"David Lynchin legendaarinen sarja toiveuusintana sekä MTV3-kanavalla että Subtv:ssä."
6.1.2007 alkaen.
"David Lynchin legendaarinen sarja toiveuusintana sekä MTV3-kanavalla että Subtv:ssä."
Mainokset on kyllä tehokkaita. Pakkohan tämä on taas katsoa, koska tuli viimeksi?
Ei kai taas.
Nyt tuo kyllä katsottava, sillä edellinen kerta on ‑90 luvun alusta kun se ensimmäisen kerran esitettiin. Olen jättänyt nuo uusinnat välinn, koska olen odottanut Dvd:lle suomiteksteillä. Nyt näyttää, että ainakaan ykköskautta ei suomisubeilla tule. Kyllä se on kumman vaikeaa, kun on suunnilleen kaikki muut kielet kirkkolatinaa ja räkäromaniaa myöten edustettuina. On maamme pieni ja siksi jää..
Olen katsellut pilotin esittämisen jälkeen jaksoja vuonna 2000 nauhoitetuilta kaseteilta ja päässyt 15. jaksoon jossa oli "hauska" yllätys. Muut jaksot kääntänyt henkilö on varmaankin sairastunut sillä jakson käännökset ovat enemmän tai vähemmän päin pebaa. Maddy on Mary, Missoula Mazzula jne. Mahtaakohan tämän nykyisen esityskierroksen jaksot olla samoilla tekstityksillä?
* SPOILAA SPOILAA. *
Ja taitaa myös olla niin, että Kyle MacLachlan saa olla loppuelämänsä FBI-agentti Dale Cooper...
Okei Boxer, hyvä tietää, noita sarjoja kun ei ole tullut seurattua... ja jotenkin tuntuu myös, että MacLachlanin leffa-comeback on vain (lyhyen) ajan kysymys. Äijään tulee vuosi vuodelta lisää harmaata karismaa. Tarvitaan vain nappirooli, tai sitten tarantino-elokuvamainen muistutus siitä, että tämmöinenkin näyttelijä on yhä olemassa (
<-- Forster, Grier...)Tarvitaan vain nappirooli, tai sitten tarantino-elokuvamainen muistutus siitä, että tämmöinenkin näyttelijä on yhä olemassa (<-- Forster, Grier...)
Lynch taisi tosiaan sanoa että sarjaa olisi pitänyt kehittää siten, että kaikkia henkilöhahmoja olisi laajennettu ja mysteeriä vaan lätkitty mysteerin päälle. Lynchin haastatteluista voi lukea myös kuinka omien kiireiden vuoksi sarjan käsikirjoittaminen ja ohjaaminen valui vähän suunniteltua enemmän muiden handuihin ja tästä seurannut uusi suunta alkoi kiinnostaa Davidia yhä vähemmän. Lynch taisi ohjata vain puolisen tusinaa sarjan jaksoista.