Pitempi versio leikattu ja lyhempi leikkaamaton ja näiden erot.

flp 7.6.2008 09:47

Tuli katsottua noita uusinta julkaisuja Dvd:llä ja tuli mieleen muutamista nimikkeistä että täys pitkän version saanti ei käytännössä taida onnistua.

Esimerkkejä

Revenge of the ninja Suomi leikattu on pitempi kuin kova versio (leikkaamaton). Suomi versiosta on poistettu kaikki väkivalta mutta muut kohtaukset on pidempiä eli

tuskin on olemassa versiota jossa on yhdistetty nämä kaikki?. Sama tilanne American Samurai kanssa. Sitten noi aika koodatut on taas jotain raaka kopiota kuten Texasin Moottori Saha Murhaaja 3 osalta oleva koodattu versio joka mulla joskus oli poikkes kokonaan osaltaan juoneltaan ja oli rankempaa tavaraa. Cyborg aika koodattu oli muutamasta kohdasta pitempi kuin virallinen leikkaamaton versio.

Sitten jo tarkoituksella tehdyt erikos versiot kuten Suojelija HK ja Cut and Run italia (usa dvd 0) onkin oma lukunsa.

No sitten asiaan miksi tänne kirjoitin, muistaako kukaan 007, 008, 009 -. pehmo sexi sarjaa vhs kassuna jossa yhdessä osassa oli Cali Gulan esittely pätkä. Tämä sisälsi kohtauksia joita ei ole missään versiossa.

Yksi kohtaus oli jossa jokin kylä oli teurastettu , (joku voi tarkistaa?) ja tähän kun lisätään muistaakseni Tekniikan Mailman ? kirjoitus jossa verrattiin kolmea eri sen aikaista versiota Cali Gulasta mainittiin että olisi esitetty jossain 8 tuntinen täysin pitkä versio elokuvasta? Vai miten se nyt meniki!. Eli tuskin mistään olisi saatavissa jotain täysin pitkää versiota?. wacko.gif
Lazer 7.6.2008 12:58
flp ( 7.6.2008 09:48)
muistaako kukaan 007, 008, 009 -. pehmo sexi sarjaa vhs kassuna

Electric Blue?
THaavisto 7.6.2008 13:26
Texasin Moottori Saha Murhaaja 3 osalta oleva koodattu versio joka mulla joskus oli poikkes kokonaan osaltaan juoneltaan ja oli rankempaa tavaraa.

Kerros vähän tästä versiosta ja siitä, miten se eroaa normaaliversioista. Elokuvastahan on julkaistu jälkeenpäin verisempi unrated-versio, mutta juoni siinä on aivan sama. Mielestäni splatterpunk-kirjailija David J. Schow ei ole koskaan antanut ymmärtää, että hänen käsikirjoitustaan olisi kohdeltu kaltoin.

Caligulan tuotanto oli sellainen sekasotku, että käyttämättä jääneestä materiaalista ja vaihdoehtoisista kohtauksista olisi varmaan voinut koota toisen kokoillan elokuvan. Kieltämättä Brassin director's cut olisi hieno juttu, mutta onko sellaista edes olemassa, tuottajat kun alkoivat sormeilemaan elokuvaa jo aikaisessa vaiheessa? Kaikki saatavilla olevat versiot (3 kpl?) ovat kai juoneltaan sama leffa, seksin ja väkivallan määrä vain vaihtelee. Tuo kahdeksan tunnin versio kuulostaa aika uskomattomalta.
Bad Rain 7.6.2008 13:53
flp ( 7.6.2008 07:48)
No sitten asiaan miksi tänne kirjoitin, muistaako kukaan 007, 008, 009 -. pehmo sexi sarjaa vhs kassuna jossa yhdessä osassa oli Cali Gulan esittely pätkä. Tämä sisälsi kohtauksia joita ei ole missään versiossa.

Yksi kohtaus oli jossa jokin kylä oli teurastettu , (joku voi tarkistaa?) ja tähän kun lisätään muistaakseni Tekniikan Mailman ? kirjoitus jossa verrattiin kolmea eri sen aikaista versiota Cali Gulasta mainittiin että olisi esitetty jossain 8 tuntinen täysin pitkä versio elokuvasta? Vai miten se nyt meniki!. Eli tuskin mistään olisi saatavissa jotain täysin pitkää versiota?. wacko.gif

Kai tässä tarkoitetaan Tinto Brassin ( Bob Guccionen) Caligulaa. Kahdeksan tunnin versio vaikuttaa urbaanilta legendalta. Cannesissa 1979 (festivaalin ulkopuolella) näytetyn huhuttu 3,5 tunnin versio lienee pisin maailmalla tunnettu. Image entertainment julkaisi jenkeissä viime vuonna hienon kolmen levyn "Imperial Editionin", joka on kiitettävän hyvien extramatskujen kanssa (myös ennen näkemätöntä kamaa, McDowellin ja Mirrenin kommenttiraidat etc. etc) täydellisin saatavilla oleva paketti elokuvasta. Mukana elokuvan eri versioita ja siihen edelliseen, Suomessakin myynnissä olevaan vanhaan julkaisuun nähden selkeästi parempi kuva ja ääni. Luvassa kai loppuvuodesta myös blu-rayna.

