Jeesuskauhu

Antti Tohka 25.11.2008 12:47

Mulle tuli aivan puun takaa Hilary Swankin tähdittämä Kuoleman tuuli, jossa oli poikkeuksellisen vahva uskollinen pro-kristitty meininki. Tämän lisäksi toisena esimerkkinä tulee mieleen The Exorcism of Emily Rose. Onko tämä joku uusi exploitaatiohaara, eli löytyykö tällaista materiaalia lisää.

Kriteerini ovat jälleen väljät, eli sankarin pitää ammentaa voimansa raamatusta tai Jumalasta tieteen kustannuksella. Paha saa olla mikä hyvänsä paha. Perinteiset Manaajat sun muut (myös Dominion) voidaan sulkea listauksen ulkopuolelle.
drake2j 25.11.2008 13:14
Jeg så Jesus dø ainakin on todella kamala jos ei kauhea (ei kyllä ammenna mistään mistään, mutta halusin nyt silti mainita, sori).
Artisan 25.11.2008 13:15

Demi Mooren Seventh Sign on kyllä kanssa melkoinen tapaus.

Yotsuya 25.11.2008 13:20

Muistanko väärin vai oliko jossain 80-luvun hevikauhuleffassa (Rock'n'Roll Nightmare tms.) vahva Jeesus-meininki.

Spaddu 25.11.2008 15:04

Stephen King ‑tv-filmatisoinnissa

Tukikohta Jumalan käsi näyttää lopussa taivaan merkit.
Red Right Hand 28.11.2008 12:02

No jos kriteerit saavat olla väljät niin mites toi Bigas Lunan

Reborn?

Varmaan yli kymmenen vuotta siitä kun tämän olen nähnyt, joten...
G.P.O. 28.11.2008 12:27

Bill Zebubilla on

Jesus Christ: Serial Rapist.
Antti Tohka 28.11.2008 12:51
Red Right Hand ( 28.11.2008 12:03)
No jos kriteerit saavat olla väljät niin mites toi Bigas Lunan Reborn?

No ilman muuta se kuuluisi tähän, jos olisi kauhua. Samoin Tolkinin Rapture.
Red Right Hand 28.11.2008 14:33
Antti Tohka ( 28.11.2008 12:52)
Red Right Hand ( 28.11.2008 12:03)
No jos kriteerit saavat olla väljät niin mites toi Bigas Lunan Reborn?

No ilman muuta se kuuluisi tähän, jos olisi kauhua. Samoin Tolkinin Rapture.

Joo en muista kauhun astetta. Ehkä elokuva on enemmän jotain kauhukuvastolla höystettyä fiilistelyä.
G.P.O. 8.5.2009 16:36

Pari kristillistä kauhuelokuvaa on tullut viime aikoina vastaan. Kumpaakaan en voi suositella katsottavaksi kuin hyvässä nousuhumalassa ja sopivassa seurassa, sen verran kornia halpiskamaa ovat molemmat.

Bells of Innocence

Elokuvaa "tähdittää" Mike Norris, mikä kertoneekin jo valveutuneelle katsojalle, että mistään a-luokan tekeleestä ei ole kyse. Hyvät ja pyhät miehet tekevät lentokoneellaan pakkolaskun mystisen pikkukaupungin liepeille ja kaupungissa odottaa kylmä vastaanotto. Isä-Chuck on pienessä, mutta sitäkin merkittävämmässä roolissa.

The Garden

Lance Henriksen esittää omalaatuista vanhaa miestä, joka auttaa kolariin joutuneita isää ja poikaa. Poika näkee näkyjä ja epäilee Lancella olevan pahat mielessä, sitä tuttua stooria, mutta Jesse on messissä. Tässä oli muistaakseni muutama hyväkin kohta, mutta olen jo unohtanut mitä ne olivat. Niiden hyvien kohtien vastapainoksi elokuva läjähtää välillä niin totaalisesti turvalleen, että luulisi katsovansä jotain yläastepentujen kotivideota.