Kerää koko sarja

Jeremias Rahunen 19.6.2008 12:44

Tuli tuossa eräänä päivänä mieleen, että mitä elokuvasarjoja on julkaistu Suomessa VHS:llä niin, että kasettien kansien "kylki"kuvista muodostuu kasetti kasetilta kokonainen kuva. Eli yksittäinen kasetti sisältää yhden palan kokonaisesta kuvasta. Ainakin Warnerilta olen nähnyt Vaalenpunainen pantteri-sarjan ja joskus yli kymmenen vuotta sitten kaverilla oli Rocky-leffoista muodostuva kokoelma hyllyssä, joka kanssa muodosti edellä mainitunlaisen kuvan.

Oheen voi listata myös sellaisia sarjoja jotka sisältävät jonkinlaisen numeroinnin kuten Warnerin Likainen Harry elokuvat, vaikka eivät varsinaista kuvaa muodostakaan.

Listatkaa siis vain VHS-kasetteja, ei dvd-levyjä, ja mukaan kelpaavat niin pieni- kuin isokoppaiset kassut julkaisuajankohdasta riippumatta.

Mitään fix-galleriastakin tuttuja julkaisijan id-numerointiin pohjautuvia sarjoja ei tietenkään kannata tyrkyttää. Vaan ainoastaan elokuvasarjanmukaisia. Jos löytyy omasta hyllystä niin niistä kuvia muodostavista (kokonaisista) sarjoista saa liittää toki kuviakin katsottavaksi, että saavat muutkin ihastella.

EDIT: Tuo Likainen Harry – sarja saattoi olla myös Clint Eastwood – sarja, joka sisälsi Likainen Harry elokuvia, en muista nyt tarkkaan.

Lisäksi vielä James Bond – sarja. En muista tästäkään muodostiko kuvaa mutta numerointi oli ainakin. Nämä kaikki taisivat olla jotain Warnerin home collection systeemejä. En mene 100% vannomaan.
Lazer 19.6.2008 14:28

Jos laittaa kaikki sateenkaari-Nordicit oikeaan järjestykseen, niistä muodostuu Raision kartta ja aarteen paikka.

sorsimus 19.6.2008 15:09

Mulla oli joskus 3 Humphrey "Hanska" Bogart- sarjan nauhaa joista muodostui sana "huogar".

Olihan noita lisaksi ainakin Marilyn, James Dean, oisko Vaaleanpunaiset pantteritkin ollu naita.
k-mikko 19.6.2008 15:44

Kummisetä 1 ja 2, ellen nyt ihan väärin muista. Mustavalkoiset myyntivideot (Fazer?).

Koston käsi 19.6.2008 16:56

Godzilla-myyntivideot 90-luvulta.

moska 19.6.2008 20:43

En kyllä muista, että Warnerin, tai ylipäätään Bronsoneista edes olisi mitään myyntikasettiversioita... Warnerilla taitaa olla erikseen Eastwoodin länkkärisarja (vaaleanruskea tausta) ja nykyaikaan sijoittuvien toimintaleffojen sarja (violetti). Muut aikaisemmin vuokrakassuna julkaistut leffat taisivat olla etupäässä sinisellä taustalla, komediat kirjavalla. Samoin Esselten myyntikassuissa ("kuuluisat klassikot" tai jotain sinne päin") taisi olla jotain genrepohjaista värikoodausta. Omaxikassujen jälkeen myyntikassuaikaa mielestäni vähän vaivasi tämä ajatus jonkun hiton sarjan keräilemisestä á 99mk kasetti. Vasta DVD-alelaarien ja karvalakkijulkaisujen myötä itse elokuvat tuntuivat taas nousevan päätuotteeksi.

moska 19.6.2008 20:46

Ai niin, animepuoleltahan löytyy Backlundin Candy Candy ‑uusintajulkaisut (Sandybellkin saattoi olla tällainen) vuodelta 1993 joissa muodostuu päädyistä kuva, sekä Futurefilmin Hopeanuoli.

Goldberg 26.6.2008 13:42

Olipa kerran avaruus ja todennäköisesti muutkin Olipa kerran sarjat.

JariM 27.6.2008 10:55

Minulla on muistikuva, että olisin joskus nähnyt kasettien päädyistä koostuvan Freddy Krueger-kuvan.

En tiedä oliko kyse Elm Street ‑elokuvien vaiko Freddy's Nightmares ‑televisiosarjan julkaisuista.
J.Kanerva 27.6.2008 14:28
JariM ( 27.6.2008 10:56)
Minulla on muistikuva, että olisin joskus nähnyt kasettien päädyistä koostuvan Freddy Krueger-kuvan.

En tiedä oliko kyse Elm Street ‑elokuvien vaiko Freddy's Nightmares ‑televisiosarjan julkaisuista.

Sellainen vahva muistikuva että kyseessä olisi ollut Freddy's Nightmares ‑sarjan myyntikasetit.