Kanadalainen Caligula-diggari Tom Ryerson on jo vuosia pitänyt maailman täydellisintä Caligula-sivustoa netissä: http://www.caligulathemovie.com/Movie_Links.html (pääsivu: http://www.caligulathemovie.com/index.html ). Mitä Caligulasta ei näiltä sivuilta löydy, sitä ei tarvitsekaan tietää. Eri versioista ja niiden sekavuudesta tässä: http://www.caligulathemovie.com/7.html

Tom on myös kirjoittanut mainitun kolmen dvd:n boksin bookletiin vähän taustaa Caligula-diggailustaan.
flp 7.6.2008 16:05
THaavisto ( 7.6.2008 01:27)
Texasin Moottori Saha Murhaaja 3 osalta oleva koodattu versio joka mulla joskus oli poikkes kokonaan osaltaan juoneltaan ja oli rankempaa tavaraa.

Kerros vähän tästä versiosta ja siitä, miten se eroaa normaaliversioista. Elokuvastahan on julkaistu jälkeenpäin verisempi unrated-versio, mutta juoni siinä on aivan sama. Mielestäni splatterpunk-kirjailija David J. Schow ei ole koskaan antanut ymmärtää, että hänen käsikirjoitustaan olisi kohdeltu kaltoin.

Caligulan tuotanto oli sellainen sekasotku, että käyttämättä jääneestä materiaalista ja vaihdoehtoisista kohtauksista olisi varmaan voinut koota toisen kokoillan elokuvan. Kieltämättä Brassin director's cut olisi hieno juttu, mutta onko sellaista edes olemassa, tuottajat kun alkoivat sormeilemaan elokuvaa jo aikaisessa vaiheessa? Kaikki saatavilla olevat versiot (3 kpl?) ovat kai juoneltaan sama leffa, seksin ja väkivallan määrä vain vaihtelee. Tuo kahdeksan tunnin versio kuulostaa aika uskomattomalta.

Suomi dvd on pisin minun näkemäni ja tuo 8:n tunnin juttu oli tosiaan jossain 1980 luvun jutussa missä verrattiin Suomi, Ruotsi ja Tanska vhs Caligulaa keskenään.

Suomi versio äänestettiin parhaaksi, vaikka oli eniten leikattu ja Ruotsi huonoimaksi ja Tanska liian veriseksi. Lehti oli tosiaan joku Tekniikan mailaman numero (vai mikä se oli)?.

Mutta tuon 8:n tunnin versiota olisi näytetty teatterissa jenkeissä (vai missä se oli?). Lienee minun vaikea tässä enempää yrittää muistella kun en muista paremmin, sen vannon että kyseinen kirjoitus on ollut ja olen sen lukenut ja kyseisen version olemassa oloa en tietenkään voi tietää.
flp 7.6.2008 16:33
THaavisto ( 7.6.2008 01:27)

Texas 3 oli Hollannista saatu tosi heikko kopio ja kun vertaa LD:n kiekossa oleviin extroihin esm: loppu aivan eri ja lähes kaikki kohdat verisempiä ,oli tämä aika koodattu paikoin eri ja paikoin samaa kamaa.

Kuitenkin sen muistan että välissä saattoi kuvausrymääkin näkyä ja tuli perään uusi otto ja kuvaa jatkui. Saattaa olla joku raaka versio jota ei työstetty loppuun. Tämä on yksi muutamista kassuista joiden hävittäminen lonkalta jonnekin harmittaa niin sitten vietävän paljon.
Young Hova 7.6.2008 16:49
flp ( 7.6.2008 16:06)
Suomi dvd on pisin minun näkemäni ja tuo 8:n tunnin juttu oli tosiaan jossain 1980 luvun jutussa missä verrattiin Suomi, Ruotsi ja Tanska vhs Caligulaa keskenään.

Suomi versio äänestettiin parhaaksi, vaikka oli eniten leikattu ja Ruotsi huonoimaksi ja Tanska liian veriseksi. Lehti oli tosiaan joku Tekniikan mailaman numero (vai mikä se oli)?.

Mutta tuon 8:n tunnin versiota olisi näytetty teatterissa jenkeissä (vai missä se oli?). Lienee minun vaikea tässä enempää yrittää muistella kun en muista paremmin, sen vannon että kyseinen kirjoitus on ollut ja olen sen lukenut ja kyseisen version olemassa oloa en tietenkään voi tietää.

