Oz - Kylmä rinki

Bitnik 8.9.2006 13:39

Nelonen uusii ensi maanantaista alkaen Ozin kaikki 56 jaksoa. Vaikka nämä on tullut kyylättyä läpi, useat jaksot moneenkin kertaan ja otettua nauhalle niin pakko katsoa taas. Yksi kaikkien aikojen sarjoista.

tinman 8.9.2006 16:04

Nyt sun ei tarvitse irkissäkään kitistä spoilaamisesta. Voi niitä aikoja...

Bitnik 8.9.2006 17:38
biggrin.gif Mä olen unohtanut jo melkein kaikki tapahtumat joten jaksoja ei vieläkään spoilata ennen kuin olen ehtinyt tsekkaamaan nauhalta!
Griffin 12.9.2006 13:12

Alunperin oli suunnitelma, että jää katsomatta ja menee nauhoitukseen, mutta kun kello alkoi lähestyä alkamisajankohtaa ei tullut uni silmään ja sitten oli 'pakko' katsoa suorana.

Kyllä tämä sarja on timanttia vielä kolmannellakin katsomiskerralla. Valtaosa parhaista hahmoista tuli samantien tutuiksi ja likainen peli lähti heti käyntiin. Aika paljon oli yksityiskohtia päässyt unohtumaan ja loppu tuli vähän yllätyksenä kun muistin väärin tapahtumia.
Spoileri
Eli tämä aids potilaitten kanssa ollut hemmo joka poltettiin eristyksessä ollessaan. Sekoitin myöhemmin tapahtuvaan vittumaiseen hivin tartutustemppuun.
Jakel 12.9.2006 14:12

Hauskaa on myös katsoa kuinka joidenkin vankien kakku vain kasvaa kasvamistaan. Parhaana esimerkkinä tämä

Spoileri
Biker hemmo (Biohazardin laulaja), joka tuli vankilaan pahoinpideltyään vuokraamon myyjän videokasetilla ilmeisen huonon katsomiskokemuksen jälkeen(Episode One?). Vankeutta tuossa vaiheessa vasta pari vuotta. Loppujenlopuksihan mies oli kuolemansellissä.
k-mikko 12.9.2006 15:44
Griffin ( 12.9.2006 13:13)
...
Spoileri
Eli tämä aids potilaitten kanssa ollut hemmo joka poltettiin eristyksessä ollessaan. Sekoitin myöhemmin tapahtuvaan vittumaiseen hivin tartutustemppuun.

Ei mikään paha spoileri, mutta jatkossa voisi varoittaa jos spoilaa (tällä esityskerralla) tulevia jaksoja eikä jo esitettyä jaksoa.

En ole aiemmin seurannut Ozia, syy varmaan myöhäinen esitysajankohta ja vhs-nauhoittelun sietämätön vaikeus. Pitää seurata nyt vielä muutama jakso, mutta harmillisen itsetarkoituksellista väkivaltaa. Siinähän ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta se onnistuuko koukutus jää nähtäväksi.
Jakel 12.9.2006 15:51
k-mikko ( 12.9.2006 15:45)
En ole aiemmin seurannut Ozia, syy varmaan myöhäinen esitysajankohta ja vhs-nauhoittelun sietämätön vaikeus. Pitää seurata nyt vielä muutama jakso, mutta harmillisen itsetarkoituksellista väkivaltaa. Siinähän ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta se onnistuuko koukutus jää nähtäväksi.

En ole itse oikein ikinä pitänyt ensimmäisestä kaudesta ja omasta mielestäni vasta kakkoskaudella alkaa näkyä sarjan loistavuus, joka tosin perustuu lähinnä hyvään käsikirjoitukseen ja erinomaisiin näyttelijäsuorituksiin. Ei tosin tarkoita sitä, että ykköskausi mitenkään huono olisi.
Griffin 12.9.2006 15:55
k-mikko ( 12.9.2006 15:45)
...Pitää seurata nyt vielä muutama jakso, mutta harmillisen itsetarkoituksellista väkivaltaa. Siinähän ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta se onnistuuko koukutus jää nähtäväksi.

Väkivalta tulee olemaan aina osana tuon vankilan normaalia päivärutiinia, itsetarkoituksellista tai ei niin kyllä siihen tavallisesti kohtuu perusteltavissa oleva syy löytyy. Kannattaa kyllä antaa sarjalle mahdollisuus, itse ainakin jäin koukkuun heti ekasta näkemästäni jaksosta.

