Lost Highway & Rammstein

JaJa 21.11.2008 14:36
AlexA ( 21.11.2008 14:12)
Krapulassa myös Lost Highway *****

loistava Reznorin soundtrack

Reznorilta kaksi biisiä + Nine Inch Nailsilta yksi.

Ellet sitten tarkoittanut Badalamentia.
Artisan 21.11.2008 15:13
JaJa ( 21.11.2008 14:37)

Joita niitäkään tuskin edes kuullaan elokuvassa. Driver Down soi hetken aikaa ihan lopussa, muita en muista.
AlexA 21.11.2008 15:34
Artisan ( 21.11.2008 15:14)

Joita niitäkään tuskin edes kuullaan elokuvassa. Driver Down soi hetken aikaa ihan lopussa, muita en muista.

Tarkoitin siis että Reznorin tuottama... Perfect drughan soi vaan pikaiseen mr Eddien ajaessa takaa sentteriä näyttänyttä jannua. Mutta my mistake, siis soundtrack kokonaisuutena mitä Reznor tuottanut
flimtrick 22.11.2008 01:44
AlexA ( 21.11.2008 15:35)
Artisan ( 21.11.2008 15:14)

Tarkoitin siis että Reznorin tuottama... Perfect drughan soi vaan pikaiseen mr Eddien ajaessa takaa sentteriä näyttänyttä jannua. Mutta my mistake, siis soundtrack kokonaisuutena mitä Reznor tuottanut

Lost Highway:n hevijunttaukset ei kyllä oikein nappaa... mielummin kuuntelisin enemmän Badalamentin tunnelmointia, niinku vaikka Mulholland Drivessa mikä on muutenkin parempi elokuva kuin LH.
k-mikko 23.11.2008 12:37
flimtrick ( 22.11.2008 00:45)
Lost Highway:n hevijunttaukset ei kyllä oikein nappaa... mielummin kuuntelisin enemmän Badalamentin tunnelmointia, niinku vaikka Mulholland Drivessa mikä on muutenkin parempi elokuva kuin LH.

Mun on edelleen todella vaikeaa keksiä parempaa biisivalintaa Lost Highwayn Rammstein-kohtaukseen, parempaa kohtausta Rammsteinin biisille tai onnistuneempaa musiikkivalintaa yksittäiseen kohtaukseen ylipäätään. Täyden kympin kombinaatioita on toki muitakin.
Goose 23.11.2008 12:43
k-mikko ( 23.11.2008 12:38)

Mun on edelleen todella vaikeaa keksiä parempaa biisivalintaa Lost Highwayn Rammstein-kohtaukseen, parempaa kohtausta Rammsteinin biisille tai onnistuneempaa musiikkivalintaa yksittäiseen kohtaukseen ylipäätään. Täyden kympin kombinaatioita on toki muitakin.

Olen kuullut, että Lilja 4-ever elokuvassa olisi myös onnistunut valinta. En tosin vahvista, kun elokuvaa en ole vielä jaksanut katsoa.
k-mikko 23.11.2008 12:53
Goose ( 23.11.2008 11:44)

Olen kuullut, että Lilja 4-ever elokuvassa olisi myös onnistunut valinta. En tosin vahvista, kun elokuvaa en ole vielä jaksanut katsoa.

Joo, muttei pärjää Lost Highwaylle. Jos Rammstein tökkii, tökkii varmasti Liljakin ja tuo on hivenen alleviivaavan korni, mikä sopii toki elokuvan muuhun tyyliin.
AnttiO 23.11.2008 14:39

Tuo Rammstein Lost Highwayssa ei vieläkään toimi minulle, ei vaikka pidän muuten leffasta ja sen muusta soundtrackista todella paljon. Se vaan aiheuttaa aina välittömän leffan maailmasta irtautumiskohtauksen. Ei tunnu yhtään Lynchiltä.
spatter 23.11.2008 14:57
AnttiO ( 23.11.2008 14:40)
Tuo Rammstein Lost Highwayssa ei vieläkään toimi minulle, ei vaikka pidän muuten leffasta ja sen muusta soundtrackista todella paljon. Se vaan aiheuttaa aina välittömän leffan maailmasta irtautumiskohtauksen. Ei tunnu yhtään Lynchiltä.

Samaa mieltä. Ihan kelpo junttiheviähän Rammstein on mutta se kieltämättä rikkoo leffaan tunnelman. Vahva biisi, mutta ei ole Lost highwayn maailmasta.
Alive 24.11.2008 10:11
spatter ( 23.11.2008 14:58)

Samaa mieltä. Ihan kelpo junttiheviähän Rammstein on mutta se kieltämättä rikkoo leffaan tunnelman. Vahva biisi, mutta ei ole Lost highwayn maailmasta.

Silloin n. 10 vuotta sitten, kun Rammstein ei vielä ollut ihan mainstreamia eikä "junttiheviä", niin kyllähän se pyöräytti ns. sukat jaloista ko. leffassa. Nyt katsottuna voisi tuntua irralliselta, kun Rammstein on kaikille tuttu ja selkeästi tunnistettava. Joka tapauksessa, LH oli aikoinaan sellainen kokemus audiovisuaalisesti, että oksat pois, ei vähiten Rammsteinin ansiosta.
Spiritual Boxer 24.11.2008 10:26
Alive ( 24.11.2008 12:12)

Silloin n. 10 vuotta sitten, kun Rammstein ei vielä ollut ihan mainstreamia eikä "junttiheviä", niin kyllähän se pyöräytti ns. sukat jaloista ko. leffassa. Nyt katsottuna voisi tuntua irralliselta, kun Rammstein on kaikille tuttu ja selkeästi tunnistettava. Joka tapauksessa, LH oli aikoinaan sellainen kokemus audiovisuaalisesti, että oksat pois, ei vähiten Rammsteinin ansiosta.

