Video-Invest AB

Goldberg 29.5.2008 14:44
Lazer ( 28.5.2008 21:33)
Tässä vielä sama englanniksi ruotsinauhan kera:

and both the swedish and finnish video invest versions r indeed identical...and r both missing these 2 scenes which r in the dutch version

1) – a small dialog scene between the babysitter and the children, the children ask if they can watch T.V. and ask when thier mother is coming home..

2) – a brief beginning of the bar scene

the running time of the additional scenes r approx less than a minute combined...

Kuulostavat oleellisilta. Taidanpa laittaa hollantinauhan hakuseen. Taisinpa itse asiassa nähdä sen Cinehoundilla myynnissä...
Lazer 29.5.2008 15:30

Ei kun ostat hyllyyn rivin Investejä.

Goldberg 29.5.2008 17:00

Vau. Toisaalta en jaksaisi hyllyttää noin montaa leikattua leffaa (valkoiset miinus Walkerit) vaikka hienot kannet ovatkin. Valkoisissa en ole nähnyt Zombieta ja vaikkakin on leikattu kiinnostaisi nähdä kansi. Sitten jos sulle siunaantuu ylimääräinen sininen Frankenstein, New York Ripper tai Inseminoid on rahanarvoista kiinnostusta.

PS. Valkoisten Staden med det levande dödassa on erihieno kansi.
Lazer 29.5.2008 17:21
Goldberg ( 29.5.2008 17:01)
Vau. Toisaalta en jaksaisi hyllyttää noin montaa leikattua leffaa (valkoiset miinus Walkerit) vaikka hienot kannet ovatkin. Valkoisissa en ole nähnyt Zombieta ja vaikkakin on leikattu kiinnostaisi nähdä kansi. Sitten jos sulle siunaantuu ylimääräinen sininen Frankenstein, New York Ripper tai Inseminoid on rahanarvoista kiinnostusta.

Kuva ei ole mun hyllystä kylläkään. Frankenstein taitaa olla Draculan ohella sieltä kaikkein hintavimmasta päästä (=jos mulla olis, tuskin olisit potentiaalisinta ostoryhmää sittenkään. Sama varmaan kyllä pätee noihin toisiinkin.)

Edit: Alkuperäisessä kuvassa on vielä ylemmällä hyllyllä Zombie, City Of The Living Dead, Nightmare City ja Blood Ceremony, mutta rajasin nyt tähän tuommosen kompaktin

kautsi 29.5.2008 17:32
Lazer ( 29.5.2008 17:22)
(=jos mulla olis, tuskin olisit potentiaalisinta ostoryhmää sittenkään. Sama varmaan kyllä pätee noihin toisiinkin.)

Tähän kaipaisin perusteluita kun olen lukenut/kuullut samat sanat ennenkin, pitääkö Video-Investin kassut myydä ruotsiin vai onko foorumilla liian persaukista porukkaa? wacko.gif
Goldberg 29.5.2008 17:38
Goldberg ( 29.5.2008 17:01)

Kuva ei ole mun hyllystä kylläkään. Frankenstein taitaa olla Draculan ohella sieltä kaikkein hintavimmasta päästä (=jos mulla olis, tuskin olisit potentiaalisinta ostoryhmää sittenkään. Sama varmaan kyllä pätee noihin toisiinkin.)

Ups. Jos noi on kalliimpia kuin 800kr mennyt Blint offer niin sitten joo, mutta viimeaikaisten ostosten valossa, voisin harkita rypemistä näkkäri-hernari dieetillä. New york ripperin kasetin olen tainnut nähdä, Inseminoidia ja Frankensteinia en. Ja shit, olinhan minä tuon Zombienkin nähnyt. Sopii kyllä tuo kuva paremmin nimenomaan Zombie Flesh Eatersiin.
Lazer 29.5.2008 17:38
kautsi ( 29.5.2008 17:33)
(=jos mulla olis, tuskin olisit potentiaalisinta ostoryhmää sittenkään. Sama varmaan kyllä pätee noihin toisiinkin.)