Pitää koittaa varoa vähän enemmän noita spoileritageihin laitettavia tekstejä. Vaikka ei tuon nyt pitäisi kertoa yhtään mitään niille jotka eivät ole sarjaa seuranneet sen enempää, niin pahoittelut jos menin liikoja höpisemään.

Jakel ( 12.9.2006 15:52)
En ole itse oikein ikinä pitänyt ensimmäisestä kaudesta ja omasta mielestäni vasta kakkoskaudella alkaa näkyä sarjan loistavuus, joka tosin perustuu lähinnä hyvään käsikirjoitukseen ja erinomaisiin näyttelijäsuorituksiin. Ei tosin tarkoita sitä, että ykköskausi mitenkään huono olisi.

Kyllä minusta jo eka kausi on ihan täyttä kamaa, tosin aloitus oli aikanaan sellainen, että luulin missanneeni vaikka kuinka monta jaksoa. Näyttelijätyö on tosiaankin aivan loistokamaa ja nykyisin on hauskaa bongailla pahojen poikien rooleissa olleita naamoja sieltä täältä. Tosin Ozin roolit ovat jättäneet päähäni niin vahvan leiman näyttelijöihin, että välillä pistää naurattamaan kun kunnon gangstat on puhtoista poliisia jne.
hamitu 12.9.2006 16:16
Griffin ( 12.9.2006 15:56)
Väkivalta tulee olemaan aina osana tuon vankilan normaalia päivärutiinia, itsetarkoituksellista tai ei niin kyllä siihen tavallisesti kohtuu perusteltavissa oleva syy löytyy.

Minua alkoi jossain vaiheessa hämäämään tuossa sarjassa se, että ruumiita piti kylvää joka jaksoihin. Muistaakseni alkupuolella jaksettiin kehitellä useitakin jaksoja ilman ruumiita. Voin toki olla väärässäkin ja kyseessä olla vain minun mielikuvani, mutta päällimmäiseksi tuosta jäi mieleen se, että ruumiiden tekeminen oli kovin itsetarkoituksellista. Aivan kuin olisi oletettu, että jokaisessa jaksossa pitää päiden tippua jotta katsojat jaksavat mukana. Onko kellään muulla tuosta muistikuvaa tai jopa ihan raakaa faktaa? Jos pitäisi näin jälkikäteen veikata milloin tuo tapahtui, niin jossain toisen kauden loppupuolella / kolmannen kauden alkupuolella. Sen koommin en enää jaksanut seurata tuota sarjaa. Alkupuoli oli kyllä kieltämättä ihan maittavaa tavaraa.
willberg 12.9.2006 16:26
hamitu ( 12.9.2006 16:17)
Griffin ( 12.9.2006 15:56)
Väkivalta tulee olemaan aina osana tuon vankilan normaalia päivärutiinia, itsetarkoituksellista tai ei niin kyllä siihen tavallisesti kohtuu perusteltavissa oleva syy löytyy.

Minua alkoi jossain vaiheessa hämäämään tuossa sarjassa se, että ruumiita piti kylvää joka jaksoihin. Muistaakseni alkupuolella jaksettiin kehitellä useitakin jaksoja ilman ruumiita. Voin toki olla väärässäkin ja kyseessä olla vain minun mielikuvani, mutta päällimmäiseksi tuosta jäi mieleen se, että ruumiiden tekeminen oli kovin itsetarkoituksellista. Aivan kuin olisi oletettu, että jokaisessa jaksossa pitää päiden tippua jotta katsojat jaksavat mukana. Onko kellään muulla tuosta muistikuvaa tai jopa ihan raakaa faktaa? Jos pitäisi näin jälkikäteen veikata milloin tuo tapahtui, niin jossain toisen kauden loppupuolella / kolmannen kauden alkupuolella. Sen koommin en enää jaksanut seurata tuota sarjaa. Alkupuoli oli kyllä kieltämättä ihan maittavaa tavaraa.

