Laajakaistan avaamisista

jason 20.11.2006 10:25

Menin tuossa erehdyksessä allekirjoittamaan sopimuksen Soneran laajakaistaan. 7 viikkoa and still waiting. Jotakin "laajakaistasi avaaminen etenee"-viestiä on saapunut, mutta toihan voi periaatteessa tarkoittaa mitä vaan-varsinkin kun viestikin tuli jo viime kuun lopulla.

Eli kuinka kauan noita joutuu noin keskimäärin odottelemaan?
Martin 20.11.2006 10:43

Kaverilla meni Soneran laajakaistassa aika tarkalleen 2kk. Eikö Lauttasaari ole Welhon piirissä? Aukee heti.

netzach 20.11.2006 12:22

Tässä itsekkin kovasti odotellut että avautuisi Soneran kaista. Vasta neljäs viikko menossa, saa nähdä tuleeko viiden viikon sisään kuten lupasivat.

Fantomas 20.11.2006 17:28

Siis mitä vittua? Welholta kesti 7 tuntia. Soitin klo 12:00 päivällä ja illalla seitsemältä homma toimi.

Antti Vanhala 20.11.2006 21:00

Joku viisi-kuusi viikkoa ei vielä ole mitään noissa adsl-avauksissa. Welholla homma toimii nopeamminkin jos hakee modeemin itse, eli tunti tai kaksi voi vain mennä siitä kun hakee motukan ja kytkee sen kiinni, toimii. Oma verkko tietty auttaa asiaa.

J.Kanerva 20.11.2006 23:47

Hankin aikoinani (tai ainakin luulin hankkivani) Mtv3:n (laajakaista) yhteyden, mutta kuukauden odottelun jälkeen soitin heille tiedustellakseni milloin yhteys olisi toiminnassa. Hämmästykseksi sain kuulla ettei hakemuspapereitani löytynyt mistään, että voisinko täyttää uuden hakemuksen.. Marssin vielä samana päivänä liikkeeseen ja tilasin suoraan edustajalta Elisa ‑laajakaistan. Kaappelimodeemi + romppeet tuli heti mukaan, itse linjan/kaistan avaus kesti n. 2 viikkoa.

Mutta tämä ei ollut minkään tarjouksen aikana, joten voisin kuvitella että avaus kestää kauemmin jonkun kampanjan tms alla.

Miten on pojat & tytöt, kauanko kestää yhteydentarjoajan vaihto? Tämä Elisan yhteys kun on poikki joka aamu! flame.gif

Hyvä yhteys muuten mutta tuollaisia koomailuja sattuu muutenkin ja joudun virittelemään jotta saan signaalin uudestaan. Ja sinne Elisan auttavaan puhelimeen en soita. Mikäli sattuu pääsemään läpi ovat ohjeet yhtä tyhjän kanssa.
JariM 21.11.2006 00:48
Miten on pojat & tytöt, kauanko kestää yhteydentarjoajan vaihto? Tämä Elisan yhteys kun on poikki joka aamu!

Vähän sellaista olen kuullut, että saattaa kestää aika kauankin. "Häviävä" palveluntarjoaja ei kuulemma monestikaan pidä mitään kiirettä asioiden hoitamisen suhteen.
netzach 21.11.2006 09:22

Jaahas, alkoikin olevinaan eilen Sonera toimimaan mutta ei vaan suostu ottamaan yhteyttä. Koneessa on samat asetukset ja systeemit kuin kahdessa edellisessä paikassa joissa on toiminut.

Tosin tuo on sen verran uusi talo että siellä ei homma toimi puhelinpistokkeesta vaan oheisen kuvan tavalla.

Olen nyt kytkenyt rs45-piuhan menemään S => 6 (huoneessa 6 on nettikone) ja huoneessa 6 on rasiassa sitten ADSL-modeemi mutta ei toimi ei. Mitähän teen väärin.

Boksi
Rikhard 21.11.2006 14:42
netzach ( 21.11.2006 09:23)
Olen nyt kytkenyt rs45-piuhan menemään S => 6 (huoneessa 6 on nettikone) ja huoneessa 6 on rasiassa sitten ADSL-modeemi mutta ei toimi ei. Mitähän teen väärin.

Boksi

Onko sulla missään välissä ristiinkytkettyä kaapelinpätkää? Jos on niin missä ja jos ei niin miksi?
netzach 21.11.2006 15:40
Rikhard ( 21.11.2006 14:43)
netzach ( 21.11.2006 09:23)

Boksi

Onko sulla missään välissä ristiinkytkettyä kaapelinpätkää? Jos on niin missä ja jos ei niin miksi?

Ristiinkytkettyä kaapelia?

Mulla siis menee tuosta kohdasta S (tuleeko tästä Sisään data ja ulos?) lyhyt piuha kohtaan 6 joten luulisi että huoneeseen 6 tulee nyt ulkoa kamaa (/ja poispäin). Huoneessa 6 menee sitten töpselistä (eli tänne pitäisi tulla mielestäni nyt kamaa tuosta S:stä) kaapeli modeemiin ja modeemista koneeseen.

Eli siis jakoboksissa menee S => rj45 => 6 joten nyt pitäisi datan liikkua huoneeseen 6 ja takaisin. Huoneessa 6 menee ATK töpselistä rj45 => modeemi => rj45 => verkkokortti

Asetukset on samat kuin kahdessa muussa paikassa jossa on kaikki toiminut suoraan.

