Montakos näitä oli julkaistu ? Löytyy numero 1, tietääkseni ainakin kakkonen on olemassa. Ja onko mahd. kakkosessa mitään mielenkiintoista, sillä ykkönen on julkaistu ‑89.
Videouutiset
10.6.2007 01:51
10.6.2007 01:58
Täältä löytyy aiempaa keskustelua aiheesta. Mutta eipä tainnut tuonkaan linkin keskusteluissa mahdollisen Videouutiset 2:sen olemassa olo varmistua?
10.6.2007 08:13
Videouutiset 2 on suomalaisen videokirjallisuuden Kylmäverinen peto.
11.6.2007 07:37
Onhan koko konsepti aika outo, miksi vuokraamoissa asioineet tavikset olisivat maksaneet joistain kirjaksi kootuista kansiteksteistä vailla mitään syventävää tietoa
Kaivoin hyllystä "Videouutiset Luettelo numero 1:n" (ovh 129 mk, myyntihinta 3,50 mk) ja Jorsen logiikka esipuheessa oli niin mahtavaa, että on sitaatin paikka:
"Olen työskennellyt videoalalla nyt kymmenen vuotta. Koko tänä aikana ei vastaavaa julkaisua videoelokuvista, joita Suomessa voi vuokrata, ole ollut. Videovuokraamoissa on pitänyt lukea elokuvan sisällöstä tyhjistä kasettikoteloista tai urkkia vuokraajalta, mitä video sisältäisi. Usein vielä ahtaissa tiloissa, kiireessä tai löytämättä haluttua videokantta. Toivon tästä luettelosta olevankin nyt ja tulevaisuudessa erittäin paljon hyötyä ja huvia lukijalleen. Kirjan kuvat ja tekstit ovat samat, kuin oikeissa videokansissakin."
Ehkä se "tyhjien kasettikoteloiden" tieto muuttui enemmän relevantiksi kopioituna kirjoihin ja kansiin, mutta kuluttajana Videouutisista ei ollut mulle läheskään samanlaista iloa kuin Katson vuotuisista Videofilmioppaista, joiden leffamäärät oli toista luokkaa ja sisältö kokonaan toimitettua eikä pelkkää kansipuffia.
Joskus muinoin esim VIP-videouutiset toimittivat saman infon, ilmaiseksi. Ja eivätkös nuo R-kioskin lehdet tulleet postitse kotiin jos oli VIP-jäsen?
11.6.2007 14:01
Mun mielestä noi R-kioskin VIP-videouutiset tulivat kaikille, eikös ne olleet jo silloin ilmasjakelua?
11.6.2007 17:38
Mun mielestä noi R-kioskin VIP-videouutiset tulivat kaikille, eikös ne olleet jo silloin ilmasjakelua?
Eihän noita nyt postitettu kaikille, mutta halukkaat toki saivat kappaleensa Ärrältä pyytämällä. Miten musta tuntuu vielä että joissain VIP-videouutisissa olisi ollut vielä hintakin kannessa?
11.6.2007 18:53
Jos niitä olisi jaettu ilmaisjakeluna muistaisin sen taatusti ja olisin säilyttänyt kaikki mahdolliset numerot. Nyt se ainoa videouutiset jota olen lukenut on hävinnyt, mutta sen täytyy olla joskus 1983-84 kun kannessa oli Clint Eastwood ja Firefox. Tämä numero kyllä tuli mielestäni postissa, eli uskoisin että joskus tuota on jaettu laajempana kampanjana joka kotiin. Ärrältä sitä tuskin haettiin kun kotona ei vielä tuolloin videonauhuria ollut.
12.6.2007 01:00
Jos niitä olisi jaettu ilmaisjakeluna muistaisin sen taatusti ja olisin säilyttänyt kaikki mahdolliset numerot. Nyt se ainoa videouutiset jota olen lukenut on hävinnyt, mutta sen täytyy olla joskus 1983-84 kun kannessa oli Clint Eastwood ja Firefox. Tämä numero kyllä tuli mielestäni postissa, eli uskoisin että joskus tuota on jaettu laajempana kampanjana joka kotiin. Ärrältä sitä tuskin haettiin kun kotona ei vielä tuolloin videonauhuria ollut.
Toi esite löytyy kyllä. Pääosin mustaa värisävyä ja esitellään mm. Halloween kolmonen. Ärrältä kuten muistakin vuokraamoista käytiin kinuamassa videoesitteitä muovikassimeiningillä ja joista sitten koulussa bongailtiin päräyttävimmiltä vaikuttavia nimikkeitä.
12.6.2007 08:23
Oliko 80-luvun alussa vielä edes hirveästi ilmaisjakeluja? Mä kun muistelin 80-luvun loppua enkä alkupuolta