Suosituksia tarvitaan

Dotcom 18.1.2007 20:33

Tabula Rasa

Piirpauke

Dave Lindholm

Kaseva

Eli suosituksia noiden tuotannosta. Mulla on Love Records kokoelma referenssinä joten mielenkiintoista tavaraa noiden ulkopuolelta. Varsinkin toi Lindholmin tuotanto on aika vaikea tapaus kun noita levyjä aika paljon ja joku allmusic.com on aika hiljainen sen osalta...
pirihuora 18.1.2007 22:24

En mä muuta tiedä, kuin että Kasevan "Silloin Kun"-levy on ihan vitun hyvä.

Bad Rain 19.1.2007 10:52

Kasevan kahta ekaa "Silloin kun" ja "Kun maailma elää" voi suositella, mutta toisaalta tuoreehko kokoelma "Monen vuoden jälkeen" sisältää olennaisimmat Kaseva-nyyhkistelyt. Tabula Rasalta "Ekkedien tanssi", varsinkin kun cd-versio sisältää bonuksena yhtyeen parhaan ja viimeisen levytyksen, singlen "Rakastatko vielä kun on ilta"/"Yksin" johon laulajaksi vaihtui Jukka Salmela.

Salmela taas perusti sen jälkeen Salmela Komitean jonka ainokaista albumia 80-luvun puolivälistä suosittelen niin ikään. Mahtipontista musaa über-synkillä sanoituksilla heittänyt Salmela Komitea aktivoitui 20 vuoden jälkeen muutamille keikoille Tampereen seudulla viime vuonna, ja ainakin näkemäni kolme keikkaa niistä olivat aivan helvetin kovia. Sori tämä off topic.
hamitu 19.1.2007 14:00

Dave on julkaissut koko ajan paljon kamaa jättämällä itsekritiikin nurkkaan ja se näkyy tuotannon epätasaisuudessa siinä mielessä että Davelta on vaikea löytää kovinkaan paljon ehjiä albumikokonaisuuksia. Lähes kaikilla levyillä tuppaa olemaan silkkaa täytekamaa, toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Toisaalta herra on vääntänyt niin monennäköistä juttua, että on vaikea alkaa suosittelemaan tietämättä mitä haet. Suosittelenkin, että hommaat pieteetillä kasatun "Sitähän se kaikki on" – kokoelman, jossa on 2 cd:tä suomenkielistä ja 2 cd:tä vieraskielistä kamaa. Täällä on ko. boksin hihanuotit, joista pääsee kivasti liikkeelle:

http://www.sjoki.uta.fi/~latvis/yhtyeet/DaveLindholm/

Jos nyt jotain pitää suositella, niin:

Rock'n'Roll Band: Everybody Needs Dancemusic Sometimes

Bluesounds: Black

Dave Lindholm: Aino

Dave Lindholm: Huoneet 6 & 14

Dave Lindholm: Sissi

...ja tietysti Sleepy Sleepers: The Mopott Show.
Dotcom 19.1.2007 17:42

Erityisen vaikutuksen teki Daven todella Bob Dylan- henkinen Keskellä Kapinaa Anna Mulle Lovee- kokoelmalta. Mulla on nyt lainassa toi Kasevan Monen Vuoden Jälkeen ja siinä muutamat biist ovat kyllä aivan saatanan kovia.