Kyseessä siis Soneran 8/1 yhteys. En tiedä joutuuko uuden modeemin ostamaan tai muuta. Joensuussa kyllä toimi 8M ok ilman leikkimistä.

Hienommissa modeemeissa kun saa säädettyä jos jonkun sortin asetuksia. Mutta itsellä olevat 2 ovat semmoisia että ei saa mitään säädettyä.
Red Right Hand 21.11.2006 16:04
Tosin tuo on sen verran uusi talo että siellä ei homma toimi puhelinpistokkeesta vaan oheisen kuvan tavalla.

Vaatiskohan HomePNA ‑verkkokortin jos on wanha talo? Meillä näin. Eikä muuten toimi kuin olkkarin puhelinpistokkeesta vaikka "kaikki on ihan ok." soneran mukaan.

J.Kanerva ( 20.11.2006 23:48)
Ja sinne Elisan auttavaan puhelimeen en soita. Mikäli sattuu pääsemään läpi ovat ohjeet yhtä tyhjän kanssa.

Offtopic: Onko se myös maksullinen? Soneran helppi maksaa jotain triljoona egeä minuutti. Siinäpä vasta asiakaspalvelu.
J.Kanerva 22.11.2006 00:13
J.Kanerva ( 20.11.2006 23:48)
Ja sinne Elisan auttavaan puhelimeen en soita. Mikäli sattuu pääsemään läpi ovat ohjeet yhtä tyhjän kanssa.

Offtopic: Onko se myös maksullinen? Soneran helppi maksaa jotain triljoona egeä minuutti. Siinäpä vasta asiakaspalvelu.

Asiakkaan ongelma analysoidaan aina ensin maksuttomassa tukipalvelussa 0800 96060. Jos ongelma on Elisasta riippumaton ja asiakas kuitenkin haluaa lisätukea, hänelle tarjotaan siihen mahdollisuus. Puhelu siirtyy palveluasiantuntijalle vasta, kun asiakas antaa siihen luvan. Vahingossa maksulliseen lisätukeen ei voi päätyä.

Maksullinen lisätukipalvelu

Minkälaisiin ongelmiin maksullisessa lisätukipalvelussa tarjotaan opastusta?

*

Syvällisempi tietoturvaan liittyvien ongelmien selvitys.

*

Selainohjelmien käyttöön liittyvien ongelmien syvällisempi selvitys.

*

Laajakaista-modeemien konfigurointiin liittyvien ongelmien selvitys.

*

Tuki lähiverkon toimintaan liittyvissä kysymyksissä.

Tämä lisätukipalvelu on kertamaksullista, 20 €/kerta puhelun kestosta riippumatta.

Elisan auttavan puhelimen hinnoittelu.

Eli periaatteessa palvelu on ilmaista jos ongelmasi on helppo ratkaista, mutta jos vakio-Uunot ei osaa auttaa maksulliset Uunot saavat vuoron.

Yleensä sitä on sitten niin tuskastunut ongelmaansa että ajatttelee että "maksakoot vaikka sata kunhan saan apua". Jonka jälkeen käskee heitä yhdistämään superhypertukipalveluun, eihän se pari kymppiaä tunnu paljon miltään juuri sillä hetkellä.

Yleensäkin tuollaisen kalliin palvelun tarjoaminen on helpottunut kun maksat vain "pari kybää". Mutta moni unohtaa että tuo on liki 120 vanhaa markkaa.

Elämä on... wacko.gif
netzach 22.11.2006 08:30

Jaahas. Olisi vissiin joskus pitänyt lukea se modeemin manuaali...

Siihen saa biosin vaihdettua ja säädettyä asetukset kohdalleen joten ehkä tänään se sitten voi toimiakin.
jason 22.11.2006 09:51

Soneran Helpistä: Eikö se 0800 17000 ainakin ole ilmainen. Soitin sinne eilen. Kävi ilmi, että liittymä kytkettiin jo viime viikon torstaina (josta lähtien laskutus alkoi) mutta kukaan ei vaivautunut ilmoittamaan. Tosin, yhteydessä on edelleen vikaa, sillä mun A-Linkin modeemi ei saa ADSL-yhteyttä. Ilmeisestikin asentaja ei varmistanut toimivuutta asentaessaan (tms.). Joten ainoa nettiyhteys on edelleenkin duunin yhteys. Saatana.

netzach 22.11.2006 13:07
jason ( 22.11.2006 09:52)
Soneran Helpistä: Eikö se 0800 17000 ainakin ole ilmainen. Soitin sinne eilen. Kävi ilmi, että liittymä kytkettiin jo viime viikon torstaina (josta lähtien laskutus alkoi) mutta kukaan ei vaivautunut ilmoittamaan. Tosin, yhteydessä on edelleen vikaa, sillä mun A-Linkin modeemi ei saa ADSL-yhteyttä. Ilmeisestikin asentaja ei varmistanut toimivuutta asentaessaan (tms.). Joten ainoa nettiyhteys on edelleenkin duunin yhteys. Saatana.

Juu, mulla kanssa oli kirje lähetetty liittymän avauksesta 17.11, sain sen 20.11. Olisivat tosiaan voineet ilmoittaa siitä txt-viestillä jo perjantaina.

Saitko modeemin itse soneralta? Jos et niin sitten eikun vaan säätämään sitä.