Synamusa radiossa ja televisiossa 80 luvulla

ruffneck 23.11.2006 16:26

Mielessä pyöri eilen synapoppia mitä radiosta usein tuli kuunneltua tai mitä televisiossa saattoi kuulla. Muistaako kukaan esimerkiksi urheiluruudun tunnusmusiikkia? Se on jonkun suomalaisen sävelmä mutta kenen? Mielessä soivat myös jarren sävelet ja jostain syystä Kari Tapion "Suomalainen" Älä kysy miksi. Ehkä eniten halusin kirjoittaa koska halusin tietää siitä musasta mikä soi urheiluruudun tunnusmusana joskus 80 luvulla.

Lazer 23.11.2006 16:28
ruffneck ( 23.11.2006 16:27)
Mielessä pyöri eilen synapoppia mitä radiosta usein tuli kuunneltua tai mitä televisiossa saattoi kuulla. Muistaako kukaan esimerkiksi urheiluruudun tunnusmusiikkia? Se on jonkun suomalaisen sävelmä mutta kenen? Mielessä soivat myös jarren sävelet ja jostain syystä Kari Tapion "Suomalainen" Älä kysy miksi. Ehkä eniten halusin kirjoittaa koska halusin tietää siitä musasta mikä soi urheiluruudun tunnusmusana joskus 80 luvulla.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Urheiluruutu "Tunnusmusiikeista tunnetuimmaksi on noussut 1980- ja 1990-luvulla käytetty Leevi And The Leavings ‑yhtyeen esikoisalbumilla oleva "Tuhannen markan seteli"."

Tuoko?
Young Hova 23.11.2006 16:30

Jarrea oli Hittimittarin tunnuksena silloin, kun ohjelmaa juonsi Mikko Alatalo.

ruffneck 23.11.2006 20:23
Lazer ( 23.11.2006 16:29)
oleva "Tuhannen markan seteli"."

Tuoko?

Kuulostaa niin tutulta että sen täytyy olla se smile.gif Pitääpä yrittää hommata se ja tehdä joku kasari synapop miksaus smile.gif Thanks =)
spatter 23.11.2006 20:43

Toi Jarren biisi oli kai siinä Oxygene ‑levyllä. Samalta levyltä löytyy joku biisi mikä oli Weir:in Gallipolissa.

Kasari synailysta pitää mainita vanha kunnon Ritari Ässä. Tunnarihan oli/on aika vetävää kamaa smile.gif Se alusti mukavasti tuon käkkärätukkaisen oikeudenpuolustajan urotekoja.

No joo... ihan oikeasti hyvästä kasarimusiikista voisi mainita ainakin Vangeliksen tunnarin Blade Runneriin.
QCine 24.11.2006 21:56

Jännää, että kun tarpeeksi monta vuotta seilaa Netissä, niin tietyt kysymykset tulevat vastaan hyvin tasaisin väliajoin. Juuri tuota vanhaa Urheiluruudun tunnaria kysytään usein, pitäisi varmaan jonkinlainen yleis-FAQ ‑sivusto tehdä...

Itse olen monta vuotta koettanut ratkoa Ajankohtaisen Kakkosen 80-luvun tunnarin mysteeriä. Muistattehan sen hirmujännittävän tunnarin, kun se vihreä tutka pyörii ruudulla, ja patarummut pauhaavat notta tadadadadadadadadadadadada, dam dadadadada... Olen kuullut, että kyseessä olisi ote kappaleesta "Maalle takaisin", jonka pitäisi löytyä joltain varhaiselta Tapani Kansan levyltä?!?

Ei ole löytynyt... alkaa tuntua hassulta urbaanilegendalta koko juttu.
tajkor 24.11.2006 22:13

Jan Hammer:in musat Miami Vice:en on ihan parasta kasaritunnarimusaa.

smile.gif

Crockett's theme varsinkin.

30. mun last.fm listalla:

http://www.last.fm/user/poniuralmania/char...ck&range=99
Jouni Hokkanen 24.11.2006 23:23
QCine ( 24.11.2006 21:57)
Itse olen monta vuotta koettanut ratkoa Ajankohtaisen Kakkosen 80-luvun tunnarin mysteeriä. Muistattehan sen hirmujännittävän tunnarin, kun se vihreä tutka pyörii ruudulla, ja patarummut pauhaavat notta tadadadadadadadadadadadada, dam dadadadada... Olen kuullut, että kyseessä olisi ote kappaleesta "Maalle takaisin", jonka pitäisi löytyä joltain varhaiselta Tapani Kansan levyltä?!?

Biisi ei ole Tapsa Kansan, vaan Dannyn vuoden 1972 sinkkuhitti Maantieltä taloon, jonka alkuperäisversion takaa löytyy alan legendaarinen hittiguru Giorgio Moroder.

http://www.yle.fi/levysto/firs2/kappale.ph...tielt%E4+taloon

Meikän muistikuvissa biisi oli A-studion tunnari. Ajankohtaisella Kakkosella on mun mielestä ollut aina sama tunnusbiisi. Ehkä.
QCine 25.11.2006 00:05

Tuo Dannyn versio ainakaan ei ollut sinne päinkään, vaikka hyvä piisi onkin... etsin originaalin jostain, katsotaan kuinka käy.

Young Hova 25.11.2006 01:32

Ajankohtaisen kakkosen tutka-musiikki on Francis Lain Man and a Woman ‑soundtrackilta kappale nimeltään Today It's You, LP:n kakkospuolen eka biisi. Samalla levyllä on A-puolen kolmosena samasta teemasta vähemmän dramaattinen versio.

Ja samalta levyltähän on myös ostettu Siljan tai Vikingin oldschool-tv-mainosten musiikki.
Bad Rain 25.11.2006 10:49

Ja sama Francis Lain teemahan on myös "brittien Ajankohtaisen kakkosen", Panoraman tunnarina.

Olikohan Siljan mainoksissa tiettyyn aikaan juuri yhden hissimusan pioneerin, Klaus Wunderlichin urkuversio.
psilocybianth 25.11.2006 16:22

Kun kerta Ritari Ässä tuli mainittua, niin lisätään vielä Katuhaukka, jossa on kova Tangerine Dreamin tekemä tunnari.