. Täytyy todella tulla melkoista tasonnousua, että ekaa kautta pidemmälle tätä jaksan seurata.

Mentalist oli sen sijaan varsin hyvä, "iso juoni" pysyi tosin vähän turhankin piilossa taustalla. Tosin vähän itsensä toistamista siinäkin alkoi olla.

No jos jaksat Flashforwardin ensimmäisen kauden kokonaan, niin lopeta se morfiinin kiskominen.

Mentalist nyt on Jessica Fletcher ja Matlock sängyssä. Ei se nyt hyvä ole. Itse asiassa tuollaisissa juttu/stoori per jakso ei taida olla jenkkilässä muita hyviä kuin Homicide.
Peeping Tom 11.3.2010 21:31

Ei vakuuttanut vielä kahden jakson jälkeen. Katsoo jos jaksaa yrittää uudestaan kun on kolunnut tuon Breaking Badin.

Spaddu 14.3.2010 22:24

Muuten todella hyvä, mutta jokaisen jakson (ainakin kahden ekan katsotun) loppuminen cliffhangeriin vituttaa, aika pinnallinen ja halpa ratkaisumalli. No, kohtahan se Playstä tilattu ykköskauden boksi tulee, niin ei tartte tostakaan välittää...

KCrimso 14.3.2010 22:58

Toisen jakson jälkeen vaikuttaa siltä että True Blood on ihan sujuva huumorisarja. Tulee varmaan seurattua. Jos muistaa.

(The Lukewarm.) 15.3.2010 09:59

Jokainen True Blood jakso päättyy Cliffhangeriin, mutta hommassa on joku järki toisin kuin vaikkapa Lostissa.

Asswipe 18.3.2010 12:48
Peeping Tom ( 11.3.2010 21:31)
Ei vakuuttanut vielä kahden jakson jälkeen. Katsoo jos jaksaa yrittää uudestaan kun on kolunnut tuon Breaking Badin.

Joka pilataan toisen kauden alkupuolella sillä tavalla, että mitään ei ole ikinä pilattu. Ihan itkee verta.
Janne 11.4.2010 09:40

Ostin tuossa taannoin ensimmäisen tuotantokauden DVD-boxina kun sain halvalla.

En ole lukenut Charlaine Harrisin kirjoittamia kirjoja joten minulla ei ole käsitystä tarinan uskollisuudesta verrattuna Dead Until Dark kirjaan. Pidin sarjaa kuitenkin kiitettävän omaperäisenä tulkintana tutusta teemasta ja vaikka hetkittäin vertasinkin sitä mielessäni omiin suosikkisarjoihini Buffy the Vampire Slayer ja Angel niin kyllä jo tietynlainen hieman "aikuisempi" näkökulma riitti estämään liialliset vertailut. Itse yleensä pidän yliluonnollisesta draamasta noin muutenkin ja minusta sarja säilyi mielenkiintoisena ja tasokkaana koko ensimmäisen tuotantokauden ajan. Ei tämä silti aivan noiden mainitsemieni esimerkkien tasolle vielä ole kiinnostavuudessa noussut.
Disco Studd 7.1.2011 17:31
k-mikko ( 6.1.2011 15:21)
Voisin hyvin kuvitella "neitihinttien" nimenomaan katsovan True Bloodia näin niin kuin mainosten perusteella.

Taidat sotkea nyt Vampyyripäiväkirjojen ja Twilight-elokuven mainoksiin. True Blood liikkuu ihan eri levelillä. Toki siinäkin on sekä neitejä että hinttejä, mutta ennen kaikkea sarja on erinomaisesti kirjoitettua, näyteltyä ja tuotettua trashia, joka eroaa välittömyydessään ja viihdyttävyydessään positiivisesti kliseisestä HBO-pönötyksestä.

Ja uusi kausi alkaa kakkosella ensi kuussa. Oi onnea!

http://tv2.yle.fi/juttuarkisto/ajankohtaista/true-bloodin-kolmas-kausi-aikaistuu-helmikuulle-2011
k-mikko 7.1.2011 18:58
Disco Studd ( 7.1.2011 17:31)
k-mikko ( 6.1.2011 15:21)
Voisin hyvin kuvitella "neitihinttien" nimenomaan katsovan True Bloodia näin niin kuin mainosten perusteella.

