Tietääkö joku miten Biostek XS-250 Pro dvd-soitin tehdään aluevapaaksi eli hackki olisi hakusessa. En nyt nopeasti googlettamalla löytänyt tähän malliin. Jos joku löytää ja viitsii copy-pastettaa vastaukseksi tähän alle niin olisin erittäin kiitollinen.
Biostek XS-250 Pro Aluevapaaksi
Tietääkö joku miten Biostek XS-250 Pro dvd-soitin tehdään aluevapaaksi eli hackki olisi hakusessa. En nyt nopeasti googlettamalla löytänyt tähän malliin. Jos joku löytää ja viitsii copy-pastettaa vastaukseksi tähän alle niin olisin erittäin kiitollinen.
Eikö soitin olekaan valmiiksi aluekoodivapaa? Usein tällaiset kaikkein halvimmat merkit ovat.
En tiedä vastausta kysymykseen mutta kun kerran näitä aika usein kysytään niin miksette tsekkaa hackeja jo ennen laitteen hankkimista? Ei tulisi mielenkään ostaa dvd-soitinta ennen kuin olen tarkistanut että se on aluevapaa jo valmiiksi tai että ohjeet saa helposti.
Ostin soittimen vanhemmilleni, joten heillä käyttö on varmaankin 100% R2 – alueen levyille. Lähinnä mielenkiinnosta itseäni varten kysyin (pitkä joululoma tulossa ja hyllyssä R1 – levyjä joita voisi vanhempien luona katsoa). Spekseissä luki laitteen alueen kohdalla R2, mutta koska tilaus on vielä postissa en pääse testamaan laitetta.
Toki voi olla tietysti niinkin että laite on speksimerkinnästä huolimatta aluevapaa.
Aluekooditon kompostori
Akka-merkkinen soitin on jo nähty mutta oli pakko googlettaa mistä voi ostaa Biostekin
Testasin viikonloppuna laitetta ja vaikutti ihan asialliselta. Vielä en ennättänyt testaamaan oliko laite aluevapaa koska unohdin ottaa R1 levyjä mukaan. VHS-leffoja joita olen poltellut DVD-levyille mpg-muotoon, toisti laite kiitettävästi, mikä antoikin taas hyvän syyn jatkaa digitalisointia (VHS->DVD) vielä tulevaisuudessakin. Tuolla tavalla yhdelle DVD-levylle mahtuu 4-5 elokuvaa ja silmällä en huomannut mitään heikkenemistä kuvanlaadussa poltetulta DVD:ltä elokuvia katsottaessa verrattuna alkuperäisiin VHS-kasetteihin (itse asiassa laatu oli noissa yllättävänkin hyvä, koska olin käyttänyt hyvätasoista VHS-nauhuria kun tein niistä mpg-tiedostoja). Tavalliset DVD-elokuvat toistuivat normaalisti eli hyvin, mutta kaikkia avi-tiedostoja laite ei suostunut toistamaan (mikä toisaalta ei ole suuri ongelma koska omistan vain n. 10 avi elokuvaa). Ihan kelpo vehje siis.