Bond -filmien rakenne

menace 6.2.2007 13:38

Lounaskeskustelun satoa. Umberto Eco on tehnyt ansiokkaan erittelyn Bond ‑filmien rakenteesta, joita hän kuvaa machinelike. Muistaakseni olen nähnyt kaikki, paitsi uusimman, joten tällä perusteella hemmetin osuva. Elitistit, todistakaa vääräksi.

In English…

1. M moves and gives task to Bond

2. Villain moves and appears to Bond (perhaps in vicarious forms)

3. Bond moves and gives a first check to Villain or Villain gives first check to Bond

4. Woman moves and shows herself to Bond

5. Bond takes Woman (possesses her or begins her seduction)

6. Villain captures Bond (with or without Woman, or at different moments)

7. Villain tortures Bond (with or without Woman)

8. Bond beats Villain (kills him, or kills his representative or helps at their killing)

9. Bond, convalescing, enjoys Woman, whom he then loses
SamiH 6.2.2007 14:29

lol

pallonaama 6.2.2007 20:08

On noita tarkempiakin nähty. Ainakin alun keikka ennen varsinaista juonta ja pahiksen apurin päihittäminen tämän omaa asetta hyväksikäyttäen unohtu kokonaan. Tämä Eco ei taida olla kovin fiksu.

JMustonen 7.2.2007 08:00
menace ( 6.2.2007 15:39)
Lounaskeskustelun satoa. Umberto Eco on tehnyt ansiokkaan erittelyn Bond ‑filmien rakenteesta, joita hän kuvaa machinelike. Muistaakseni olen nähnyt kaikki, paitsi uusimman, joten tällä perusteella hemmetin osuva. Elitistit, todistakaa vääräksi.
Nuo yhdeksän kohtaa lienevät laajemman analyysin loppukaneetti? Näin yksistään esitettyinä ne tosiaan eivät ole kovin mullistavia. Itse Ecohan on sen verran kova guru mm. semiotiikan saralla, että hänen ajatuksilleen löytyy varmasti katetta. Itse asiassa olisi mielenkiintoista lukea / kuulla enemmän hänen ajatuksiaan aiheesta.
Asswipe 7.2.2007 08:17
JMustonen ( 7.2.2007 08:01)
menace ( 6.2.2007 15:39)
No, Ecohan on sen verran kova hahmo mm. semiotiikan saralla että miehen tulkintojen todistaminen vääräksi olisi kohtalaisen kryptistä touhua, etenkin kun hän rakastaa rakentaa ajatuksilleen moniulotteisia merkityksiä (esim. Ruusun nimi). Itse asiassa olisi mielenkiintoisempaa lukea / kuulla enemmän hänen ajatuksiaan Bond ‑aiheesta. Nuo yhdeksän kohtaa lienevät laajemman analyysin loppukaneetti? Näin yksistään esitettyinä ne eivät ole kovin mullistavia.

Ja Focaultin heilurin jälkeen kirjoitetut historiallisesti salaliittoromaanit pitäisi kieltää lailla ellei niitä voida laadullisesti verrata heiluriin. Puhumattakaan ällistyttävän älykkäistä elokuvista, joita niistä on tehty.

Nimim. Koska joku filmaa heilurin?
menace 7.2.2007 08:31
JMustonen ( 7.2.2007 08:01)
Nuo yhdeksän kohtaa lienevät laajemman analyysin loppukaneetti? Näin yksistään esitettyinä ne tosiaan eivät ole kovin mullistavia. Itse Ecohan on sen verran kova guru mm. semiotiikan saralla, että hänen ajatuksilleen löytyy varmasti katetta. Itse asiassa olisi mielenkiintoista lukea / kuulla enemmän hänen ajatuksiaan aiheesta.

Umberto Eco is an expert on the subject of 007, which adds him to the worldwide group of bondologs ("Bondologists," Scandinavian expression for an expert in the field of James Bond).

James Bond related writings:

Il Caso Bond (aka The Bond Affair ) 1966

by Del Buono and Umberto Eco

A collection of essays edited by Umberto Eco.

Umberto Eco:

"The Narrative Structure in Fleming" in his The Bond Affair (1966) reprinted in Bernard Waitesr, Tony Bennett and Graham Martin ed. Popular Culture: Past and Present (London: Croom Helm, 1982).
Young Hova 20.2.2007 15:22

Eli tuo analyysi on tehty kolmen neljän Bondin perusteella? Siltä se kuulostaakin.

Sahhmi 20.2.2007 17:00

Piakkoin tulevasta uudesta

pupuanimaatiosta voi sitten katsoa miten siinä noudatetaan "Bondin luonnonlakeja".

Mutta mun mielipide tähän nyt on, että leffasarjan parhaat rikkovat tuota kaavaa.

lissää:

"Young Hova"
Eli tuo analyysi on tehty kolmen neljän Bondin perusteella? Siltä se kuulostaakin.

Paitsi jos se on tehty Flemingin kirjojen pohjalta. Ne on taidettu julkaista kaikki vuoteen 1966 mennessä. Tosin on niissäkin aika isoja kerrontaeroja, joten varmaan kyllä turvallisempaa sanoa että Ecolla on ollut tarkasteltavina vaan leffat.
Spiritual Boxer 20.2.2007 20:00
charlottesometimes ( 20.2.2007 19:01)
"Young Hova"

Paitsi jos se on tehty Flemingin kirjojen pohjalta. Ne on taidettu julkaista kaikki vuoteen 1966 mennessä. Tosin on niissäkin aika isoja kerrontaeroja, joten varmaan kyllä turvallisempaa sanoa että Ecolla on ollut tarkasteltavina vaan leffat.

"A scholarly analysis of Ian Fleming’s James Bond novels and the James Bond films."
Sahhmi 28.2.2007 23:55

Analyze this:

http://www.starz.com/features/bunnyclub/bond/index.html
Yotsuya 1.3.2007 13:49
charlottesometimes ( 1.3.2007 01:56)
Analyze this: http://www.starz.com/features/bunnyclub/bond/index.html

Kullattu naku pupu oli aika pop.