Sekalaisia mietteitä television tarjonnasta

TL 19.11.2006 17:43

VAROITUS! THE O.C.-SPOILEREITA!

The O.C.:n neloskauden avausjakso on, Seth Cohenia lainatakseni, ridonculous. Se tuo niin elävästi mieleen 1990-luvun alun B-äksönit, että olin kuolla nauruun. Jakso alkaa Ryanin kantaessa Marissan ruumista (taustalla liekkejä) ja loikkaa sitten viis kuukautta eteenpäin, jolloin Ryanista on tullut häkkitappelija! Lopussa annetaan olettaa Ryanin kostavan Marissan, ja vaikka sitä ei kuullakaan, voi aistia kuinka tuottajat kuiskasivat yhteen ääneen, "Tällä kertaa se on henkilökohtaista!".

ninja.gif
theremin 21.6.2007 23:41

Penn & Tellerin

Bullshit on tällä hetkellä ainoita tv-ohjelmia joita katson. Ja kun vielä olen 95% samaa mieltä niiden kanssa.
Maldoror 25.6.2007 16:47
theremin ( 21.6.2007 22:42)
Penn & Tellerin Bullshit on tällä hetkellä ainoita tv-ohjelmia joita katson. Ja kun vielä olen 95% samaa mieltä niiden kanssa.

Kaikkea paskaa sitä nykyään näytetäänkin.
Bad Rain 3.10.2008 19:14

Spin-off Röökimuijasta voisi olla mielenkiintoisempaa seurattavaa kuin tavanomaiseksi ja vähän tylsäksi osoittautunut Nelosen "hauskaksi, itseironiseksi ja rohkeaksi" hypetetty Maria! ‑talk show. Hannele Laurin tietoinen ja ehkä vähän tiedostamatonkin bimbokarisma antaa enemmän vapauksia rikkoa rajoja kuin itse emo-ohjelma.

Goose 4.10.2008 11:34
Bad Rain ( 3.10.2008 19:15)
Spin-off Röökimuijasta voisi olla mielenkiintoisempaa seurattavaa. Hannele Laurin tietoinen ja ehkä vähän tiedostamatonkin bimbokarisma antaa enemmän vapauksia rikkoa rajoja kuin itse emo-ohjelma.

Olen samaa mieltä mutta olisi kenties käsikirjoittajille liian suuri haaste pitää tuota parin minuutin intensiivisyyttä yllä. Mitä itse Maria Veitolaan tulee niin I like it, I like it a lot.
JMustonen 5.10.2008 19:42

Meidän isä on parempi kuin teidän isä

Pienellä hienosäädöllä tästä saisi camp-klassikon. Tällaisenakin toki oivaltavan rehellistä viihdettä, jossa isät kisaavat toisiaan vastaan ja hävinneiden lapset lähetetään itkien kotiin. Lopulta wanna-be mäkihyppääjä nimeltä Pasanen voittaa koko kilpailun.

...lempäälän ideapark on varmaan aika siisti mesta.
Bad Rain 8.10.2008 09:23
JMustonen ( 5.10.2008 18:43)
...lempäälän ideapark on varmaan aika siisti mesta.

Ja Vantaan elämyskeskus Flamingo lähentelee jo taivasta. Ainakin siltä se vaikutti kun katseli eilen Toivo Sukaria Ajankohtaisen kakkosen kuntaillassa (Kauppakeskukset ja kuntapäättäjät. Missä on kaupan paikka ja kuka siitä päättää? Suorassa keskustelussa kohtaavat poliitikot, kaupan toimijat ja asukasaktiivit.)

Omien sanojensa mukaan suuruudenhulluuden jo äidinmaidosta imeneen Ideapark-Sukarin silmät alkoivat kiilua merkitsevästi Flamingo-insertin aikana. Insertin jälkeen ekologisen ja vihreän ajattelun sanansaattajaksikin julistautunut Sukari vakuutti että "tuossa on meininkiä ja katsokaa miten tyytyväisiä ihmisiä!". Ohitusteiden varsiin kauppa/elämyskeskuksia joissa shoppaillaan, hiihtoputkissa hiihdetään, kylpylöissä kylvetään ja kirkoissa hiljennytään. Ja sitten taas shoppaillaan.

