Ne halvimmat videotykit

Jeremias Rahunen 18.10.2008 17:27

Koska itselläni ei ole juuri minkäänlaista kokemusta videotykeistä niin kysyn täältä. Eli miten on noiden 300€ pintaan hintansa puolesta sijoittuvien videotykkien laita? Miltä kuvanlaatu vaikuttaa esim. DVD-elokuvia katsottaessa. Lähinnä kiinnostaisi siirtyä 28" laajakuvasta isompaan kokoon. Mutta antavatko nämä halpislaitteet kunnolla vastinetta rahoille. Ajattelin siis kytkeä tuollaisen tietokoneeseen ja katsoa sen kautta elokuvia. Onko toimiva ratkaisu? Esim.

tällä sivulla olevia tuon hintaluokan laitteita ajattelin.
Jouni Hokkanen 18.10.2008 18:31

Sama kysymys, mutta sen verran tarkennettuna, että meikällä on äärimmäisen valoisa kämppä.

Aurinkoa ja valoa riittää.

Tarvitsevatko videotykit, varsinkin nämä edukkaammat laitteet huoneen täyspimennyksen, vai riittävätkö tavalliset ikkunaverhot?
Antti Vanhala 18.10.2008 19:24

Täyspimennys ei aina ole tarpeen mutta kaikki videotykit vaativat jotain muuta kuin tavanomaiset ikkunaverhot, ne eivät yleensä pimennä lainkaan jos ulkona paistaa aurinko. Rullaverhot voi usein helposti vaihtaa pimentäviin malleihin ja säilyttää ne silti vaikkapa valkoisina. Valoise kämppä ja videotykki on aina haastava yhdistelmä jos haluaa katsella kuvaa josta saa jotain selvääkin mitä siinä tapahtuu.

k-mikko 19.10.2008 12:16
Jeremias Rahunen ( 18.10.2008 16:28)
Koska itselläni ei ole juuri minkäänlaista kokemusta videotykeistä niin kysyn täältä. Eli miten on noiden 300€ pintaan hintansa puolesta sijoittuvien videotykkien laita? Miltä kuvanlaatu vaikuttaa esim. DVD-elokuvia katsottaessa. Lähinnä kiinnostaisi siirtyä 28" laajakuvasta isompaan kokoon. Mutta antavatko nämä halpislaitteet kunnolla vastinetta rahoille. Ajattelin siis kytkeä tuollaisen tietokoneeseen ja katsoa sen kautta elokuvia. Onko toimiva ratkaisu? Esim. tällä sivulla olevia tuon hintaluokan laitteita ajattelin.

Vaikka toki uusi lamppu maksaa about saman verran (ja oikeastaan myös sen takia), niin itse ainakin harkitsisin käytettyä ennemmin kuin tuollaisia. Tämä on pelkkää mutua.
Sahhmi 19.10.2008 13:39

Vaikka en noiden halpistykkien tekniikasta ihan hirveästi tiedäkään, niin omasta mielestäni tykkiä olisi päästävä itse aina kokeilemaan ennen ostoa. Muiden ihmisten silmät varmaan kestävät paremmin mahdollista sateenkaariefektiä, itse saan siitä vain pääni kipeäksi ja emmin yleensä melkoisesti yhtään minnekään tykkiesitykseen menoa.

K-mikon tavoin, jos tykin linssi maksaa liki saman verran kuin itse tykki, niin kannattaa ostaa samalla sitten vähän parempi. Vähän sama kuin tulostimet joissa patruunat maksavat enemmän kuin tulostin.