DVDhohto.fi himmenee....

Hung Fist 3.3.2008 11:45

En aiheesta mitään tiedä, mutta sellainen käytäntö, että adminin pitää vahvistaa uudet käyttäjätilit ennen kuin pystyy alkaa postittamaan, varmasti auttaa spammerien loitollapidossa.

Jakel 3.3.2008 11:58

Spämmäys ongelma tosiaan lienee se suuritöisin, tässäkin tietysti on jumalaton ero hyvällä ja huonolla foorumisoftalla. Minulla oli joskus guestbook, johon tuli 2 kuukauden sisällä 4500 roskapostitusta. No, mikään foorumisofta tuskin on noin huono, mutta kyllä noita spämmibotteja maailmassa riittää.

Jos kysessä on muutamien kymmenien henkilöiden foorumista, niin tuskin ylläpitotyö on hirveän suurta. Tosin niinkuin kaikessa tietotekniikassa, niin vasta vahingon sattuessa (häkkäykset, kiintolevyrikot, spämmerit) realisoituu se ylläpitotyö (tai sen tekemättömyys) arvoonsa. Käytännöllisyyden, turvallisuuden ja toimivuuden optimaalinen yhdistelmä voi olla vaikea löytää. Tämä elitistin foorumisofta vaikuttaa kyllä parhaimmalta mitä itse olen käyttänyt koskaan, tosin Jetron kova (ja näkymätön) työ saattaa nostaa tuossa mielikuvassa sovelluksen arvoa korkeammaksi, kuin pitäisi.
drake2j 3.3.2008 12:08
Dogsoldier78 ( 3.3.2008 11:16)
Hmmm... olenkahan pistänyt nyt lusikkani väärään soppaan. Kyllähän minä tiedän, että päivityksien ja varmuuskopioiden otto vie jonkin aikaa, mutta ei kait niitäkään joka päivä tule.

Itse tosiaan puhuin tuossa aiemmin ihan kaikesta Elitistiin liittyvästä ajankäytöstä, foorumin varmuuskopiointi ja päivitykset eivät luonnollisestikaan kuulu jokapäiväisiin toimiini. Tuon phpBB-foorumisoftan kanssa saa ylläpitäjä olla vielä tarkemmin hereillä kuin esim. tämän IPB:n kanssa. 0-päivä ‑aukkojen löytyessä pitäisi ne päivityksetkin mielellään tehdä sen 0:n päivän sisällä, ja niitä aukkoja tosiaan löytyy suht' usein, kun kyseessä on avoimen lähdekoodin softa. Varmuuskopioiden palautuskäytännöt kannattaa myös opetella, ettei mene sormi suuhun, jos esim. kesken tietoturvapäivityksen sql-yhteys aikakatkeaa ja tietokanta korruptoituu.
JaJa 3.3.2008 12:12

Kokonaan uuden foorumin perustaminen uppoavan hohtofoorumin muistolle kuulostaa ainakin mun mielestä hieman liiotellulta. Kyllähän ne uppoavasta laivasta paenneet rotatkin yleensä johonkin toiseen laivaan eksyvät. Ehkä.

Spoileri
Jos nyt kuitenkin sitä hohtolootaa perustatte, niin kannattaa tarkistaa yhdyssanat. whistling.gif
Dogsoldier78 3.3.2008 13:52
JaJa ( 3.3.2008 12:13)
Kokonaan uuden foorumin perustaminen uppoavan hohtofoorumin muistolle kuulostaa ainakin mun mielestä hieman liiotellulta. Kyllähän ne uppoavasta laivasta paenneet rotatkin yleensä johonkin toiseen laivaan eksyvät. Ehkä.

Olet aivan oikeassa. Mutta meikäläisellä nyt on vaan ollut tapana "ampua yli" asiassa kuin asiassa. Sitä paitsi olen aina halunnut perustaa oman foorumin. Nyt tuli sitten hyvä syy. Se on sitten eri asia tuleeko tästä mitään pysyvää.