Tähän kaipaisin perusteluita kun olen lukenut/kuullut samat sanat ennenkin, pitääkö Video-Investin kassut myydä ruotsiin vai onko foorumilla liian persaukista porukkaa? wacko.gif

No mä nyt en vaan näe Beniä maksamassa mulle 200 euroa yhdestä kassusta. Se voi toki olla vain mun vaikutelma.
Lazer 29.5.2008 18:16
Goldberg ( 29.5.2008 17:39)
Frankensteinia en.

Tällaisetkin kuvat oli tallessa:

Goldberg 29.5.2008 18:17
Lazer ( 29.5.2008 17:39)
kautsi ( 29.5.2008 17:33)

No mä nyt en vaan näe Beniä maksamassa mulle 200 euroa yhdestä kassusta. Se voi toki olla vain mun vaikutelma.

Joo, et näe. Mutta kipukynnystä saa kokeilla (ei kuitenkaan noin korkeaa). Homma on jo riistäytynyt ulkomailla pahemmin kädestä ja minusta suomalaisten kitkuttelu hinnoissa pitää hintatason myös mielekkäänä siinä mielessä että tavaraa liikkuu useammin. Jos maksaa jotain 900 dollaria kasetista kuten ebayssa äskettäin niin voi kuvitella että ostaja ei hevillä luovu siitä, tai mitä johonkin 1000 dollariin. Sitten kaikki on iloisia kun niitä haluttuja kasetteja ei liiku yhtään ja epätoivoissaan aletaan pitää jotain aiemmin yleistä tavaraakin harvinaisena/kalliina. Oiskohan toi Tim Verseyn Verentahrima morsian hyvä esimerkki maailman menosta saati sitten Midnight videon kauppaama Kauhujen linna 250 dollarilla. Tim on kaupittelemassa tuota morsianta muuten ruotsalaisille 300 kruunulla. Eikös se ole vähemmän kuin 40 euroa...
Goldberg 29.5.2008 18:19
Lazer ( 29.5.2008 18:17)
Goldberg ( 29.5.2008 17:39)
Frankensteinia en.

Tällaisetkin kuvat oli tallessa:

Hieno. Majoneesia? laugh.gif
Lazer 29.5.2008 18:34
Goldberg ( 29.5.2008 18:18)
Joo, et näe. Mutta kipukynnystä saa kokeilla (ei kuitenkaan noin korkeaa). Homma on jo riistäytynyt ulkomailla pahemmin kädestä ja minusta suomalaisten kitkuttelu hinnoissa pitää hintatason myös mielekkäänä siinä mielessä että tavaraa liikkuu useammin. Jos maksaa jotain 900 dollaria kasetista kuten ebayssa äskettäin niin voi kuvitella että ostaja ei hevillä luovu siitä, tai mitä johonkin 1000 dollariin. Sitten kaikki on iloisia kun niitä haluttuja kasetteja ei liiku yhtään ja epätoivoissaan aletaan pitää jotain aiemmin yleistä tavaraakin harvinaisena/kalliina. Oiskohan toi Tim Verseyn Verentahrima morsian hyvä esimerkki maailman menosta saati sitten Midnight videon kauppaama Kauhujen linna 250 dollarilla. Tim on kaupittelemassa tuota morsianta muuten ruotsalaisille 300 kruunulla. Eikös se ole vähemmän kuin 40 euroa...

Ei kassut pääpiirteissään ole sen kalliimpia Ruotsissa tai Briteissäkään kuin täällä. Ainoastaan se kapea harkkarikärki nousee Ruotsissa korkeammalle kuin täällä ja Briteissä sitten vielä enempi. Esim. Techno filmit menee sveduissa lähes järjestään halvemmalla kuin täällä. Ja päinvastoin olen sitä mieltä, että noi kovat hinnat pitää noita harkkareita liikkeessä. Esim. Ruotsissa liikkuu jatkuvasti hyvinkin kovaa kamaa. Täällä taas jotain Top-30 harkkarikassuja ei ole ikinä myynnissä. Arvelisin, että kun on tarpeeksi kattelut aarretta hyllyssä, mutta tarttee rahaa, niin se 100-200 euroa houkuttaa laittamaan kiertoon. Täällä saat 25 e kassusta, jota et ehkä enää koskaan tule näkemään. Tapaus Versey on siinä mielessä eri, että onhan toi täällä todella yleinen, mutta kuinka usein tota jossain briteissä tulee vastaan. Kuulin, että tuo oli hintakilvassa nimenomaan traderasta ostettu jollain 500 kruunulla tms. 300 kr= n. 33 e.

