Kauhukomedian aateliset

psilocybianth 24.1.2007 19:01

Mites tuo Shockyn mainitsema Violent Shit III? Onko se jotenkin merkittävästi parempi kuin kaksi ensimmäistä täyspaskaa osaa?

Cryptlord 25.1.2007 19:28
psilocybianth ( 24.1.2007 21:02)
Mites tuo Shockyn mainitsema Violent Shit III? Onko se jotenkin merkittävästi parempi kuin kaksi ensimmäistä täyspaskaa osaa?

No, ehkä sen verran, että tuosta täyspaskasta voi tuon "täys"-etuosan pudottaa pois.

Kelpaisiko tähän topiciin "Critters"? Ainakin jonkinasteista kauhua ja komediaa tuostakin löytyy. Leffaboxi odottelee vielä hyllyssä katsomistaan joten jatko-osista en sanokaan sitten vielä yhtään mitään.
Plissken 25.1.2007 19:51
Cryptlord ( 25.1.2007 19:29)
Kelpaisiko tähän topiciin "Critters"? Ainakin jonkinasteista kauhua ja komediaa tuostakin löytyy. Leffaboxi odottelee vielä hyllyssä katsomistaan joten jatko-osista en sanokaan sitten vielä yhtään mitään.

Eikä niistä juuri sanomisen arvoista löydykään. Eka Critters tuntui junnuna helvetin viihdyttävältä. Pitäisi varmaan tsekata toimivatko elokuvan paukut vanhemmallakin iällä.
JMustonen 25.1.2007 22:29
Plissken ( 25.1.2007 21:52)
Cryptlord ( 25.1.2007 19:29)

Eikä niistä juuri sanomisen arvoista löydykään. Eka Critters tuntui junnuna helvetin viihdyttävältä. Pitäisi varmaan tsekata toimivatko elokuvan paukut vanhemmallakin iällä.

Jep, Critters sopii tähän sarjaan loistavasti. Kakkososa oli muistaakseni kanssa ihan ok.
sCion 26.1.2007 01:18

Eka Critters oli ihan toimivaa dorkailua. Toinen vähän heikompi, joskin lopun käsittämättömyys nostaa pisteitä. Kolmas onkin jo tylsää vanhan toistoa, eikä Leonardo DiCaprio ainakaan elokuvaa paranna. Nelosta katsoessa herää vahva epäilys, että tekijät ovat saattaneet joskus kuulla Alien-leffoista.

Ilja Rautsi 26.1.2007 02:01

Kohta joku alkaa puhua Leprechaun-saagasta.

netzach 26.1.2007 06:42
Petteri Borgman ( 24.1.2007 11:28)
JaJa ( 24.1.2007 09:13)
Eikö kukaan muu välitä Redneck Zombiesista kuin minä?

Redneck Zombies oli kaikkiin saamiinsa haukkuihin nähden positiivinen yllätys, joten kai minutkin voi laskea kyseisestä teoksesta "välittäviin".

Miekin välitän. Hupsu ja oikein reipas tapaus. Harmi kun ei muistanut Joensuun Elitisti-iltoihin ottaa tätä aatelia mukaan, ehkä sit joskus nummelassa innocent.gif
Humphrey Bogart 26.1.2007 12:21

Jos Critters, niin kai sitten Ghoulies myös?

willberg 28.1.2007 14:48

Stuart Gordonin From Beyond (1986) taitaa olla mainitsematta.

Vanhassa Gorehoundissa oli juttua John McNaughtonin sittemmin unohduksiin vaipuneesta kauhukomediasta (?) The Borrower (1991). Onko metsästämisen arvoinen tekele?
Artisan 28.1.2007 18:53
willberg ( 28.1.2007 14:49)
Vanhassa Gorehoundissa oli juttua John McNaughtonin sittemmin unohduksiin vaipuneesta kauhukomediasta (?) The Borrower (1991). Onko metsästämisen arvoinen tekele?

No ei, kyllä se on unohdettu ihan syystä.
spatter 30.1.2007 00:27

Jep, huono on. McNaughtonin alamäki alkoi Henryn jälkeen. Borrowerin jälkeen tuli joku paskahko, siis paska, komedia. (eli Mad Dog and Glory, kun nyt tarkistin)
Antti Tohka 30.1.2007 05:17
spatter ( 30.1.2007 00:28)

Jep, huono on. McNaughtonin alamäki alkoi Henryn jälkeen. Borrowerin jälkeen tuli joku paskahko, siis paska, komedia. (eli Mad Dog and Glory, kun nyt tarkistin)

Muistaakseni Borrowerin väkivaltasuudesta oli hirveästi kalabaliikkia aikoinaan. Itse olen nähnyt elokuvan vain brittikassulta Onko jollain käsitystä, mitä tämä "nyt mennään liian pitkälle"- meininki olisi mahdollisesti ollut?
spatter 2.2.2007 11:18
Antti Tohka ( 30.1.2007 05:18)
spatter ( 30.1.2007 00:28)

Muistaakseni Borrowerin väkivaltasuudesta oli hirveästi kalabaliikkia aikoinaan. Itse olen nähnyt elokuvan vain brittikassulta Onko jollain käsitystä, mitä tämä "nyt mennään liian pitkälle"- meininki olisi mahdollisesti ollut?

Jos oikein muistan, niin lähinnä spekulointi liittyi pariin väkivaltaisempaan kohtaukseen, ja ei se ainakaan silloin itseäni pahemmin säväyttänyt. Silloinhan taisi briteissäkin olla tiukka videolaki vielä voimissaan. Tohon aikaan asian harrastajat luonnollisesti hankkivat kikki kovana jokaisen väkivaltaiseksi mainitun leffan minkä käsiinsä saivat. Minä myös, ja petyin. Kikki pehmeni.
Esa Linna 3.2.2007 01:02

Borrowerin muistan sellaisena ihan kivana kauhukomediana, mutta väkivaltaa oli Gorehoundin sivuilla enemmän kuin itse elokuvassa. Ei ole ainoa tapaus – Gorezonen, Toxic Horrorin ja Fangoriankin sivuilla nähtiin usein kuvia jotka eivät lopulliseen versioon päätyneet. Ja kyllä harmitti.

sic. 22.2.2007 05:06
Troll 2 nauttii ainakin Jenkeissä tätä nykyä melkoista kulttisuosiota.

--

Antti Tohka ( 30.1.2007 06:18)

Nurkista löytyi yksi vanha Fangoria, jossa McNaughton kertoi Borrowerin tilanteesta (taisi olla '90, jolloin Henrykään ei ollut vielä kunnolla teattereissa). Elokuva lähetettiin MPAA:lle tarkistukseen neljättä kertaa; kokonaiskestosta tippui lopulta kuulemma muutamia sekunteja. Sensoreilla ei tiemmä ollut mitään selkeää linjaa vaatimuksissaan ja tekijät lopulta vastasivat bumerangeihin trimmaamalla esityskopiosta aina pari ruutua ennen uutta yritystä. Päitä ei alunperinkään irrotettu kuvissa, siihen vihjattiin vain äänillä; MPAA vaati McNaughtonin mukaan myös äänileikkauksia.