Levittäjätietoa? Intervision pohjoismaissa?

moska 17.1.2004 13:53

80-luvun alussa UK-levittäjä Intervisionhan on julkaissut ainakin suomeksi ja ruotsiksi tekstitettynä sälää, mutta mitä loppujen lopuksi? Cathy's Curse ja Panic City suomeksi ainakin, ja lienee myöhemmin(?) levittänyt uusilla kansilla Barium Video, ja tänään löysin ruotsiksi Aliens from Spaceship Earth, ilmeisesti jotain new age ‑häröilyä, jossa oli Mariann Videon alkutunnari. Joitakin muitakin julkaisuja muistelisin nähneeni. UK-versioista näitä ei alkuperäisillä kansilla ei erota mikään, paitsi jos on lätkitty jotain tarroja tekstityskielestä.

Eli mitä Suomeen ja Ruotsiin ja mahdollisesti muualle on tuotu Intervisionin toimesta/katalookista? Englannissahan firmalla taisi olla aika kivoja nimikkeitä, mutta ilmeisesti Suomeen on vaivauduttu tuomaan vain niitä paskempia? Tai jos jollakulla on ylipäätään jotain sanottavaa aiheesta...
drake2j 17.1.2004 14:35

FIxHolen tietokantamerkinnöistä ei löytynyt Cathy's Cursen ja Panic Cityn lisäksi kuin The Fall of the Roman Empire ja The Clones, mutta varmasti muitakin on...

-jAn- 18.1.2004 13:40

Itse en usko että levittäjä on ollut Intervision vaan joku toinen, mahdollisesti Ruotsista toimiva firma. Halvalla kun homma hoidetaan niin ei siinä erikseen kansia paineta jos ne kerran ovat jo olemassa.

moska 18.1.2004 14:52
-jAn- (18.1.2004 14:41)
Itse en usko että levittäjä on ollut Intervision vaan joku toinen, mahdollisesti Ruotsista toimiva firma. Halvalla kun homma hoidetaan niin ei siinä erikseen kansia paineta jos ne kerran ovat jo olemassa.

Täysin mahdollista, mutta noissa suomikassuissa on alussa Intervisionin tunnari ja ainakin jossain lukee alkuteksteissä "jakelija Intervision". Ja sekä suomikassuissa että tuossa ruotsikassussa on Intervisionin englanninkieliset tarrat.
kongon oskari 19.1.2004 10:12

Intervisionin levityksessä Suomessa on ollut myös Death Dimension/Kuoleman asiamies.

Jani Hietapakka 27.1.2004 09:49

Nostetaanpa vanhathreadi ylös. Seuraavat nimikkeet on myös julkaistu Inter Visionin toimesta.

El Cid aka El Cid – Suuri Taistelija

Shape Of Things To Come aka Taistelu Avaruudesta "Jack Palance avaruuskalkkuna"

Toinen mielenkiintoinen kansainvälinen julkaisija on Video Unlimited. Brittikasettina on tullut vastaan Fiend niminen kauhupätkä. Ainoa suomalainen julkaisu mihin itse olen törmännyt on Sketches Of A Strangler aka Kuristaja. Onko kellään tietoa mitä muuta on ollut liikenteessä?
Antti Tohka 27.1.2004 09:57
Jani Hietapakka (27.1.2004 08:50)
Shape Of Things To Come aka Taistelu Avaruudesta "Jack Palance avaruuskalkkuna"

Eikos tama ollut Bariumin julkaisu (samoin Death Dimension)?
Jani Hietapakka 27.1.2004 10:09

Betamaxina ja VHS on tullut vastaan. Barium Videon vanhassa kataloogissa mainostivat Death Dimensionia eri kannella, muistaakseni juuri Inter Visionin. Samassa kataloogissa oli myös Bruce Leen joku rip-off Inter Visionin kansilla.

Edit: Kuva piennetty
Antti Tohka 27.1.2004 10:10

ok, tota on kahdella eri kannella. Olisi kiva nahda toi Death Dimension versio kanssa (paitsi jos se on Freeze Bomb kansi)

chachi 27.1.2004 14:13
Jani Hietapakka (27.1.2004 10:50)
Ainoa suomalainen julkaisu mihin itse olen törmännyt on Sketches Of A Strangler aka Kuristaja. Onko kellään tietoa mitä muuta on ollut liikenteessä?

Itselläni oli myynnissä Sketches of a Strangler ihan Calsorin versiona, mutta ellen nyt ihan väärin muista, niin ainakin Jess Francon Justine + Face of Fu Manchu olisi ollut Intervisionin julkaisuja liikkeellä – ainakin kasetin labeleiden mukaan.