Aika heikko vuosi...
Vuoden levyt 2008
Siis tarkoitatko nyt todella ensi vuodelle tulevaksi ilmoitettuja levyjä vai pitäisikö otsikossa olla 2008?
Eipä tule juuri mitään mieleen, uutuuslevyjä ylipäätään tullut hankittua kuluvana vuonna todella vähän. Lähiaikoina olen pitänyt Dj/rupturen uuden ja (hienon keikan inspiroimana hankitun) Spiritualizedin Songs in A&E:n kuuntelusta. Toivottavasti Q-Tip ja TV on the Radio on kovia, ei ole ollut varaa hankkia vielä.
Mitäköhän muita… Portishead ilmestyi tän vuoden puolella? No Age: Nouns viihdytti kesällä.
No-Man:
Schoolyard GhostsTämä on tietysti aivan ylivoimainen, vaikka ei edelleenkään mikään täydellinen levy. Ensikuulemalta inhoamani Pigeon Drummer on muuten useammalla kuuntelulla alkanutkin tuntua aika mielenkiintoiselta.
Nine Inch Nails: Ghosts I – IV
Nine Inch Nails: The Slip
Eivät NIN-tuotannon terävintä kärkeä, mutta ihan mielenkiintoisia kokonaisuuksia ja sisältävät useita yksittäisiä huippuhetkiä.
Kaikki tietenkin downloadeina hankittu eikä minään fyysisinä levyinä.
Aika vähän on tainnut tulla uutuuslevyjä hankittua tänä vuonna, mutta ensimmäisenä mieleen tuli:
Edu Kehäkettunen & DJPP – Hyvän olon konsultit
Ei näitä voi muistaa. Täytyy käydä levyhyllyä läpi kun pääsee kotiin. Uudet Bloc Party ja Portishead vaatii edelleen vähän lisää kuuntelua, mutta ovat ainakin kovasti tyrkyllä listalle.
Kovimmat ovat olleet luultavasti Portisheadin Third ja Matthew Parmenterin Horror Express. Olen ostanut 24 tämän vuoden uutta levyä. Pitää listailla kunnolla sitten kun vuosi on oikeasti ohi.
Äkkiseltään mietittynä eniten on tullut kuunneltua näitä:
Death in June: Rule of Thirds
Edu Kehäkettunen: Hyvän olon konsultit
Kuusumun profeetta: Lyhytkuja
Circle: Hollywood
Herbaliser: Same as It Never Was
Leviathan: Massive Conspiracy Against All-life
Ei nyt mitään mestaríteoksia mut luulen että noihin tulee kyllä palattua, varsinkin Death in Juneen.
Reverend bizaren split julkaisut (w kuoleman kanssa vedetty coveri, Electric wizard, Rättö & Lehtisalo, Mr Velcro Fastener) ja kohtapuoleen vielä tulossa Christina Riccillie rakkaudella omistettu sinkku mikä jo Briteistä tilauksessa (UK exclusive).
Eagles of death metal: Heart on
Portishead
Led Zeppelin: Song remains the same (vinyyli boksi)
AC/DC: Black ice
Satyricon: The age of Nero
Dismember
Soundtrack puolella spessuna julkaistu Halloween lll Alan Howarth / Carpenter setti missä mukana useampi aikaisemmista julkaisuista pois jäänyt raita sekä Superman boksi missä mukana jokaisen leffan score ja monen monta poisjätettyä rykäisyä (etenkin nelososan musamaailma yllättävän hyvää vaikkakin sarjan paskin leffa kyseessä).
Lalo Schiffrin: Sudden impact tuo vielä soundtrackeistä, ensi vuonna pitäisi tulla dead pool score niin koko setti olisi kasassa
Sunn O))): Domkirke
Kai niitä muitakin on tullut, mutt just nyt ei tuu mieleen.
Kaikkihan jotka mitään mistään tajuavat tietävät että toi Portisheadin uusin on ihan paska.
Aika heikosti tulee kyllä äkkiseltään mitään hyvää mieleen paitsi Immortal Techniquen The 3rd World.
Minuutin miettimisellä sai mieleen seuraavat:
Portishead: Third
Death in June: The Rule of Thirds
Bohren & Der Club of Gore: Dolores
Woven Hand: Ten Stones
Grand Magus: Iron Will
Amanda Palmer: Who Killed Amanda Palmer
Earth: The Bees Made Honey In The Lion's Skull
Kiss The Anus of a Black Cat: Nebulous Dreams
No Age – Nouns
Fleet Foxes – s/t
Beach House – Devotion
Deerhunter – Microcastle
Portishead – Third
Jengi ilmeisesti on käsittänyt otsikon tyylin: "Vuoden 2008 levyt joita olen enemmän tai vähemmän kuunnellut". Piti mainita eräs oikeastikin hyvä mutta mitäpä heittämään helmiä...
Jengi ilmeisesti on käsittänyt otsikon tyylin: "Vuoden 2008 levyt joita olen kuunnellut". Piti mainita eräs oikeastikin hyvä mutta mitäpä heittämään helmiä...