Koivusalo Väinö Linnan kimppuun
"En ole herkkänahkainen, minua vain vituttaa kriitikot jotka eivät ota vastaan elokuvaani vaikka heille on annettu välineet sen ymmärtämiseen", vai miten se nyt viimeksi meni.
www.facebook.com/group.php?gid=63225304357
Ilkka Koivula ja kumppanit esittävät kuulemma roolejaan rippikouluikäisestä saakka...
Onneksi elokuvat eivät ole tv-sarjoja. Ainakaan vielä...
Ilkka Koivula ja kumppanit esittävät kuulemma roolejaan rippikouluikäisestä saakka...
Jostain syystä tuli mieleen Edwin Laineen Päätalo-filmatisointi Viimeinen savotta ja se, kuinka Kovaleffin veljekset Torsti ja Jyrki esittivät samaa roolihahmoa vanhempana ja nuorempana. Aivan saatanan hulluja ja hauskoja miehiä molemmat, kuoliaaksinaurattajia ainakin kapakassa. Tässä samalla kepeät mullat Jyrkille.
Uudessa Imagessa auteur-Koivusalosta pitemmänpuoleinen haastattelu.
Missä elitistien kommentit? Tätähän on esitetty jo aika laajasti.
Ensimmäinen arvostelu johon olen itse törmännyt löytyy
täältä. (Filmifin.com)Yhteenveto:
"Realistinen ja koskettava kuvaus ajasta, jonka ei soisi enää ikinä palaavan. Täällä pohjantähden alla vuosimallia 2009 ansaitsee paikkansa suomalaisella elokuvakartalla."
Tähdet: ****
Ensimmäisin arvio, jonka luin silloin pressinäytösten ja Koivusalon medikierroksen aikana oli muistaakseni V-P Lehtosen kirjoittamat ensikommentit Hesarissa. En muista enää yksityiskohtia, mutta pointti taisi olla suunnilleen sellainen, että tämä elokuva näyttää juuri sellaiselta kuin Timo Koivusalon ohjaaman Täällä Pohjantähden alla ‑elokuvan voi odottaa näyttävän.
http://www.v2.fi/arvostelut/viihde/636/Taalla-Pohjantahden-alla/
Mielenkiintoinen arvostelija kaikin puolin tuo Peltonen...