Oletko kuullut siitä, kun Bruce Lee kuoli munanvenytyskoneessa?
flp 7.6.2008 17:01
Young Hova ( 7.6.2008 05:50)

Mikä nyt Brucen lopullinen kuolin syy olikaan , muistaakseni oli alerginen kokalle ja kuoli siihen?.

Ymmärrän että kuulostaa tuo versio oudolta mutta joku tällä palstalla kaivaa kyseisen artikkelin jostain varmasti esiin, niin katsotaan sitten miten muna Brucella venyy.

Jos epäilet että puhun palturia tuon artikkelin osalta niin vannon että jos valehtelen voit lähettää kaljupäisiä ja iso munasia Bruce Leen kopioita viemään poikuuteni.
Ehetyz 7.6.2008 19:52
Revenge of the ninja Suomi leikattu on pitempi kuin kova versio (leikkaamaton). Suomi versiosta on poistettu kaikki väkivalta mutta muut kohtaukset on pidempiä eli

tuskin on olemassa versiota jossa on yhdistetty nämä kaikki?. Sama tilanne American Samurai kanssa.

Voitko tarkentaa? Itselläni on American Samuraista sekä R-rated jenkkilevy että leikkaamaton NR-suomilevy, ja kyllä ainoat erot ovat väkivallassa. Tarkoitatko jotain tv-versiota?
flp 8.6.2008 08:32
Ehetyz ( 7.6.2008 08:53)

tuskin on olemassa versiota jossa on yhdistetty nämä kaikki?. Sama tilanne American Samurai kanssa.

Voitko tarkentaa? Itselläni on American Samuraista sekä R-rated jenkkilevy että leikkaamaton NR-suomilevy, ja kyllä ainoat erot ovat väkivallassa. Tarkoitatko jotain tv-versiota?

Suomi vhs kasetti on tv-versio ja siinä on juonta enemmän. Suomi Dvd on lyhempi mutta leikkaamaton väkivallan suhteen. Ohessa VET:n tarkastus tiedot josta ilmenee tuo tv-version juttu.

Eli jos haluat täysin kokonaisen version hommaa suomi vhs kassu ja eikö editoimaan!. Vastaavia tapauksia on monia muitakin kuten vaikka Uuno Armeijan leivissä. Vielä lisänä karate kuvat joissa voidaan eri maahan tehdä kokonaisia eri kohtauksia tai jopa täysin oma versio. Näitä on Jackiella monista elokuvista ja tuli vastaan minulla tosi monesta HK-LD: versioista.

Tarkastustiedot

Tarkastuselin: Valtion elokuvatarkastamo

Päätöspäivä: 26.7.1993

Ikäraja:

Kesto / Pituus (m): 1:34:01 /

Tarkastajat:

Muut päätökset: 7.1.1993

Tarkastuttaja: Warner Home Video

Tunnistenumero:

V-02094

Formaatti: video

Perustelut:

Huomautus: TV-versio
Ehetyz 8.6.2008 12:40

Njoo, vähän epäilen että "enemmän juonta" sisältävä American Samurai on vain ja ainoastaan helvetin tylsä

rolleyes.gif Tyydyn ilomielin Scanboxin devariin.
flp 8.6.2008 13:05
Ehetyz ( 8.6.2008 01:41)
Njoo, vähän epäilen että "enemmän juonta" sisältävä American Samurai on vain ja ainoastaan helvetin tylsä rolleyes.gif Tyydyn ilomielin Scanboxin devariin.

Yes, mutta pisin mahdollinen versio on aina kuitenkin se pisin ja täydellisin versio elokuvasta!, joskus jotain kovaakin eksyy mukaan kuten Hohdon 20min pitempi versio ,jossa lopussa on todella erinomainen kohtaus missä kapinetti on tynnä luurankoja. No nämä on nyt maku juttuja itse haluaisin aina pisimmän mahdollisen sekoituksen kuten Cut and Run tyylinen sekasotkukin on. wacko.gif
per.saukko 8.6.2008 14:58
Young Hova ( 7.6.2008 16:50)

Kuolinsyystä on olemassa myös kilpaileva teoria rolleyes.gif
CaseyRypäle 31.7.2008 03:05

Seagalin Marked For Death kuumottaa, kun tuo ainoa versio DVD:lle mikä olisi jostain saatavilla on pätkitty ja sitten hintaa on silti usein poskettoman paljon.

Mistähän sen uncut Benelux-version löytäisi.
Artisan 31.7.2008 07:46
CaseyRypäle ( 31.7.2008 03:06)
Mistähän sen uncut Benelux-version löytäisi.

Beneluxista?

Myös jenkkiversio on leikkaamaton, mutta muistaakseni ei ole anamorfisella kuvalla.