Navigaattorit

Antti Tohka 26.6.2008 10:23

Kertokaas mulle, miten halvalla autoon saa navigaattorin ja onko noissa halvoissa navigaattoreissa jotain olennaista vikaa.

Jakel 26.6.2008 11:51

150 eurolla taitaa saada yhden halvimmista TomTom-laitteen. Tuossa nimenomaisessa mallissa taitaa kuitenkin olla se vika, että sinne ei voi päivittää karttoja. Eli ostaisin sellaisen laitteen mieluummin, jonne voisi syöttää uudet/muiden maiden kartat tarvittaessa.

TomTomin ostaisin itse, lähinnä laajojen ohjelmointirajapintojen vuoksi (vaikkei itse niillä mitään tekisi, niin yleensä nuo mahdollisuudet näkyy laitteiston laajempana ominaisuus/palveluvalikoimana).

Tohkalle sen sijaan suosittelen tätä.
Spiritual Boxer 26.6.2008 13:02
Jakel ( 26.6.2008 11:52)
150 eurolla taitaa saada yhden halvimmista TomTom-laitteen. Tuossa nimenomaisessa mallissa taitaa kuitenkin olla se vika, että sinne ei voi päivittää karttoja. Eli ostaisin sellaisen laitteen mieluummin, jonne voisi syöttää uudet/muiden maiden kartat tarvittaessa.

En tiedä mallista, mutta käsittääkseni avovaimo osti juuri tuollaisen edullisimman (?) TomTomin ja ostaessa piti päättää minkä alueen kartat sinne haluaa (Pohjoismaat, Eurooppa jne.). Jos sinne alussa saadaan halutut kartat, niin kuulostaa kummalta jos sinne ei niitä myöhemminkin voisi latailla? Voihan toki tämä optio olla tarkoituksella käyttäjältä poistettu ja mahdollista tehdä vain liikkeessä tjsp. Ihan kelvolliselta vempaimelta on vaikuttanut.
netzach 26.6.2008 13:09

Just oli TM:ssä testi noista. Ei vaan nyt ole käsillä. Eli Tohka kipinkopin kirjastoon lukemaan ettei osta sutta.

Antti Vanhala 26.6.2008 19:04

En näistä mitään tiedä joten kannattaa lukea tuo testi mutta huvitti kun isän uuden Navmanin sain narautettua kahteenkin otteeseen mahdottomista reiteistä 25 km matkalla läpikotaisin tutuilla teillä. Saahan niitä karttoja tietysti päivitettyä ja kieltämättä tuossa oli keinotekoisia tilanteita, hyvin nopeasti laite ohjasi taas oikealle tielle jos ei totellut alkuperäistä reittivalintaa.

Lazer 26.6.2008 19:08
Spiritual Boxer ( 26.6.2008 13:03)
ostaessa piti päättää minkä alueen kartat sinne haluaa (Pohjoismaat, Eurooppa jne.). Jos sinne alussa saadaan halutut kartat, niin kuulostaa kummalta jos sinne ei niitä myöhemminkin voisi latailla? Voihan toki tämä optio olla tarkoituksella käyttäjältä poistettu ja mahdollista tehdä vain liikkeessä tjsp. Ihan kelvolliselta vempaimelta on vaikuttanut.

En tiedä asiasta oikeastaan mitään, mutta olen saanut sen kuvan, että ei nää karttapäivitykset jne. välttämättä ilmaisia ole.
Antti Vanhala 26.6.2008 19:10

No jos laite maksaa alkaen reilun satasen niin kartoillahan sitä rahaa voi vasta tehdä.

Rikhard 26.6.2008 19:57

Navigonia saa halvimmillaan satasella, suljettu systeemi, esim peltipoliisit on jonkun 29e vuosi (tjsp).

Itsellä TomTom, viimeisimmät kartat ihan yhtä tyhjän kanssa. Kyllä sillä perille löytää, mutta esmes pari vuotta valmiina olleet liikenneympyrät on tuntemattomia. Paljon käyttäjien ilmaiseksi tekemiä Points of interest-pisteitä (kuten ilmaiset kameratolpat) ja helppo käyttää. smile.gif

TomTomin karttojen tapauksessa (joo, näitä voi ostaa tomtom.com ja vaikka car navigation->one) kyseeseen tulee muistikortittomassa laitteessa sisäisen muistin riittävyys ja muistikortilliseen voikin sitten tökkiä melkeen mitä vaan (yli 2gb kortteja en suosittele.)

Ai niin ja tuosta Miosta tuli mieleeni. Ainakin se edullisin on melko pliisu kone. Asiallinen käyttöliittymä ja sellai, mutta haki töistä lähdettyäni signaalia 40min. Ja TomTomiin saa toki Knight Industries TwoThousandin äänen (ilmaiseksi) ja vaikka väriteeman taustalle, Iljalle olis tarjolla myös Mr T.
drake2j 26.6.2008 20:39
Rikhard ( 26.6.2008 19:58)
Iljalle olis tarjolla myös Mr T.

"I pity the fool, who doesn't turn left after one hundred meters! I got no time for the jibba-jabba."
drake2j 29.6.2008 19:28
netzach ( 26.6.2008 13:10)
Just oli TM:ssä testi noista.

Viitsisikö joku referoida, tai vähintään vinkata testin parhaiden laitteiden merkit/mallit?

Itsellänikin on navigaattori ollut jo kauan ostoslistalla, ja tarkoitus olisi se viimein tänä kesänä ostaa. Alustavasti olen harkinnut TomTom GO 720:stä. Käyttökokemuksia otetaan vastaan, jos jollain on ko. malli ollut käytössä.
netzach 1.7.2008 08:29
drake2j ( 29.6.2008 19:29)
netzach ( 26.6.2008 13:10)
Just oli TM:ssä testi noista.

Viitsisikö joku referoida, tai vähintään vinkata testin parhaiden laitteiden merkit/mallit?

Itsellänikin on navigaattori ollut jo kauan ostoslistalla, ja tarkoitus olisi se viimein tänä kesänä ostaa. Alustavasti olen harkinnut TomTom GO 720:stä. Käyttökokemuksia otetaan vastaan, jos jollain on ko. malli ollut käytössä.

Koitanpa muistaa etsiä sen tässä ja referoida.