Tällä kertaa Sukari ei ilmoittanut "tuntevansa muitakin ministereitä" vaikka asuntoministeri Jan Vapaavuori olikin paikalla.

Uusinta tänään kakkosella klo 13.10.
Janne Timonen 9.10.2008 08:45

Sukari on kyllä aika maaninen kaveri. Se näytti olevan ihan tosissaan väittäessään, että tulevaisuudessa lapsilla ei ole duunia, jos hän ei saa rakentaa ideaparkkeja.

QCine 14.10.2008 12:33

Tuossa olikosenytsunnuntaina tuli tunnin dokumentti

Seppo Rätystä. Äijästä luotiin karhumainen, lämmin kuva. Ehkä oli ihan hyvä vaan, ettei niitä kusenpolttamia sitaatteja kaivettu taas esiin.

Sitä vaan jäin miettimään, että eikö äjjällä ole mitään perhettä, kun mahd. vaimoa/naisystävää eikä lapsia haastateltu. Yksinkö kyhjöttää legenda Tohmajärvellä juonia punomassa?
Disco Studd 15.10.2008 11:43

"

Tukka auki

Tukka auki on komediallinen draama pariutumisesta kesäisessä Helsingissä. Annan, 32, kymmenen vuoden avioliitto lentää romukoppaan. Yhtäkkiä hän tajuaa olevansa miehetön, lapseton, epävarma ja seksuaalisesti turhautunut. Anna muuttaa parhaan ystävänsä Ellin luo, joka on myös sinkku. Kesän aikana ja ystävä oppaanaan Anna avaa silmänsä maailmalle ja oppii löytämään sen jo unohtamansa rohkean ja avoimen naisen, jonka avioliitto on kutistanut sivustakatsojan rooliin."

Kuka katsoo tällaista paskaa?
Humphrey Bogart 15.10.2008 12:57

Naiset, ketkä muutkaan.

Koston käsi 15.10.2008 13:05

Komediallisista nais-TV-draamoista puheenollen täytyy kyllä sanoa että hiljattain YLE:n lyhäriputkessa tullut simppeli "Yksinhuoltaja ja sen tytär"-pätkä oli helvetisti parempi kuin samana iltana nähty, kovan rummutuksen saattelema (miehekäs) Monte Rosso. Hauskempikin vaikka ei ollut edes budiläppää.

kautsi 15.10.2008 13:52
Matti Lehto ( 15.10.2008 13:06)
Komediallisista nais-TV-draamoista puheenollen täytyy kyllä sanoa että hiljattain YLE:n lyhäriputkessa tullut simppeli "Yksinhuoltaja ja sen tytär"-pätkä oli helvetisti parempi kuin samana iltana nähty, kovan rummutuksen saattelema (miehekäs) Monte Rosso. Hauskempikin vaikka ei ollut edes budiläppää.
Jäi näkemättä Yksinhuoltaja ja sen tytär, Monte Rosso kyllä tuli katsottua ja oli positiivista nähdä kerrankin hauska tekele töllöstä. Ja mitä budiläppään tulee niin parasta antia vähään aikaan, ...pakko saada setit kuntoon, jos et roudaa mulle 8kg multaa nii tulee hiljanen budikesä sulle.
Artisan 15.10.2008 14:12

Ei minusta Tukkaa auki voi tuon synopsiksen perusteella suoraan paskaksi tuomita. Ei aihe ratkaise vaan käsittelytapa. Miten Anna esimerkiksi hakee ratkaisua noihin seksuaalisiin turhaumiinsa? Tuleeko kuumia lesbokohtauksia tuon Ellin kanssa? Tai muita perversioita? Ollaanko lähellä Aki Kaurismäkeä, Aku Louhimiestä vai Jess Francoa?

JMustonen 15.10.2008 15:35
Artisan ( 15.10.2008 13:13)
Ei minusta Tukkaa auki voi tuon synopsiksen perusteella suoraan paskaksi tuomita. Ei aihe ratkaise vaan käsittelytapa... Ollaanko lähellä Aki Kaurismäkeä, Aku Louhimiestä vai Jess Francoa?
Kuka näistä on se hyvä käsittelytapa?