Tästä listasta unohtui kyllä aiemmin jonkinlaisen julkaisun ansaitseva Tapio Suomisen Täältä Tullaan, Elämä! (1980).
Kadonneet suomalaiset
Kiitos tiedosta, valikoimat lähialueella kun sattuu olemaan vähän sitä ja tätä.
Myös Suomisen Syöksykierre on tullut dvd:llä. Ei nyt ihan täysillä alusta loppuun toimi, mutta omaa hetkensä. Porttikielto taivaaseen on tulossa ensi kuussa.
Tämä oli pakko nostaa ylös. Aivan mieletön topic jo tähän mennessä ja toivottavasti jatkuu yhtä messevänä.
Tämä nyt ei varsinaisesti ole kadonnut mutta vähäiselle huomiolle jäänyt Taavi Kassilan Jousiampuja vuodelta 1982 saisi tulla TV:stä, kun DVD: täkään ei rupea kuulumaan. Nordicin FIxi:n olen nähnyt kerran, ei liene niitä yleisimpiä?
MTV3 näyttää Jousiampujan elokuun 2. päivänä. Edellinen tv-esitys vuonna 1996?
Tämä oli pakko nostaa ylös. Aivan mieletön topic jo tähän mennessä ja toivottavasti jatkuu yhtä messevänä.
Tämä nyt ei varsinaisesti ole kadonnut mutta vähäiselle huomiolle jäänyt Taavi Kassilan Jousiampuja vuodelta 1982 saisi tulla TV:stä, kun DVD: täkään ei rupea kuulumaan. Nordicin FIxi:n olen nähnyt kerran, ei liene niitä yleisimpiä?
Jousiampuja (1982)
--------------------------------------------------------------------------------
Ensi-ilta
Pvm: 8.10.1982
Paikat: Adams, Adlon
--------------------------------------------------------------------------------
Muut esitykset
Pvm Paikka Tyyppi
15.7.1985 MTV1 televisioesitys
13.12.1986 TV3 televisioesitys
3.1.1996 MTV3 televisioesitys
3.1.1996 MTV3 televisioesitys
Syytän Elisabeth Rehn, että tuo esityskerta on jäänyt näkemättä!
Eli ens torstaina Jousiampuja TV:ssä. Jos nyt joku ei muka FIxiä omista ja tahtoo nähdä.
Come on, mun mutsillanikin on Jousiampujan Fix.
Yotsun yllätyksellisille joululahjoille "

Onko toi Jousiampuja muka oikeasti hyvä?
Muistaako joku mistä elokuvasta oli kohtaus?
Mies oli umpilisäkeleikkauksessa ja vielä toipilaana ollessa ottaa ritolat sairaalasta päästäkseen panohommiin. Pukilla ollessa kuitenkin alavatsan tuore vetoketju repeää.
Muuta en muista, valitettavasti!
Menee sikäli off-topicin puolelle, että lyhäri on tehty 90-luvun loppupuoliskolla. Kyseessä Aki Tammiston ohjaama, käsikirjoittama, kuvaama ja leikkaama Kankkunen ‑The Movie- .
Vieläköhän tätä voi saada jostain. Jos jollakin on kokemuksia tästä, olisi hieno lukea kommentteja.
Kyrönseppä:
V.Y. Vihdoin yhdessä (1986)Minulle ainakin täysin tuntematon elokuva jo nimenkin puolesta. Onneksi tähän pääsee tutustumaan TV2:n tarjonnan kautta ma 31.12 klo. 23.40. Elokuva videoiden kulta-ajalta & ajalta jolloin P-P Petelius oli huippu fitneksessä.
Kari Kyrönsepän ainoaksi pitkäksi elokuvaksi jäänyt komedia kertoo videoliikettä pitävästä Hesestä, joka etsii tosirakkautta. Järjettömät unelmat ja jouluinen kulutuskritiikki sekoittuvat, kun Hese yrittää palauttaa salaperäisen lahjoittajan rakkaudentunnustusta ihmispaketiksi pukeutuneena.
Ehkä jollain tapaa liittyy aiheeseen. Tuoreimmassa Filmihullussa Suomalaisen elokuvan numero ja haastattelussa myös Janne Kuusi, Apinan vuoden ja Älä itke Iineksen ohjaaja.