Edit: On noi kovimmat hinnat mustakin aika kipeitä, enkä moisia rupeis maksamaan. Mut teollisuusmaissa on vaan yhä enempi jengiä, jolla on rahaa niin paljon ettei tiedä mihin sitä heittelis. Maksetaanhan sitä satoja euroja postimerkeistä, leikkijunista ja ties mistä.
Lazer 29.5.2008 19:01

Mainitaan muuten tässä, että ainakin joistain Investeistä on vääntänyt väärennöksiä joku hassuniminen heppu. "Doktor jotain" muistaakseni. Ne tunnistaa etiketeistä jotenkin. Oliko kulmat pyöreät tai päinvastoin tai jotain. Muistaako J.Kanerva aiheesta?

Goldberg 29.5.2008 19:58
Lazer ( 29.5.2008 18:35)
Goldberg ( 29.5.2008 18:18)

Ei kassut pääpiirteissään ole sen kalliimpia Ruotsissa tai Briteissäkään kuin täällä. Ainoastaan se kapea harkkarikärki nousee Ruotsissa korkeammalle kuin täällä ja Briteissä sitten vielä enempi. Esim. Techno filmit menee sveduissa lähes järjestään halvemmalla kuin täällä. Ja päinvastoin olen sitä mieltä, että noi kovat hinnat pitää noita harkkareita liikkeessä. Esim. Ruotsissa liikkuu jatkuvasti hyvinkin kovaa kamaa. Täällä taas jotain Top-30 harkkarikassuja ei ole ikinä myynnissä. Arvelisin, että kun on tarpeeksi kattelut aarretta hyllyssä, mutta tarttee rahaa, niin se 100-200 euroa houkuttaa laittamaan kiertoon. Täällä saat 25 e kassusta, jota et ehkä enää koskaan tule näkemään. Tapaus Versey on siinä mielessä eri, että onhan toi täällä todella yleinen, mutta kuinka usein tota jossain briteissä tulee vastaan. Kuulin, että tuo oli hintakilvassa nimenomaan traderasta ostettu jollain 500 kruunulla tms. 300 kr= n. 33 e.

Edit: On noi kovimmat hinnat mustakin aika kipeitä, enkä moisia rupeis maksamaan. Mut teollisuusmaissa on vaan yhä enempi jengiä, jolla on rahaa niin paljon ettei tiedä mihin sitä heittelis. Maksetaanhan sitä satoja euroja postimerkeistä, leikkijunista ja ties mistä.

