80-luvun unohdetut suomirockhuiput

Red Right Hand 21.3.2007 12:20

Eka bändi mitä olen ikinä nähnyt livenä oli Peer Günt. Vittu että oli kova startti rockin täyteiselle elämälle. Muuten olin niin pieni koko 80-luvun ettei paljoa bändejä tullut nähtyä.

Lauri Lehtinen 21.3.2007 19:12

Hectorin Suurenmoista tyttöä on silloin tällöin kuunnellut ilokseen häpeämättömän suorien Talking Heads ‑vaikutteiden johdosta.

Maininnan ja ehkä 1 kuuntelun ansaitsee myös saman patun pinnallisuuden vastaiset biisit joihin on miksattu kivikauden videopelien ääniä ajanmukaisen vaikutelman luomiseksi.
Jeremias Rahunen 24.5.2011 09:31

Ei rokkia vaan reggaeta:

http://www.youtube.com/watch?v=u24xKT9sqkQ
Carson 16.2.2012 09:42

joku tuolla edellisellä sivulla mainitsikin tuon Keban levyn, hienoa poppia, 20 suosikkia cd:llä taitaa olla koko tuotanto.

Moottorilinnut – Veistoksen ajatuksia

muutama kova ralli:

Terveet Kädet – Musta Jumala

Zero Nine – White Lines

Oz – Third Warning

Tuula Amberla – Auto sammui maantielle
kekkuli 16.2.2012 21:29

Bluesoundsin klassikko

Black (1980), luonnollisestikin englanniksi.
Jouni Hokkanen 18.2.2012 13:10
Red Right Hand ( 21.3.2007 12:20)
Eka bändi mitä olen ikinä nähnyt livenä oli Peer Günt. Vittu että oli kova startti rockin täyteiselle elämälle. Muuten olin niin pieni koko 80-luvun ettei paljoa bändejä tullut nähtyä.

Olin ajanut Joensuuhun 300 km rockin sm-kisojen maakuntakarsintoihin kannustamaan frendin bändiä, keuruulaista Kokoonpanoa voittoon. Olivat silloin aika suvereeneja muusikoita, mutta Murtolahden Juhalta katkesi kitarasta kieli, setti meni perseelleen, ja hämmennyksen myötä loppukilpailuun Helsinkiin meni em. räyhäorkesteri Peer Günt, joka tosin näytti osaamisensa ja närhen munta vasta finaalissa.

Inhosin niitä Kokoonpanon pudottamisesta silloin, ja vieläkin musansa tökkii. Ei ihan englanninkielinen Popeda, mutta aika lähelle.

Anyways, Wanne-Bees ja biisinsä I was a teenage male prostitute oli parasta mitä Miettisen levypajasta kasarin puolivälistä muistan.

Siksipä suosittelen tätä:

http://www.poko.fi/julkaisut/1040/miettinen_-_pieni_rockhistoriikki_1979-2000
Red Right Hand 18.2.2012 22:22
Bad Rain ( 21.3.2007 12:15)
Korson Antti ( 21.3.2007 11:10)
Liveakteja ei kyselty mutta jotkut Sielun veljien ja Melrosen keikat on jäänyt mieleen hyvinä tapauksina, ei ne levytkään varsinaisesti huonoja olleet

Jepjep. Jos energialatauksista puhutaan ei Melrosea voi sivuuttaa. Tsekatkaa Kaurismäen duunaama "Rich Little Bitch" ‑video, josta "Hamlet liikemaailmassa" ‑leffassakin näkyy osia.

Hyvässä vedossa Melrose (ja erityisesti Tokela) edelleen on. Tässä pätkä viime kesältä. 8 minuuttia Rich Little Bitchiä, eli pari minuuttia jäi uupumaan kun muistikortti täyttyi...