Spoileri
Jos nyt kuitenkin sitä hohtolootaa perustatte, niin kannattaa tarkistaa yhdyssanat. whistling.gif

Mitäs minun pitäisi spoilaavista yhdyssanoista ymmärtää confused.gif tämä mikään peruskoulu ole!!!
Lazer 3.3.2008 14:02

leffa-foorumi

J.Kanerva 3.3.2008 14:32
Dogsoldier78 ( 3.3.2008 15:53)
JaJa ( 3.3.2008 12:13)

Olet aivan oikeassa. Mutta meikäläisellä nyt on vaan ollut tapana "ampua yli" asiassa kuin asiassa. Sitä paitsi olen aina halunnut perustaa oman foorumin. Nyt tuli sitten hyvä syy. Se on sitten eri asia tuleeko tästä mitään pysyvää.

Ja hyvinhän tuo näyttää jo toimivan, kokeilin pirutta postailla. thumbsup.gif

Sääntöihin vielä merkintä että kyseessä on elokuvafoorumi, eikä poliittinen kädenvääntö ei ole toivottua. Korkeintaan yksi topic johon politiikasta saa rustata. Tämä sääntö on toiminut elitistillä hyvin.

Muinaiset hohdon poliittiset karkasivat lähes järjestäen käsistä.

Tärkeintä ei ole yhdyssanat, vaan kivat kaverit.
Dogsoldier78 3.3.2008 15:20

Kyllähän se foorumi on heti aennuksen jälkeen käyttövalmis. Menee vaan meikällä aikaa paikkojen hiomiseen, kun tuo tietotaito on sen verran vähäistä.

Ja eihän me ruveta siellä nipottamaan, jos joku politiikasta yms. haluaa haastella... kunhan tekee sen vaan tuolla vapaavyöhykkeellä. Muuten tulee ylläpito ja antaa threatenlumber.gif aitoon The Rock tyyliin.
Dirk Pitt 9.3.2008 18:11

Mitenkäs Doggyn projekti etenee?

Norrin Radd 9.3.2008 18:19
Dirk Pitt ( 9.3.2008 18:12)
Jäseniäkin alkanut jo kertymään, toivotaan nyt että jossain vaiheessa avautuu.
Dogsoldier78 9.3.2008 19:15

Joo, on hiukka venähtänyt tämä homma... tälläkin hetkellä (su klo19.13) istuskelen täällä työpaikalla

sad.gif porukkaa aikalailla sairaslomilla jo jonkun (arvatkaas kenen) on tehtävä sitten heidänkin kiireisimmät työt. Eli vapaa-aika ollut aika vähissä viime aikoina.

Tulevalla viikolla pitäisi helpottaa (?) ja jos Luoja suo pääsen perehtymään tuohon foorumiin. Porukkaa näköjään on rekisteröitynyt jo ihan kivasti vaikka paikka on ollut niin sanotusti suljettu. Jos homma nyt alkaa kuitenkin venyä pitemmälti, niin pitää varmaan sitten jo harkita jonkun ammattitaitoisen palkkaamista jotta saataisiin paikka auki. Mutta toistaiseksi joudun pyytämään teitä olemaan kärsivällisiä.
Salt Flat Kid 11.3.2008 22:27
Norrin Radd ( 9.3.2008 17:20)
Dirk Pitt ( 9.3.2008 18:12)
Jäseniäkin alkanut jo kertymään, toivotaan nyt että jossain vaiheessa avautuu.

Odotellaan mielenkiinnolla...
Dogsoldier78 12.3.2008 12:27
Salt Flat Kid ( 11.3.2008 22:28)

Älkää nyt kuitenkaan liikoja odotelko. Tulee nimittäin aika peruspohjan kaltainen paikka thumbdown.gif
Dirk Pitt 12.3.2008 13:24
Dogsoldier78 ( 12.3.2008 12:28)
Salt Flat Kid ( 11.3.2008 22:28)

Älkää nyt kuitenkaan liikoja odotelko. Tulee nimittäin aika peruspohjan kaltainen paikka thumbdown.gif

Hyvin kelpaa meidän paskanjauhamistarpeisiin. laugh.gif

Pääasia ettei sivustolta hypi kotikoneisiin kaiken maailman troijalaisia sun muuta vähemmän mukavaa.
Salt Flat Kid 12.3.2008 21:09

Ei mitään paineita... Mutta tuo "...se rennompi leffa-foorumi" ‑heitto kyllä lupaa ainakin hyviä viboja...