Samanlainen muistikuva on itselläni. Oikeastaan en muista parista viimeisestä tuotantokaudesta muuta kuin sen, että juuri tuo kyseinen asia alkoi kyrsiä ihan huolella.
Humphrey Bogart 12.9.2006 16:32

Mielestäni loppua kohden mentiin enemmän siihen että jaksossa tuotiin uusi hahmo, joka piti sitten tappaa viimeistään seuraavassa. Valitettavan moni mielenkiintoinen hahmo poistettiin liian aikaisin eikä mitään kehitystä tapahtunut. Ensimmäisilla kausilla jaksettiin muistaakseni enemmän kehittää hahmoja ja tarinaa. Aluksi ajattelin että tämä on liian nopea uusinta, eihän siitä nyt pitkä ole kun sarja saatiin edellisen kerran loppuun. Mutta olipa vaan jotain unohtunut, en muistanut edes koko runoilijan hahmoa!!!

Eli kyllä tätä pitää taas katsoa, hauska sarja. Saippuaoopperaa miehille.
Griffin 12.9.2006 17:00

Mitenhän tämän voisi sanoa ääneen niin ettei tule älähdystä spoilaamisesta. No kokeillaan

Spoileri
eli sellainen ruumisralli joka alkoi hieman haitata menoa käynnistyi muistaakseni erään hahmon kuvioista poistamisen jälkeen. Milloin ja kuka, sen todennäköisesti sarjaa aiemmin seuranneet arvaavat. Siitä ei pääse mihinkään että muutama henkilö tosiaan lähti aivan liian nopeaan ja töksähtäen pois.
mutta ei siitä sen enempää, puhutaan lisää sitten kun sen aika tulee.
Jakel 12.9.2006 17:40
hamitu ( 12.9.2006 16:17)
Muistaakseni alkupuolella jaksettiin kehitellä useitakin jaksoja ilman ruumiita. Voin toki olla väärässäkin ja kyseessä olla vain minun mielikuvani, mutta päällimmäiseksi tuosta jäi mieleen se, että ruumiiden tekeminen oli kovin itsetarkoituksellista. Aivan kuin olisi oletettu, että jokaisessa jaksossa pitää päiden tippua jotta katsojat jaksavat mukana. Onko kellään muulla tuosta muistikuvaa tai jopa ihan raakaa faktaa? Jos pitäisi näin jälkikäteen veikata milloin tuo tapahtui, niin jossain toisen kauden loppupuolella / kolmannen kauden alkupuolella. Sen

Alla bodycountit per season. Yleensähän homman nimi on ruumis per jakso, myös ekalla kaudella. Normikaudessa oli 8 jaksoa poikkeuksena tuo neloskausi jossa oli 16 jaksoa. Fontana muuten antoi neloskaudella muidenkin käsikirjoittaa jaksoja, joka näkyi runsaina ruumismäärinä, mutta myös pimeinä tapahtumina, jotka unohdettiin nopeasti (mm. ne vanhenemispillerit). Vitoskaudella Fontana taas käsikirjoitti kaikki itse, mutta sortui 6 kaudella itsekin neloskauden ruumismässäilyyn.

1:7

2:6

3:8

4:30 (16 jaksoa)

5:6

6:15

edit: oikeastaan nuo ruumisluvut käänteisinä kertovat suoraan parhaimmat kaudet :1,2,3,5
hamitu 12.9.2006 21:27
Jakel ( 12.9.2006 17:41)
Alla bodycountit per season. Yleensähän homman nimi on ruumis per jakso, myös ekalla kaudella. Normikaudessa oli 8 jaksoa poikkeuksena tuo neloskausi jossa oli 16 jaksoa. Fontana muuten antoi neloskaudella muidenkin käsikirjoittaa jaksoja, joka näkyi runsaina ruumismäärinä, mutta myös pimeinä tapahtumina, jotka unohdettiin nopeasti (mm. ne vanhenemispillerit). Vitoskaudella Fontana taas käsikirjoitti kaikki itse, mutta sortui 6 kaudella itsekin neloskauden ruumismässäilyyn.

Tattis faktoista. Muistin siis tuon bodycountin kasvun liian aikaiseksi. Homman rauhoittumista en tiennyt, en jaksanut enää seurata niin pitkälle. Jospa tällä kertaa jaksaisi tuon neloskauden ylikin.
Bitnik 13.9.2006 12:07

Mua hämäsi tossa ekassa jaksossa kulmassa näkynyt kellonaika, oliko tollanen muka myöhemmissäkin jaksoissa vai vain ekassa?

Ei tämä eka jakso vielä ihan parasta ole, varsinainen koukutus tapahtuu 2-3 seuraavan jakson aikana.