Taidat sotkea nyt Vampyyripäiväkirjojen ja Twilight-elokuven mainoksiin. True Blood liikkuu ihan eri levelillä. Toki siinäkin on sekä neitejä että hinttejä, mutta ennen kaikkea sarja on erinomaisesti kirjoitettua, näyteltyä ja tuotettua trashia, joka eroaa välittömyydessään ja viihdyttävyydessään positiivisesti kliseisestä HBO-pönötyksestä.

Ja uusi kausi alkaa kakkosella ensi kuussa. Oi onnea!

http://tv2.yle.fi/juttuarkisto/ajankohtaista/true-bloodin-kolmas-kausi-aikaistuu-helmikuulle-2011

En sotke. Sarja voi olla hyvin kirjoitettua ja näyteltyä, mutta näyttelijänimiä lukuunottamatta tuollaiset seikat eivät mainoksista selviä. Vampyyrit on aika helposti gay, ja nuorine ja kauniine näyttelijöineen sarja vaikuttaa melkoisen kiiltokuvamaiselta. Vai kiellätkö tuon? Asswipen neitihintin määritelmä on toki mulle epäselvä, mutta siitä olen satavarma, että lukuisat sellaiset, jotka eivät Deadwoodista pidä (= neitihintit), katsovat True Bloodia.
Disco Studd 8.1.2011 11:56

En kiellä sitä etteikö True Bloodin näyttelijät olisi silmiinpistävän kauniita ja seksikkäitä, mutta näin se on about kaikissa amerikkalaisissa sarjoissa tällä hetkellä. Nuoria – alle 30-vuotiaita – hahmoja sarjassa on ehkä vähän alle puolet. Kiiltokuvamaisuutta en allekirjoita ja vampyyrien yleinen gaymaisuus populaarikulttuurissa taitaa olla aika subjektiivinen näkemys. Heteroteinityttöjä nuo tuntuvat kyllä kiinnostavan.

Minä pidän sekä Deadwoodista että True Bloodista, mutta eri syistä.
k-mikko 8.1.2011 12:14
Disco Studd ( 8.1.2011 11:56)
En kiellä sitä etteikö True Bloodin näyttelijät olisi silmiinpistävän kauniita ja seksikkäitä, mutta näin se on about kaikissa amerikkalaisissa sarjoissa tällä hetkellä. Nuoria – alle 30-vuotiaita – hahmoja sarjassa on ehkä vähän alle puolet. Kiiltokuvamaisuutta en allekirjoita ja vampyyrien yleinen gaymaisuus populaarikulttuurissa taitaa olla aika subjektiivinen näkemys. Heteroteinityttöjä nuo tuntuvat kyllä kiinnostavan.

Minä pidän sekä Deadwoodista että True Bloodista, mutta eri syistä.

Ei varmaan liene mitään syytä jatkaa keskustelua, joka pohjautuu mun ennakkokäsityksiini ja saa alkunsa Asswipen rasittavasta kielenkäytöstä. Mun puolesta True Bloodista saa pitää ihan vapaasti seksuaaliseen suuntautumiseen, siviilisäätyyn tai ikään katsomatta. Mainostensa perusteella sarja ei mua ole kiinnostanut.

Totta kai elokuvissa ja sarjoissa on nuoret ja kauniit yliedustettuina vanhoihin ja rumiin verrattuna. On siellä silti joukossa poikkeuksiakin: Sopranos, Shield, Deadwood... Ennakkoluuloista johtuvaa tai ei, niin enemmän nuo on yleensä meikäläiseen uponneet kuin Lost, Flash Forward, Prison Break...
Shocky 8.1.2011 15:37

Vahva suositus True Bloodille täältä. Erinomaisesti rakenneltu tarina. Itse en juurikaan jaksa tv-ohjelmia seurata, mutta tämä koukutti lujasti ekasta jaksosta lähtien – esim. se videonauha toi enemmän mieleen A Serbian Filmin kuin buffythevampireslayerin. Oudosti yksikään hahmoista ei ärsytä erityisen paljoa, vaikka jotain fillerimatskua tuolla mukana onkin. Sitten kun True Bloodista tulee teatterileffa, voidaan tehdä suoremmat raa'at vertaukset Hammereihin, Nosferatuihin, Fright Nighteihin... mutta nyt voi jo sanoa että mennään paljon kiinnostavammassa maastossa kuin .. ikinä? Arkkivirhe ihmisillä näyttää olevan epäluuloisesti sijoittaa tämä samaan kastiin Twilightien ja Vampire diarrhoean yms. kanssa – heidän menetyksensä.