Juuri näin; vielä silloin kun Lost Highway ehti täälläkin ensi-iltaan niin eipä ollut Rammstein tehnyt kuin vasta debyyttilevynsä jota ei juuri missään oltu soitettu, ja varmaan monelta (muultakin kuin itseltä) räjäytettiin Rammstein-neitsyys pois nimenomaan tuon LH:n loistavan kohtauksen myötä. Kyllähän se vieläkin toimii mutta kieltämättä kärsinyt hieman inflaatiota bändin tullessa tutuksi.
flimtrick 24.11.2008 10:38
Spiritual Boxer ( 24.11.2008 10:27)
Alive ( 24.11.2008 12:12)

Juuri näin; vielä silloin kun Lost Highway ehti täälläkin ensi-iltaan niin eipä ollut Rammstein tehnyt kuin vasta debyyttilevynsä jota ei juuri missään oltu soitettu, ja varmaan monelta (muultakin kuin itseltä) räjäytettiin Rammstein-neitsyys pois nimenomaan tuon LH:n loistavan kohtauksen myötä. Kyllähän se vieläkin toimii mutta kieltämättä kärsinyt hieman inflaatiota bändin tullessa tutuksi.

Joo toihan on tietysti mielipidekysymys. Olen myös sitä mieltä että kohtaus rikkoo leffan moodin ja tuntuu teennäiseltä. Johtuu myös varmasti osaksi siitä että en ole suuri hevimusiikin ystävä enkä varsinkaan Rammsteinin ystävä. Vielä vähemmän olen elokuvien ystävä missä käytetään hevimusiikkia soundtrackina. Poikkeuksiakin tietysti voi löytyä mutta ne ovat kyllä harvassa... Lost Highway on hieno leffa, siis todella hieno. Kun sen tässä ehkä pari vuotta sitten tuli katsottua pitkän ajan jälkeen uudestaan niin jotkut jutut vain jäi hieman häiritsemään, yhtenä juuri toi Rammstein kohtaus.
drake2j 24.11.2008 11:02

Lost Highwayn Rammstein-biisivalinta on imho yksi paskimmista ikinä. Pilasi itseltäni kohtauksen tunnelman täydellisesti.

Top-3 paskimmat biisi-per-kohtaus:

1) Lost Highway + Rammstein – "Rammstein" (tässä ketjussa laajalti käsitelty kohtaus)

2) Hitcher (2007) + NIN – "Closer" (surullisenkuuluisa autoilukohtaus, jonka Iljakin mainitsee arvostelussaan)

3) Beowulf + Juno Reactor – "God is God" (kohtaus jossa Lambert köpöttelee hevosen selässä keskiaikaiseen kaupunkiin psytrancen pauhatessa taustalla)

En siis tarkoita että itse biisit sinällään olisivat paskoja. Ne eivät vain toimi alkuunkaan kontekstissa johon ne on upotettu.
Spiritual Boxer 24.11.2008 11:14
drake2j ( 24.11.2008 13:03)
Top-3 paskimmat biisi-per-kohtaus:

1) Lost Highway + Rammstein – "Rammstein" (tässä ketjussa laajalti käsitelty kohtaus)

2) Hitcher (2007) + NIN – "Closer" (surullisenkuuluisa autoilukohtaus, jonka Iljakin mainitsee arvostelussaan)

3) Beowulf + Juno Reactor – "God is God" (kohtaus jossa Lambert köpöttelee hevosen selässä keskiaikaiseen kaupunkiin psytrancen pauhatessa taustalla)

Kakkosta en ole nähnyt mutta ykkösen lisäksi myös #3 on hyvä veto: aiheutti ällistyneen naurahduksen mikä oli parasta mitä Beowulf sai aikaan.
k-mikko 24.11.2008 11:35
drake2j ( 24.11.2008 10:03)
Lost Highwayn Rammstein-biisivalinta on imho yksi paskimmista ikinä. Pilasi itseltäni kohtauksen tunnelman täydellisesti.

Jetrolta elitistioikeudet pois!

Mielenkiintoisia nämä kommentit, koska tuntuu, että monella on ollut olettamus, että tällaista musiikkia tässä kohtauksessa pitäisi soittaa, ja tämän odottamuksen rikkominen (oho, Lynchin tapauksessa) on se ongelma. "Ei tunnu Lynchilta." Mun mielestä Rammsteinin käyttö nimenomaan muuttaa kohtauksen tunnelman toiseksi, kuin jonkun Badalamentin käyttäminen tekisi. Tosiaan Rammsteinin kuuluisuus vaikuttaa varmasti fiilikseen, mikä tuosta syntyy. Mutta, Artisanin Opeth-tyyliin ei muuta kuin väsäämään Rammsteinitonta versiota Lost Highwaysta. Kuulisin kyllä mielelläni niitä biisivalintoja tähän kohtaukseen.