Joo tuolla kovahintaisuudella on tietysti lähtöpisteensä ja 100-200 euroa menee mulle vielä tapauskohtaisesti ymmärrettävyyden rajoissa. Lähinnä tarkoitin noita huippuhintoja tai ylihinnoittelua yleisten kasettien suhteen. Nykyään on kuitenkin helppo tiedustella hinnoista foorumeilla ja Tim oli tarjoamassa tuota kasettia nimenomaan sen hinnan hyvin tietäville. Ruotsissa noiden Technojen yleisyys/hinta puhuu kuitenkin sen puolesta että haluttu tavara liikkuu myös edullisesti (vai tiedätkö paremmin ruotsalaisten suhtautumisesta crime/spagu-kamaan? *tämä on siis ehta kysymys ei argumentti). Ja toi alkaa yleistymään kasettien suhteen toi hintakilpailu vaikkei tiedettäisi käypää jälleenmyyntiarvoa, kun tavara on siirtynyt huuto.netteihin sun muihin (...ja pitiköhän se hankkia katottavaksi vai trokattavaksi?). On ihan ymmärrettävää että Tim on voinut järkeillä tuon myyntihinnan maksamansa perusteella jos tuo tosiaan on Briteissä harvinainen, toivottavasti voi tyrkyttää sen edes jollekin siellä. Mitä suomalaisten harvinaisuuksien liikkumiseen tulee niin sen suhteen en lähtisi surkuttelemaan rahallisen voiton eteen vaan voisin harkita sitä että mihin harvinaisuuteen voisin vaihtaa omani. Tuota treidaamista kun voisi harrastaa tässä tapauksessa että edes helvetin harvinaisista kassuista ei makseta juuri mitään. Ja kyllä sitä tehdäänkin, mutta esim. Cinehoundilla se on mielestäni yleisempää kuin Elitistillä (siis yleisesti, ei vain kaveripiirissä).
Lazer 29.5.2008 20:23
Goldberg ( 29.5.2008 19:59)
Ruotsissa noiden Technojen yleisyys/hinta puhuu kuitenkin sen puolesta että haluttu tavara liikkuu myös edullisesti (vai tiedätkö paremmin ruotsalaisten suhtautumisesta crime/spagu-kamaan? *tämä on siis ehta kysymys ei argumentti).

Ruotsissa ihan sama meno kuin täällä. Italo, italo, italo. Mutta täällä monet Technot onkin vähän ylihintaisia siihen nähden kuinka paljon niitä liikkuu. Heitetään nyt vertailuhintana, että One Just Mania joku kauppas just 50 kruunulla. Briteissähän taas kovinta juttua on yhä nää nastylistan kamat, kun ne on niin kerättyjä.

On ihan ymmärrettävää että Tim on voinut järkeillä tuon myyntihinnan maksamansa perusteella jos tuo tosiaan on Briteissä harvinainen, toivottavasti voi tyrkyttää sen edes jollekin siellä.

En siis tiedä onko leffaa julkaistu miten ja kuinka paljon mahdollisia muita julkaisuja liikkuu. Mutta kuten olet huomannut jonkun verran näitäkin kerääjiä on jotka syystä tai toisesta hamuavat erilaisia julkaisua ympäri maailmaa. Ja jos ei tosiaan ole tänne kontakteja, niin suomikassua tuskin kovin helpolla Ruotsia kauempana tulee vastaan. (edit: ja kyllä. Tässä tapauksessa, kun tämäkin foorumi on Timille entuudestaan tuttu, olisi ehkä ollut järkevää tiedustella täällä tai joltain "tutulta" ennenkuin on ostanut sen älypää hinnalla.)

Mitä suomalaisten harvinaisuuksien liikkumiseen tulee niin sen suhteen en lähtisi surkuttelemaan rahallisen voiton eteen vaan voisin harkita sitä että mihin harvinaisuuteen voisin vaihtaa omani. Tuota treidaamista kun voisi harrastaa tässä tapauksessa että edes helvetin harvinaisista kassuista ei makseta juuri mitään.

Mä olen kyllä aika lailla todennut, että se on ihan sama mitä harkkaria tarjoot vaihtoon, niin vastataan että "kyllä rahalla kiinnostaa, mutta en halua tästä tai mistään muustakaan luopua".
moska 29.5.2008 21:06

Verentahrima morsian on kai sellainen, että juuri suomikasetilla olevaa versiota erittäin lyhyttä versiota voi olla kansainvälisesti aika vaikeakin löytää.

Sekin kannattaa huomioida, että suomalaisten vuokrakassujen painokset ovat maailmanluokassa aika pieniä. Varmaan jotain harvinaisempiakin UKx-kassuja on monistettu enemmän jo ihan pelkästään väkiluvun takia. Valtaosa liikkuneista suomikassuista tuntuu löytäneen jo loppusijoituspaikkansa. Siksi suomikassuissa on varmaan enemmän tätä "jos luovut, et välttämättä näe enää koskaan"-meininkiä. Suomikeräilyssä lisäksi paino on perinteisesti ollut enemmän kasettien sisällön kiinnostavuudella kuin kaseteilla itsellään.