Film fra Sør

k-mikko 29.9.2007 10:37

Enemmän festareita kierrelleet, onko tuossa listassa jotain katsomisen arvoista:

http://www.filmfrasor.no/program/dato.html

Ainakin tuolla olisi se Tombsin pakistanilaispläjäys, mutta siitä ei taida kannattaa maksaa noiden lippuhintoja. Vähintään 3 leffaa pitäisi katsoa, jotta yksittäisen lipun hinnaksi ei muodostu mitään älytöntä.
Young Hova 29.9.2007 10:55

Breath on se uusi Kim Ki-duk. Days of Glory on laadukas algeriaiset puolustaa Ranskaa toisessa maailmansodassa- sotatragedia. Ja vakavammalla puolella Still Lifeä on ylistettu ja myös Syndromes and a Century on saanut riemuylistystä Filmihullu-koulukunnalta.

(The Lukewarm.) 29.9.2007 12:08

Syndromes and a Century on keskinkertainen Weerasethakul. Ei ehkä kannata katsoa, tosin moni "filmihullu-kriitikko" on eri mieltä. Myös Breath on vähän keskinkertainen Kim Ki-Duk, mutta katsomisen arvoinen. Toi nettisivu ei aukea, joten en voi suositella mitään muita elokuvia.

(The Lukewarm.) 29.9.2007 13:34

No nyt aukes toi sivu. Ghosts of Cite Soleil on erinomainen, viime docpointin parhaimmistoa.

Kaikki noi Hou Hsiao-hsienit on varmasti hyviä filmihullujen mielestä, mutta en tiedä pidätkö niistä (flowers of shanghai, cafe lumiere, three times). I Don't Want to Sleep Alone on myös hyvä, tosin Tsai Ming-liang on vähän samantyylinen ohjaaja kuin Hou (vähän modernimpi, ei ehkä niin Ozu), joten kokeile omalla vastuulla. Näköjään tuolla pyörii myös Edward Yangin Yi-yi, joka on sekin hyvä.
Spiritual Boxer 29.9.2007 13:51

Näistä uusista en osaa sanoa, mutta olen aika varma että Mikko tulee lähinnä vihaamaan Houta ja Tsaita...

Yuen Woo-pingin Tiger Cage II on todellinen tärppi, aikakautensa kovimpia toimintahonkkareita, melko älytöntä, vauhdikasta martial arts & stunt & aseväkivaltaa. Sitten luonnollisesti Taistelu Algeriasta sekä Kurosawan Taivas ja helvetti on ihan asiallista käydä katsomassa kankaalta aina kun siihen on mahdollisuus.

Dog Bite Dog kuuluu viime vuosien kiinostavampiin HK-rikostrillereihin (mihin ei tosin nykyään ihan hirveästi tarvita) mutten ole nähnyt vielä, joku täällä varmaan on jo katsonut?

edit: kandee varmaan tsekata tekstitysoptiot noissa klassikoissa, ellet sitten jo ymmärrä norjaa
Young Hova 29.9.2007 15:06

Joo, unohdin ton Tiger Cage II:n. Itse menisin katsomaan sen, en muuta (kun olen muut jo nähnyt ja TCII:n viimeksi joskus 1997, hehe).

k-mikko 29.9.2007 16:31

En ole itse ehtinyt vielä perehtymään listaan vielä oikeastaan yhtään. Tuo Tiger Cage II oli lähinnä ainoa Ghost of Cite Soleilin kanssa, jotka sanoi ensi silmäyksellä jotain. Juu, pitää tsekata kielioptiot, norjalaisilla teksteillä pärjää siinä missä ruotsalaisillakin, muttei mitään semikiinnostavaa jaksa lähteä niiden varassa katsomaan.

Red Right Hand 29.9.2007 19:02

Daj Nipponjin tuli nähtyä pari päivää sitten. Tiedä sitten onko se sun mielestä hauska. Mun mielestä oli.

k-mikko 5.10.2007 22:58
Spiritual Boxer ( 29.9.2007 12:52)
Dog Bite Dog kuuluu viime vuosien kiinostavampiin HK-rikostrillereihin (mihin ei tosin nykyään ihan hirveästi tarvita) mutten ole nähnyt vielä, joku täällä varmaan on jo katsonut?

Tuli katsottua, mutta dvd:ltä. Liian väsynyt lähtemään leffaan katsomaan kalliimmalla kuin sai dvd:n, etenkin kun joku epäili, että esitettäisiin dvd:ltä. ***, tarkempi analyysi toiste.

Voi olla, että nää festarit jää Tiger Cageen, ja senkin skippaaminen mahdollista. Ei vaan jaksa...