Pitäisi hommata mp3-soittimeen paremmat nappikuulokkeet. Osaisikohan joku suositella hyvin päässä pysyviä ja hyvälaatuista ääntä tuottavia kuulokkeita? Hinta mieluusti alle 60 euroa.
Nappikuulokkeista
Koss. Korvakäytävään työnnettävät putket, EAR ‑tyyppisellä eristyksellä on kai parhaimpia ratkaisuja. Putket pitää tasaisin ajoin puhdistaa vaikusta ym. nuppineulalla. Äänentoisto, bassot ja ulkoäänien kato on erinomoainen. Myös johto on tarpeeksi pitkä.
Kyllä, tällaiset ovat parhaat mitä olen kokeillut. Myös oman kuulon kannalta paras vaihtoehto; Kossit vaimentavat ulkoa tulevaa melua, joten esim. kaupungilla liikkuessa ei tarvitse pitää äänenvoimakkuutta niin isolla. Usein tavalliset napit myös rasittavat korvia, ainakin itselläni...
Joo noi Kossit on mahtavat, mutta sit ei kuule ympäriltä mitään paitsi ihan kovimmat äänet = en uskaltaisi liikkua kaupungilla. Sen sijaan esim lentokoneeseen/matkakuunteluun lähes täydelliset.
Eikä putoa päästä vahingossa.
Maksoi 40 euroa.
Musta noi Kossit on ihan paskat. Ainakin jos puhutaan Kossin The Plug-mallista. Asettaminen korviin on helvetin hankalaa eikä soundeissakaan ole hurraamista. En nyt tarkkaan enää muista kun en ole varmaan vuoteen testannut, mutta bassoa ainakin antoivat aivan liikaa. Nyt mulla on Ultimate Earin in-ear kuulokkeet jotka ovat huomattavasti paremmat, mutta hintaakin taisi olla jotain 100+ euroa. Vähän epämukavat nämäkin ovat. Oikeastaan parhaat nappikuulokkeet mitä minulla on olleet ovat Sonyn jotkut halpikset (n.40 euroa). Helpot laittaa korviin, mukavan tuntuiset ja hintaansa nähden varsin hyvät soundit. Johto vaan oli naurettavan lyhyt ilman mukana tulevaa lisäjohtoa jonka kanssa johtoa toisaalta oli sitten aivan liikaa.
Kossin Sparkplugit mullakin ja tyytyväinen olen. Basso tosiaan korostuu liikaa mutta siitä pääsee jos soittimessa on EQ. Lisäksi ulkopuolisten äänien vaimennus todella toimii; ehdin vasta pari päivää Kosseja käyttää niin eikös joku OKSENTANUT NISKAANI BUSSISSA ENKÄ HUOMANNUT MITÄÄN!

Kossin Sparkplugit mullakin ja tyytyväinen olen. Basso tosiaan korostuu liikaa mutta siitä pääsee jos soittimessa on EQ. Lisäksi ulkopuolisten äänien vaimennus todella toimii; ehdin vasta pari päivää Kosseja käyttää niin eikös joku OKSENTANUT NISKAANI BUSSISSA ENKÄ HUOMANNUT MITÄÄN!
Ilmeisesti kuuloaistin mukana katoaa myös haju ja tunto...
Itse jäisin auton alle viikossa tuollaisilla kuulokkeilla.
Mikäli Kossin Plug-malli ei miellytä niin joku Sennheiserin edullinen MX- nappimalli on jees.
Itselläni on ollut käytössä jo pari vuotta.
Musta noi Kossit on ihan paskat. Ainakin jos puhutaan Kossin The Plug-mallista. Asettaminen korviin on helvetin hankalaa eikä soundeissakaan ole hurraamista. En nyt tarkkaan enää muista kun en ole varmaan vuoteen testannut, mutta bassoa ainakin antoivat aivan liikaa.
Aluksi korviin asettaminen saattaa olla hankalaa (lue: hankalampaa kuin tavallisten korvanappien), mutta kun tottuu niin ei siihen mene kun se pari sekuntia... itse kuuntelen lähinnä rappia, joten basson korostuneisuus ei suuremmin haitannut, ja sitä useimmissa soittimissa voi tosiaankin säädellä.
Esim. lenkillä käydessä eivät tipu korvasta koko ajan, joka on plussaa. Ja kyllä itse uskalsin kaupungissakin käytellä, en ilman nappejakaan ylitä katuja tai muutenkaan toimi katsomatta tarkkaan; itseäni mitkä tahansa korvanapit häiritsevät niin paljon, ettei juurikaan voi luottaa kuuloon. Tosin monesti on käynyt niin että vastaan tulleen tuttavan tervehdys meni täysin ohi... sitten tuli kommenttia myöhemmin, että olen ollut töykeä

En itse pitänyt Kossin plugeista sen muutaman kuukauden, mitä ne ehjinä kestivät (sitten meni toinen puoli mykäksi). Kauhea väsääminen, että saa mukavasti korviin ja sittenkin pyrkivät pullistumaan ulos. Ääni melko muhjuinen, bassoa tosiaan snadisti liikaa jos ei soittimesta saa vähennettyä. Ehdottoman huonot Helsingin kaduilla: pyöräillessä täysin fataalit, kävellessä taas kun joutuu kanssakäymisiin ihmisten kanssa (tai vaikka vastaamaan puhelimeen), niin pitää kaivaa aina vaikkuinen kuuloke korvasta näytille ja sitten askarrella se takaisin. Nyt ostin tilalle jotkut Philipsin vajaa parinkympin napit, jotka toimivat samalla periaatteella, paitsi eriste on taipuisaa ohutta kumia, ontossa kuppimaisessa muodostelmassa: huomattavasti helpompi laittaa korvaan ja ottaa pois, mielstäni miellyttävämpi soundi, bassoa tarpeeksi ja läpi vuotaa hälyttävimmät kaupungin äänet. Muutaman viikon jälkeen eristekumi tosin ilmeisesti löystynyt, koska uhkaa jatkuvasti pudota korvasta. Pitänee vaihtaa mukana tulleet isommat vaihtoeristeet.
Ilmeisesti kuuloaistin mukana katoaa myös haju ja tunto...
Itse jäisin auton alle viikossa tuollaisilla kuulokkeilla.
No se laatta lens mun hupparille, eli en mä sitä ois muuten tuntenukkaan. Hajua en kerenny rekisteröidä mut kai senki ois hogannu ennemmin tai myöhemmin. Teitä ylittäessä pyrin olee nykyään extra-kärppänä.
Kiitokset ehdotuksista! Nuo Kossit vaikuttivat omaan käyttöön liian hengenvaarallisilta joten tilaukseen menivät Sennheiser MX 51:et
Hifimaailmassa oli testissä Plug-tyyppiset inserttikuulokkeet hintaluokassa 125-500 euroa. Äänenlaatu tosin todettiin noissa melko masentavaksi, etenkin hinta huomioiden, ehkä tuota kalleinta lukuunottamatta. Että eipä sitä laatua aina rahalla saa.
Hifimaailmassa oli testissä Plug-tyyppiset inserttikuulokkeet hintaluokassa 125-500 euroa. Äänenlaatu tosin todettiin noissa melko masentavaksi, etenkin hinta huomioiden, ehkä tuota kalleinta lukuunottamatta. Että eipä sitä laatua aina rahalla saa.
Myös TM testasi näitä alkuvuodesta hintaluokassa 30-110 €. Koko artikkelia ei ole just käsillä mutta noita tiivistelmässä mainittuja viidenkympin AKG:tä kehuttiin. Kukahan näitä myy?