2007 keikkakalenteri
No jos Yeskin veti Hartwall-areenalle ihan kohtuullisesti väkeä niin ei Rushilla tule olemaan mitään ongelmia. Ja parin vuoden takaiselle Ruotsin Rush-keikalle matkusti kuulema tuhansia suomalaisia faneja.
Olen menossa.
No jos Yeskin veti Hartwall-areenalle ihan kohtuullisesti väkeä niin ei Rushilla tule olemaan mitään ongelmia. Ja parin vuoden takaiselle Ruotsin Rush-keikalle matkusti kuulema tuhansia suomalaisia faneja.
Globen oli niin sanotusti fully packed, jossain piippuhyllyllä oli tilaa. Laivalla ei juuri muita asusteita kuin Rush-paitoja näkynyt.
Mun käsitykseni mukaan HA ei ole täyttynyt kuin isoilla mainstream-nimillä jollaiseksi Rushia on hankala laskea. Itse olisin vienyt Helsingin Jäähalliin mutta aika näyttää kuinka väärässä olen.
Evanescence ja Jerry Lee Lewis myös kesällä Helsinkiin.
Ehdottomasti Rushia katsomaan, count me in!
Truckfighters (SWE) ja Bellrays (USA)
Ouluun.Suomessa on paljon pitkän linjan Rush-faneja joista monet ovat odottaneet Suomen keikkaa jo yli 25 vuotta, eli enpä usko minäkään että Areenan suhteen on mitään ongelmaa. Täytyy muistaa että Rushin kiertueet Euroopassa ovat muutenkin aika harvinaisia ja aiemmin bändi on aina ohittanut Suomen, mutta Globenissa se on nähty useammankin kerran.
Täytyy muistaa että Rushin kiertueet Euroopassa ovat muutenkin aika harvinaisia ja aiemmin bändi on aina ohittanut Suomen, mutta Globenissa se on nähty useammankin kerran.
Globenia ei kyllä oltu rakennettukaan Rushin edellisen Ruotsin vierailun aikaan, joka tapahtui muistaakseni 1979 (Tapio Korjuksen todella nihkeä konserttiarviokin Gröna Lundin keikasta ilmestyi Soundin silloisessa numerossa). Kaikki kehusanat ansaitseva v. 2004 Globenin keikkakin oli pohjoismaiden ainoa. Ei voi sanoa, että näillä leveysasteilla yhtenään ramppaisivat.
R30-dvd:llä oleva keikka on pitkälti yksi yhteen Globenin esityksen kanssa, kandee tsekata. Esim. Subdivisionsin synavälikkeen aikana ei ihanaa-leijonat-ihanaa-tunnetta voi välttää: http://www.youtube.com/watch?v=7vISJJPot_E
Me mennään myös Rushia katsomaan, kuten Whota ja Totoakin. Genesis saa nyt jäädä väliin. Voisiko joku
selittää miksi Rushin keikoilla pyörii pesukone/-koneita lavalla.
Voisiko joku selittää miksi Rushin keikoilla pyörii pesukone/-koneita lavalla.
En ole ihan varma, mutta käsittääkseni Geddy Leen huumoria. Kehittyneen teknologian ja mallinnettujen soundien aikakaudella Geddykään ei käytä enää varsinaisia vahvistimia, vaan basso menee 'suoraan pöytään'. Varsinkin kitarasankarien suosimat vahvistin/kaappimuurit backlinella ovat aina kuuluneet rokkibändien lavaimitsiin ja Geddykin totesi että jotain siellä täytyy olla, joten laitetaan nyt sitten vaikka pesukoneita.
Tukholmassa koneista kaiveltiin jossain välissä Rush-paitoja ja heiteltiin niitä yleisölle.
Luultavasti paremmin kuin Rush.
Rush Suomeen!! Katoppas vaan. Tuonnehan melkein tekisi mieli mennä, vaikka olen kyllä kovasti laiska konserteissa käymään.
Bändiä on tullut diggailtua aina 80- luvun alkupuolelta asti. Suosikkiaikani ovat levyjen osalta Permanent Wavesin ja Power Windowsin välinen ajanjakso. Tuolta ajalta peräisin oleva hieno livelevy Exit Stage Left ei taida olla sellaisenaan saatavana DVD:llä vaan jonkin laajemman setin mukana. Tuo Bad Rainin mainitsema Korjuksen keikka-arvio on todella hupaisa. Soitto oli kuulemma sielutonta eikä hallissa ollut minkäänlaista tunnelmaa. Ainoastaan Closer to the heart sai vähän liikettä yleisöön ja tuo biisi on tämän "asiantuntijan" mukaan Rushin ensimmäiseltä levyltä. Joopa joo.
Kyllä luulisi yleisöä riittävän kun tämä n. 35 vuotta koossa ollut kanadalaistrio vihdoin Suomeen saapuu.
Näitä on niiin helveti hankala ennalta sanoa. Evanesensnensene saattaa vetää jonkin sortin
nuorisoa, jotka kiskoo konsertin ajan pohjia, tai sitten ei. Rush taas vetää varmasti
kaikenmaailman hipit ja häröt, progeilijat + rokkarit, tai sitten ei.
Itse sain melkoisen reality checkin kun luulin Underworldin takuulla vetävän jäähallin
täyteen mutta katso ja hämmenny, Underworld ei suomitolloja kiinnostanutkaan, sehän
sitten siirretiin Stockholm Discoteekkiin.