Modplug Tracker, wav, mp3, ongelma

willberg 10.1.2004 19:48

Jag har en problem. Olen vääntänyt Modplug Trackerilla "biisin" jota olen tässä jonkin aikaa yrittänyt muuttaa

laadukkaaksi mp3-tiedostoksi ja/tai polttaa CD-R levylle. Tekele on it-tiedosto. Trackerin omasta valikosta voi valita mp3:ksi muuttamisen mutta lopputulos on buu. Hyvälaatuisen 32-bit wavin sain sentään luotua, mutta lätynpoltto-ohjelma ja mp3-enkooderi eivät diggaa. 16-bittisen wavin kyllä huolivat (encoder ainakin), mutta sekin on laadultaan buu. Lisäksi en ymmärrä tämän alan kikkailusta yhtään mitään, mikä ehkä tulikin jo selväksi.. Hjälp!
drake2j 10.1.2004 20:12

Yritä kääntää tuo onnistunut WAVi .mp3:ksi

LAME:lla. (Suora linkki ohjelmaan: http://mitiok.free.fr/lame-3.94b.zip)

LAME toimii mm. Windowsin DOS-promptissa, sijoitat vain tuon LAME.EXE:n samaan kansioon kappaleesi kanssa ja kirjoitat:
LAME kappale.wav

Näin saat aikaiseksi (toivottavasti) kappale.wav.mp3 MP3-tiedoston.

Jos haluat leikkiä ohjelman muilla ominaisuuksilla, niin seuraava käsky antaa vinkkejä ohjelman käyttöön:
LAME --help |more
willberg 11.1.2004 16:29

Kikkailin vähän aikaa tuon Lamen kanssa ja sainkin aikaiseksi mp3-tiedoston, joka oli tosin pelkkää suhinaa.. En ymmärrä. Seuraavanlaisen ilmoituksen antoi: Warning: corrupt or unsupported WAVE format

Assuming raw pcm input file
drake2j 11.1.2004 22:04
willberg (11.1.2004 16:30)
Kikkailin vähän aikaa tuon Lamen kanssa ja sainkin aikaiseksi mp3-tiedoston, joka oli tosin pelkkää suhinaa.. En ymmärrä. Seuraavanlaisen ilmoituksen antoi: Warning: corrupt or unsupported WAVE format

Assuming raw pcm input file

Vika on siis ModPlugissa, joka ei nähtävästi tuota aitoa WAV-tiedostoa vaikka niin väittääkin. Voin yrittää tutkia myöhemmin paremmalla ajalla tuota Modplugia, jos siitä saisi jotenkin ulos toimivan .wav ‑tiedoston (tai suoraan .mp3:sen).
Esa Linna 12.1.2004 00:13

Kuuleeko korvalla 32-bittisen ja 16-bittisen wavin eroa? Audio-CD ei tue "kuin" 16-bittistä ja mainiosti tuo on riittänyt...

Anyway, hyvälaatuisia 16-bittisiä waveja olen saanut Modplugilla aikaan kunhan vain on ruksannut sen "high quality resampling"-kohdan. Eikä ole mikään ohjelma herjannut kun olen mp3:ksi muuttanut.
Romero 12.1.2004 13:58
drake2j (11.1.2004 22:05)
Vika on siis ModPlugissa, joka ei nähtävästi tuota aitoa WAV-tiedostoa vaikka niin väittääkin.

Minulla on ollut samaa ongelmaa Audioconvertin kanssa, sillä käännetyt mp3:t ja WAVit eivät kummatkaan suostu soimaan esim. mediasoittimessa (väittää korruptoituneiksi) mutta Nero polttaa ne silti levylle ilman mitään kitinöitä.
willberg 13.1.2004 14:51
Denzo (12.1.2004 00:14)
Kuuleeko korvalla 32-bittisen ja 16-bittisen wavin eroa? Audio-CD ei tue "kuin" 16-bittistä ja mainiosti tuo on riittänyt...

Anyway, hyvälaatuisia 16-bittisiä waveja olen saanut Modplugilla aikaan kunhan vain on ruksannut sen "high quality resampling"-kohdan. Eikä ole mikään ohjelma herjannut kun olen mp3:ksi muuttanut.

32- ja 16-bittisen wavin ero oli kyllä aika merkittävä ainakin tämän kyseisen väkerryksen kohdalla (16-bit puuroutui paikoitellen aika ikävästi). High quality resamplingista en ole ihan varma, pitää tarkistaa seuraavan kerran kun Modplugin kanssa taistelen.
netzach 14.1.2004 13:05

Oletkohan varma että samplet eivät ole liian kovalla ModPlugissa. Itsellä on ohjelma toiminut erinomaisesti. Ja taatusti 16-bittiset WAVit riittävät, eli ovat cd-tasoa. Joku sulla nyt mättää.

willberg 14.1.2004 16:00
netzach (14.1.2004 13:06)
Oletkohan varma että samplet eivät ole liian kovalla ModPlugissa. Itsellä on ohjelma toiminut erinomaisesti. Ja taatusti 16-bittiset WAVit riittävät, eli ovat cd-tasoa. Joku sulla nyt mättää.

Joo, samplet tykittivät tosiaan aika kovaa ja matalalta. Ongelma korjaantui kun pisti kyseisiä ääniä yksinkertaisesti vain hiljaisemmalle.. thanks